P-pillestop og cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

Babydrøm

Jeg havde p-ring.

Jeg sluttede med p-ringen slut april sidste år. Jeg havde uregelmæssig mens før jeg startede på p-ringen, og det havde jeg også da jeg sluttede med den. Min mens. blev forskudt med godt 1 uges mellemrum. 

Vi startede på pb 1 mdr efter. Og blev gravid i sep. 

Tak for dit svar 

Så det tog et par mdr. før du stod med en positiv test. Er hormoner fra p-ring ca. lige så hurtigt ude af kroppen som p-piller? 

Og tillykke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Babydrøm

Rødhætte skriver:

Jeg stod i samme situation som dig da vi var igang med pb. Min mens var total ureglmæssig og havde ingen ide om at min cylus pludselig var op til 43 dag. Der fløj mange tanker rundt, og min krop viste forskellige tegn på graviditet flere gang uden den var det (bare lige så du er advaret).

Dog havde jeg kun mens 4 gange så var der gevinst.. Så synes det er fornuftig at du nu allerede har smidt pillerne.

Held og lykke med pb

Tak for dit svar  

Oki, ja den var da noget uregelmæssig  Kan godt forstå du tænkte en masse forskellige tanker.. Tak for advarslen  Men lyder slet ik sjovt  

Kan ik huske hvordan min cyklus var før p-pillerne, så er spændt på hvordan den er.. 

Lyder som om det er normalt at det tager et par mdr. før den positive test, og tillykke Ja synes jeg også at det gør  

Mange tak 

Anmeld

29. april 2013

Babydrøm

Cbank skriver:

.. Folsyre begyndte jeg først at tage efter jeg havde købt graviditetstesten. Men det var nu mere fordi jeg ikke var klar over jeg skulle have det 

Al held og lykke til dig   

Oki, det er jo hvad der sker 

Mange tak 

Anmeld

29. april 2013

Babydrøm

Rødhætte skriver:

Vil forresten anbefale at bruge æl test

Oki, ja det lyder som en god ide 

Anmeld

29. april 2013

Babydrøm

B&J skriver:

efter mit p-pille stop havde vi sex som alm og ja jeg havde ikke noget at få en regelmæssig mens, men blev gravid 3mdr efter

og havde været på mine p-piller i 8år på det tidspunkt

Tak for dit svar 

Lyder som om det tager et par mdr. før en positiv test, men ca. 3 mdr. lyder godt 

Anmeld

29. april 2013

Babydrøm

HHC88 skriver:

Hejsa.

Har også lidt erfaringer at dele ud af Vi ville i gang med PB til april, så jeg valgte at smide pillerne i december for at, ligesom dig, lade  kroppen finde sin normale cyklus. De første to måneder var min cyklus 19 dage og tydeligvis ret styret af pillerne.. De efterfølgende to måneder var min cyklus hhv. 28 og 26 dage. (Har inden jeg begyndte på p-piller haft en cyklus på 28 dage). Måneden efter det, var så forsøgsmåneden, hvor jeg var så heldig at blive gravid. Jeg har været på piller siden jeg var 16, så det må blive 8,5 år. Det er jo ikke sikkert at dine piller er så hurtigt ude af systemet som mine var, men måske det kan give dig et billede af det hele 

Har læst at folsyre er godt at tage ca. 3 mdr. før man starter på PB

Held og lykke med PB

Hejsa tak for dit svar 

Oki, er spændt på hvordan min bliver Godt at høre, at det er normalt at den kan svinge sådan.

Hvor skønt at du blev gravid med det samme dejligt at høre når du også har taget p-piller i nogle år, det giver forhåbninger   

Min læge siger at de burde være ude med det samme, så håber jeg da  

Tak for dit svar, ja giver et billed af hvordan det kan være.

Har læst herinde at det er en god ide at tage dem to mdr. før, så vil til at starte

Mange tak 

Anmeld

29. april 2013

B&J

AnnL skriver:

Tak for dit svar 

Lyder som om det tager et par mdr. før en positiv test, men ca. 3 mdr. lyder godt 

jeg troede faktisk det tog  meget længere men vi må ha været heldige

Anmeld

29. april 2013

Cbank

AnnL skriver:

Tak for dit svar 

Så det tog et par mdr. før du stod med en positiv test. Er hormoner fra p-ring ca. lige så hurtigt ude af kroppen som p-piller? 

Og tillykke 

Ja det gjorde det. 

Jeg ved faktisk ikke hvad og hvor stor forskellen er på p-ring og p-piller, desværre. 

Anmeld

29. april 2013

Babydrøm

B&J skriver:

jeg troede faktisk det tog  meget længere men vi må ha været heldige

Ja skønt det skete så hurtigt Ved ik rigtig hvad jeg regner med/forventer.. Men alle håber vel at det sker hurtigt  

Anmeld

29. april 2013

Babydrøm

Cbank skriver:

Ja det gjorde det. 

Jeg ved faktisk ikke hvad og hvor stor forskellen er på p-ring og p-piller, desværre. 

Det lyder som om det er meget normalt at det tager et par mdr. Helt i orden, ville bare lige høre om du vidste det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.