P-pillestop og cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.330 visninger
30 svar
5 synes godt om
28. april 2013

Babydrøm

Jeg har taget p-piller de sidste 10 år, så kan slet ik huske hvordan min krop og cyklus var før p-pillerne. Vi snakker om at begynde på pb til juli  Derfor besluttede jeg at tage min pakke færdig, for at få min krop tilbage. Derfor tog jeg min sidste p-pille i mandags. Min menses startede i fredags, som forventet.

Er meget spændt på hvordan min krop nu reagerer uden p-piller. Har i forvejen en del menses-smerter  Kommer jeg til at kunne mærke ÆL, ja har en masse tanker

Da I stoppede med p-piller hvornår kom jeres menses så næste gang?

Hvornår begyndte I at tage folsyre?

Synes I det er godt jeg stopper nu og så begynder på pb til juli?

Hvordan gjorde I?

Håber I kan svare og komme med gode råd mm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

Babydrøm

Ingen der har nogle erfaringer de vil dele?  

Anmeld

28. april 2013

Stivdie

AnnL skriver:

Ingen der har nogle erfaringer de vil dele?  

Jeg vil gerne dele erfaringer

Tog den sidste pille d. 23. august og fik min mens som forventet 4 dage senere. Jeg gik direkte fra p-pillerne til folsyren, altså tog jeg den første pille med folsyre d. 24. august.
Min næste mens kom efter 36 dage, men jeg havde uregelmæssig cyklus før jeg startede på piller, så det er nu ikke kommet bag på mig

Anmeld

28. april 2013

Cbank

Jeg havde p-ring.

Jeg sluttede med p-ringen slut april sidste år. Jeg havde uregelmæssig mens før jeg startede på p-ringen, og det havde jeg også da jeg sluttede med den. Min mens. blev forskudt med godt 1 uges mellemrum. 

Vi startede på pb 1 mdr efter. Og blev gravid i sep. 

Anmeld

28. april 2013

Rødhætte

AnnL skriver:

Jeg har taget p-piller de sidste 10 år, så kan slet ik huske hvordan min krop og cyklus var før p-pillerne. Vi snakker om at begynde på pb til juli  Derfor besluttede jeg at tage min pakke færdig, for at få min krop tilbage. Derfor tog jeg min sidste p-pille i mandags. Min menses startede i fredags, som forventet.

Er meget spændt på hvordan min krop nu reagerer uden p-piller. Har i forvejen en del menses-smerter  Kommer jeg til at kunne mærke ÆL, ja har en masse tanker

Hvordan gjorde I?

Jeg stod i samme situation som dig da vi var igang med pb. Min mens var total ureglmæssig og havde ingen ide om at min cylus pludselig var op til 43 dag. Der fløj mange tanker rundt, og min krop viste forskellige tegn på graviditet flere gang uden den var det (bare lige så du er advaret).

Dog havde jeg kun mens 4 gange så var der gevinst.. Så synes det er fornuftig at du nu allerede har smidt pillerne.

Held og lykke med pb

Anmeld

28. april 2013

Cbank

Cbank skriver:

Jeg havde p-ring.

Jeg sluttede med p-ringen slut april sidste år. Jeg havde uregelmæssig mens før jeg startede på p-ringen, og det havde jeg også da jeg sluttede med den. Min mens. blev forskudt med godt 1 uges mellemrum. 

Vi startede på pb 1 mdr efter. Og blev gravid i sep. 

.. Folsyre begyndte jeg først at tage efter jeg havde købt graviditetstesten. Men det var nu mere fordi jeg ikke var klar over jeg skulle have det 

Al held og lykke til dig   

Anmeld

28. april 2013

Rødhætte

AnnL skriver:

Hvordan gjorde I?

Vil forresten anbefale at bruge æl test

Anmeld

28. april 2013

B&J

efter mit p-pille stop havde vi sex som alm og ja jeg havde ikke noget at få en regelmæssig mens, men blev gravid 3mdr efter

og havde været på mine p-piller i 8år på det tidspunkt

Anmeld

28. april 2013

HHC88

Hvordan gjorde I?

Hejsa.

Har også lidt erfaringer at dele ud af Vi ville i gang med PB til april, så jeg valgte at smide pillerne i december for at, ligesom dig, lade  kroppen finde sin normale cyklus. De første to måneder var min cyklus 19 dage og tydeligvis ret styret af pillerne.. De efterfølgende to måneder var min cyklus hhv. 28 og 26 dage. (Har inden jeg begyndte på p-piller haft en cyklus på 28 dage). Måneden efter det, var så forsøgsmåneden, hvor jeg var så heldig at blive gravid. Jeg har været på piller siden jeg var 16, så det må blive 8,5 år. Det er jo ikke sikkert at dine piller er så hurtigt ude af systemet som mine var, men måske det kan give dig et billede af det hele 

Har læst at folsyre er godt at tage ca. 3 mdr. før man starter på PB

Held og lykke med PB

Anmeld

29. april 2013

Babydrøm

Stivdie skriver:

Jeg vil gerne dele erfaringer

Tog den sidste pille d. 23. august og fik min mens som forventet 4 dage senere. Jeg gik direkte fra p-pillerne til folsyren, altså tog jeg den første pille med folsyre d. 24. august.
Min næste mens kom efter 36 dage, men jeg havde uregelmæssig cyklus før jeg startede på piller, så det er nu ikke kommet bag på mig

Tak for dit svar 

Så er det vel normalt den er uregelmæssig igen..?  Kan slet ik huske hvordan min var før p-pillerne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.