Bankskift ved huskøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.689 visninger
23 svar
0 synes godt om
28. april 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den, at kæresten og jeg har fundet vores drømmehus som heldigvis ikke er ret dyrt. 

Lang histore, men enden er, at vi ikke kan få lov at købe huset af vores bank, trods det at vores økonomi ville være stort set den samme som den er nu, hvis vi kunne få det afdragsfrit, og vi har til udbetalingen. Afragfriheden ville kun være nødvendig i 1,5 år da jeg så er færdig med min uddannelse.

Nu oplever vi så mange der siger, at vi skal prøve en anden bank. Derfor er mine spørgsmål nu; Har I prøvet at skift, fordi den ene bank ikke ville give jer lånet, men den nye ville? Og hvilken bank skiftede I til.

Ved ikke hvor vi skal ende og begynde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

La´chrissen

Anonym skriver:

Sagen er den, at kæresten og jeg har fundet vores drømmehus som heldigvis ikke er ret dyrt. 

Lang histore, men enden er, at vi ikke kan få lov at købe huset af vores bank, trods det at vores økonomi ville være stort set den samme som den er nu, hvis vi kunne få det afdragsfrit, og vi har til udbetalingen. Afragfriheden ville kun være nødvendig i 1,5 år da jeg så er færdig med min uddannelse.

Nu oplever vi så mange der siger, at vi skal prøve en anden bank. Derfor er mine spørgsmål nu; Har I prøvet at skift, fordi den ene bank ikke ville give jer lånet, men den nye ville? Og hvilken bank skiftede I til.

vi har ikke lige selv hus, men jeg ved der er rigtig mange der skifter bank. har hørt om flere der skifter til nordea.

Anmeld

28. april 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Det gjorde vi.

vi havde Nordea og de var ikke til at hugge og stikke i. Selv om vi kom til at sidde billigere. S vi kontaktede en lokal bank og det var ikke noget problem. Han skulle lige regne på det, men han var ikke i tvivl om vi nok skulle klare den. Og jeg er på su. Plus vi også har en bil.

jeg synes ikke der kan ske noget ved at forhøre sig ved andre banker. For ved også de har forskellige rådigheds beløb. Mener Nordea ville have vi skulle have 12000 kr til rådighed to voksne og et barn og vi havde længe klaret os på under 8000 kr. 

Hvor vores bank ikke tænker sådan. Men at vi bare skal kunne klare os. 

Anmeld

28. april 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Vi kender et par i samme situation.
Alle banker i området sagde nej - de kunne kun få lov at låne afdragsfrit, hvis de havde økonomi til at afdrage på normal vis, så de må vente til økonomien bedres.

Anmeld

28. april 2013

Tulle28

Jyske Bank og Handelsbanken virker lidt mere fleksible. BRF virker også til at tale med.

Vi er selv igang med huskøb og har også været igennem et par banker. Vi endte med Handelsbanken, de var mest fleksible og "risikovillige"

Anmeld

28. april 2013

Anonym trådstarter

Mor12 skriver:

Det gjorde vi.

vi havde Nordea og de var ikke til at hugge og stikke i. Selv om vi kom til at sidde billigere. S vi kontaktede en lokal bank og det var ikke noget problem. Han skulle lige regne på det, men han var ikke i tvivl om vi nok skulle klare den. Og jeg er på su. Plus vi også har en bil.

jeg synes ikke der kan ske noget ved at forhøre sig ved andre banker. For ved også de har forskellige rådigheds beløb. Mener Nordea ville have vi skulle have 12000 kr til rådighed to voksne og et barn og vi havde længe klaret os på under 8000 kr. 

Hvor vores bank ikke tænker sådan. Men at vi bare skal kunne klare os. 

Jeg er også på SU, dog kun i 1,5 år mere. Vi har lige nu en lejlighed der koster stort set det samme som huset og der kan de se at det går uden problemer. Men de har en regl om. at man skal kunne sidde med afdrag og have et vist rådighedsbeløb for at kunne få afdragsfrit. Virker helt tosset på mig når det blive det samme i sidste ende. 

Anmeld

28. april 2013

esioul

Anonym skriver:

I vores bank regner de ud fra det dyreste lån. Som hun sagde "kan man ikke betale det, har man ikke råd til at eje hus".

Måske er der noget om det

Anmeld

28. april 2013

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Jyske Bank og Handelsbanken virker lidt mere fleksible. BRF virker også til at tale med.

Vi er selv igang med huskøb og har også været igennem et par banker. Vi endte med Handelsbanken, de var mest fleksible og "risikovillige"

Ej hvor sjovt det er også Handelsbanken vi har og det er bestemt slet ikke den opfattelse vi har af dem. De virker meget firkantet og tager ikke ens historik i betragtning. Sjovt hvor forskelligt det kan være.

Anmeld

28. april 2013

Tulle28

Anonym skriver:

Ej hvor sjovt det er også Handelsbanken vi har og det er bestemt slet ikke den opfattelse vi har af dem. De virker meget firkantet og tager ikke ens historik i betragtning. Sjovt hvor forskelligt det kan være.

Ja det er lidt sjovt! Vores nye bankrådgiver er ret ung, og virker som om han har en helt anden tilgang til tingene end de andre banker vi har mødt.

Anmeld

28. april 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

I vores bank regner de ud fra det dyreste lån. Som hun sagde "kan man ikke betale det, har man ikke råd til at eje hus".

Måske er der noget om det

Det kan jeg kun give dig ret i.

Det er bare frustrerende når det praktisk talt er samme økonomi bare på et andet matrikel nr. og da vi fik det vi har nu var situationene den samme og der var ingen problemer.

Men tiderne har jo ændret sig og bankerne går med livrem og seler. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.