Hvad ville du gøre - manglende autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2013

bøllen

JulieWH skriver:

Så du, at der ingen autostol var? For når du skriver som du gør efterfølgende, så lyder det altså mest som om du gætter dig til at børnene ikke var spændt fast.
Kan det ikke have været de voksne, som sad uden sele?

Ja jeg SÅ der ingen var. GIK forbi 2 gange og der var ingen. Ja det. Er korrekt men uanset hvad er der kun 3 seler. Og det er stadigvæk ikke forsvarligt. Ingen af børnene var store nok til at sidde uden stol.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

anynom

bøllen skriver:

Ja jeg SÅ der ingen var. GIK forbi 2 gange og der var ingen. Ja det. Er korrekt men uanset hvad er der kun 3 seler. Og det er stadigvæk ikke forsvarligt. Ingen af børnene var store nok til at sidde uden stol.

Ok, det var bare det du skrev efterfølgende, som gjorde at det lød som gætværk, ikke fakta

Anmeld

27. april 2013

bøllen

JulieWH skriver:

Ok, det var bare det du skrev efterfølgende, som gjorde at det lød som gætværk, ikke fakta

Tjekkede 2 gange , der var ingen stole.

det var mere en konstatering 

Anmeld

28. april 2013

Troldemommi

Jeg tror ikke jeg ville opdage det, jeg plejer ikke at tjekke hvor mange folk der er i den og den bil, og jeg går slet ikke forbi og tjekker bilerne for om de har autustole eller ej

Monica

Anmeld

28. april 2013

bøllen

Monica P skriver:

Jeg tror ikke jeg ville opdage det, jeg plejer ikke at tjekke hvor mange folk der er i den og den bil, og jeg går slet ikke forbi og tjekker bilerne for om de har autustole eller ej

Monica

Nu får du det til at lyde som jeg TJEKKER alle biler. Hvilket jeg ikke gør. Vi stod ved et ishus hvor pågældende bil kommer, jeg sidder med retning mod bilen. Og ser derfor de stiger ud. Og med lidt hurtig hoved regning, kan jeg jo regne ud at med 6 personer i alm bil mangler der seler.

Da vi skal hen til vores bil, som holder lige bagved deres. Kikker jeg ind af ruden og ser der ingen sæder er til ungerne.

Jeg skal så hente servietter ved ishuset, og kikker igen im jeg skulle tage fejl.

Anmeld

28. april 2013

Wimmie

Wik skriver:

Puh ha nu bliver folk nok sure.

Jeg havde ikke blandet mig. Og det er ikke fordi jeg ikke synes at man skal spænde sine børn fast.

Men når det er sagt, er det deres ansvar og deres klip i kørerkorten, og deres børn og sikkerhed. Det er ulovlig, ja! Men det er også ulovligt at gå over for rødt, gå med sin hund uden snor mv. cykle beruset og uden lys.

Nu har jeg rejst med min datter i mange lande, hvor de ALDRIG har hørt om barnesæder, og hvor de gør ting vi aldrig ville have gjort med vores børn. Men det gjorde man også her og det er ikke mange generationer siden, man havde sin tre årige på sin cykelstang, eller sit barn på skødet i bilen mv. Man blev klogere og man går nu med livrem og seler til alt. Børnene i børnehaven må ikke engang klatre i træer mere, uden instruktør og jeg kunne blive ved.

Hvis de har træffet det valg at køre en tur hvor det ene eller det andet barn ikke var spændt fast, eller børnene var, men forældrene ikke var, så må det være deres egen karma. Det er deres liv og ansvar, de kører ikke spritkørsel og sætter andres liv i fare, men de er uansvalige og kan være skyld i deres egen og deres børns ulykke, men ville ikke blande mig. 

Jeg forstår godt hvad du mener, og jeg ville også selv have svært ved at sige noget selvom jeg ville have lyst...

Men du siger at de ikke sætter andres liv i fare...jo,deres børns liv 
Og det er vel lige så slemt som hvis det var andres børn... Det er jo forældrene der tager et forkert valg -ikke børnene.

Anmeld

28. april 2013

bøllen

Wimmie skriver:

Jeg forstår godt hvad du mener, og jeg ville også selv have svært ved at sige noget selvom jeg ville have lyst...

Men du siger at de ikke sætter andres liv i fare...jo,deres børns liv 
Og det er vel lige så slemt som hvis det var andres børn... Det er jo forældrene der tager et forkert valg -ikke børnene.

Må indrømme jeg tænker det samme

Børnene er UDEN skyld i deres forældre træffer dårlige valg på deres vegne...

Anmeld

29. april 2013

Carina:-)

Wik skriver:

Puh ha nu bliver folk nok sure.

Jeg havde ikke blandet mig. Og det er ikke fordi jeg ikke synes at man skal spænde sine børn fast.

Men når det er sagt, er det deres ansvar og deres klip i kørerkorten, og deres børn og sikkerhed. Det er ulovlig, ja! Men det er også ulovligt at gå over for rødt, gå med sin hund uden snor mv. cykle beruset og uden lys.

Nu har jeg rejst med min datter i mange lande, hvor de ALDRIG har hørt om barnesæder, og hvor de gør ting vi aldrig ville have gjort med vores børn. Men det gjorde man også her og det er ikke mange generationer siden, man havde sin tre årige på sin cykelstang, eller sit barn på skødet i bilen mv. Man blev klogere og man går nu med livrem og seler til alt. Børnene i børnehaven må ikke engang klatre i træer mere, uden instruktør og jeg kunne blive ved.

Hvis de har træffet det valg at køre en tur hvor det ene eller det andet barn ikke var spændt fast, eller børnene var, men forældrene ikke var, så må det være deres egen karma. Det er deres liv og ansvar, de kører ikke spritkørsel og sætter andres liv i fare, men de er uansvalige og kan være skyld i deres egen og deres børns ulykke, men ville ikke blande mig. 

Førhen lod man også børn på 3-4 år arbejde og passe deres små søskende .

Man malede med blyholdig malling og tog medicin uden at skelne til hvad der var i .

Det var ganske normalt at 8-9 årige drenge røg da min svigerfar var dreng.

Små børn arbejde som voksen mænd gør idag.

Der var rigtig mange ting vi gjorde dengang og som man stadig gør i mange underudviklede lande.-Men det er bare ingen undskylding for ikke at tage ansvar.

Anmeld

29. april 2013

bøllen

Carina:-) skriver:

Førhen lod man også børn på 3-4 år arbejde og passe deres små søskende .

Man malede med blyholdig malling og tog medicin uden at skelne til hvad der var i .

Det var ganske normalt at 8-9 årige drenge røg da min svigerfar var dreng.

Små børn arbejde som voksen mænd gør idag.

Der var rigtig mange ting vi gjorde dengang og som man stadig gør i mange underudviklede lande.-Men det er bare ingen undskylding for ikke at tage ansvar.

D er jo en grund til tingene ændre sig, nemlig fordi vi ( forhåbenlig ) bliver klogere 

Som børn sad vi i bilen uden sæder/seler og kikkede frem mellem sæderne . Eller lå bag i vores bil ... Eller når vi skulle på ferie, blev der puttet dyner ned hvor benene skal være, så vi kunne ligge og sove.

men men det ændre ikke på at mine børn skal spændes fast, fordi det er deres sikkerhed  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.