Bankskift ved huskøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2013

esioul

Anonym skriver:

Det kan jeg kun give dig ret i.

Det er bare frustrerende når det praktisk talt er samme økonomi bare på et andet matrikel nr. og da vi fik det vi har nu var situationene den samme og der var ingen problemer.

Men tiderne har jo ændret sig og bankerne går med livrem og seler. 

Det gør de.

Nu ved jeg ikke om det er ejer eller leje bolig i har nu. Men der er virkelig mange ekstra omkostninger ved huskøb. Advokat, forsikringer, tinglysning af skøde, vedligehold på boligen. Jeg ku blive ved

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Ja det er lidt sjovt! Vores nye bankrådgiver er ret ung, og virker som om han har en helt anden tilgang til tingene end de andre banker vi har mødt.

Gid det var ham vi havde 

Min kæreste har haft den samme rådgiver altid og jeg har haft hende i 4 år så hun kender jo vores historik og at vi altid overholde vores betaligerne.

Må i tænkeboken og se om vi "tør" tage chancen med en anden bank.

Anmeld

28. april 2013

(august)

Hej

Vi kom fra henholdsvis Handelsbanken og Jyskebank og endte med at skifte til Danske Banke, da vi skulle købe hus.

Når jeg læser din beskrivelse skirver du at du kun er under udd. 1,5 år endnu, men jeg tænker, som måske banken også gør, hvordan ser jobmulighederne ud. Hvis ikke du får et job, så bliver det jo længere tid i skal have afdragsfrit.

Men vil klart anbefale at shoppe bankerne igennem.

Held og lykke med huskøbet.

Anmeld

28. april 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det gør de.

Nu ved jeg ikke om det er ejer eller leje bolig i har nu. Men der er virkelig mange ekstra omkostninger ved huskøb. Advokat, forsikringer, tinglysning af skøde, vedligehold på boligen. Jeg ku blive ved

Det er ejebolig, og ikke den første for hverken mig eller min kæreste så vi kender lidt til det 

Vi må bare væbne os med tålmodighed, for hun vil gerne låne os pengene om 1 år.

Anmeld

28. april 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg er også på SU, dog kun i 1,5 år mere. Vi har lige nu en lejlighed der koster stort set det samme som huset og der kan de se at det går uden problemer. Men de har en regl om. at man skal kunne sidde med afdrag og have et vist rådighedsbeløb for at kunne få afdragsfrit. Virker helt tosset på mig når det blive det samme i sidste ende. 

Uh, jeg er altså nødt til lige at pointere, at der er MANGE andre udgifter, når man er husejer i forhold til at leje en lejlighed, bare lige så du er opmærksom på, at de to ting er meget svære at sammenligne.

Anmeld

28. april 2013

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Hej

Vi kom fra henholdsvis Handelsbanken og Jyskebank og endte med at skifte til Danske Banke, da vi skulle købe hus.

Når jeg læser din beskrivelse skirver du at du kun er under udd. 1,5 år endnu, men jeg tænker, som måske banken også gør, hvordan ser jobmulighederne ud. Hvis ikke du får et job, så bliver det jo længere tid i skal have afdragsfrit.

Men vil klart anbefale at shoppe bankerne igennem.

Held og lykke med huskøbet.

Ja det troede jeg også var en af grundene, men hun sagde at om et år kunne vi godt låne pengene for der var der kun 1/2 år til jeg var uddannet. 

Sagde så, at der vidste vi jo ikke om jeg fik et job, men det var ikke nogen hindring, for dagpenge er jo mere end SU. 

Anmeld

28. april 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Uh, jeg er altså nødt til lige at pointere, at der er MANGE andre udgifter, når man er husejer i forhold til at leje en lejlighed, bare lige så du er opmærksom på, at de to ting er meget svære at sammenligne.

Vi ejer nu så er godt klar over det , men du har ret!

Anmeld

28. april 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Jeg er også på SU, dog kun i 1,5 år mere. Vi har lige nu en lejlighed der koster stort set det samme som huset og der kan de se at det går uden problemer. Men de har en regl om. at man skal kunne sidde med afdrag og have et vist rådighedsbeløb for at kunne få afdragsfrit. Virker helt tosset på mig når det blive det samme i sidste ende. 

Det er jeg ikke lige inde i da det er manden der står for økonomien. Men jeg synes helt klart i skal høre andre banker ad

Anmeld

28. april 2013

Lady Marion <3

Anonym skriver:

Sagen er den, at kæresten og jeg har fundet vores drømmehus som heldigvis ikke er ret dyrt. 

Lang histore, men enden er, at vi ikke kan få lov at købe huset af vores bank, trods det at vores økonomi ville være stort set den samme som den er nu, hvis vi kunne få det afdragsfrit, og vi har til udbetalingen. Afragfriheden ville kun være nødvendig i 1,5 år da jeg så er færdig med min uddannelse.

Nu oplever vi så mange der siger, at vi skal prøve en anden bank. Derfor er mine spørgsmål nu; Har I prøvet at skift, fordi den ene bank ikke ville give jer lånet, men den nye ville? Og hvilken bank skiftede I til.

Ved ikke hvor vi skal ende og begynde 

Jo , vi skiftede fra Danske bank til nordea .. Danske bank ville låne os 1.7 mill. Nordea ville låne os til drømmehuset til 2.4 mill   har nu boet her lidt over 2 år , ikke afdragsfrit og det kører fint ..

Anmeld

28. april 2013

Anonym trådstarter

Lady Marion <3 skriver:

Jo , vi skiftede fra Danske bank til nordea .. Danske bank ville låne os 1.7 mill. Nordea ville låne os til drømmehuset til 2.4 mill   har nu boet her lidt over 2 år , ikke afdragsfrit og det kører fint ..

Hold da op der var godt nok stor forskel  Og tillykke med jers drømmehus!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.