Hvad ville du gøre - manglende autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.662 visninger
28 svar
26 synes godt om
27. april 2013

bøllen

holder ved ishuset hvor en familie kommer og holder .

Ud fra bagsædet kommer 2 voksen kvinder , 1 pige på ca 5 år og 1 pige på omkring de 2 - INGEN AUTOSTOL 

ville du gøre noget i så fald hvad ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

mkb123

bøllen skriver:

holder ved ishuset hvor en familie kommer og holder .

Ud fra bagsædet kommer 2 voksen kvinder , 1 pige på ca 5 år og 1 pige på omkring de 2 - INGEN AUTOSTOL 

ville du gøre noget i så fald hvad ??

synes det er så svært, for det er jo ulovligt. Ville have svært ved at påpege det, men det er jo for så vidt, det eneste "rigtige".

Vi havde en episode med en i VS, vi ringede til politiet på lokal nummer og spurgte hvordan man forholder sig - i den situation sagde de, at man sætter VS ind i det og så skal de tage sig af det.. Det blev der sgu et værre "palaver" ud af 

Anmeld

27. april 2013

lycly

Puha, jeg er bange for at jeg var gået over til dem sådan "sig mig engang, hvorfor har I et så lille barn i en bil uden autostol?!" Jeg kan slet ikke holde min kæft i sådanne situationer! Synes det er dybt uansvarligt altså. Giver de så heller ikke børnene sele på eller hvor går grænsen??

Anmeld

27. april 2013

bøllen

LuLy skriver:

Puha, jeg er bange for at jeg var gået over til dem sådan "sig mig engang, hvorfor har I et så lille barn i en bil uden autostol?!" Jeg kan slet ikke holde min kæft i sådanne situationer! Synes det er dybt uansvarligt altså. Giver de så heller ikke børnene sele på eller hvor går grænsen??

Jeg bliver dybt forarget . Ved godt mange gør noget man ikke må men kan simpelthen ikke have den uansvarlighed når det kommer til kørsel og ungernes sikkerhed .

ringede til politiet men fik en sludder for en sladder .

de kan jo umuligt være spændt fast med hver deres sele , de sad 4 på bagsædet  

Anmeld

27. april 2013

bøllen

mkb123 skriver:

synes det er så svært, for det er jo ulovligt. Ville have svært ved at påpege det, men det er jo for så vidt, det eneste "rigtige".

Vi havde en episode med en i VS, vi ringede til politiet på lokal nummer og spurgte hvordan man forholder sig - i den situation sagde de, at man sætter VS ind i det og så skal de tage sig af det.. Det blev der sgu et værre "palaver" ud af 

Det er skide svært . Er ikke tilhænger at man skal rende rundt og lege politi betjent men står af når det kommer til sikkerhed og transport 

Anmeld

27. april 2013

lycly

bøllen skriver:

Jeg bliver dybt forarget . Ved godt mange gør noget man ikke må men kan simpelthen ikke have den uansvarlighed når det kommer til kørsel og ungernes sikkerhed .

ringede til politiet men fik en sludder for en sladder .

de kan jo umuligt være spændt fast med hver deres sele , de sad 4 på bagsædet  

Jeg kan slet ikke ha det altså!
Politiet kan jo nok ikke gøre så meget, det er også derfor jeg vælger selv at gå hen til folk. For jeg tror det gør et større indtryk at de har gjort noget så forkert at det får en fremmed til at gå over og fortælle dem det. Men det er skide svært lige at vide hvad man skal sige, men man må bare tænke på børnene.

Anmeld

27. april 2013

mkb123

LuLy skriver:

Synes det er sejt, du ville være så ligefrem! Det er i bund og grund også det eneste rigtige - jeg ville nok bare ik have nosserne til det 

Anmeld

27. april 2013

jeanne-skat

LuLy skriver:

jeg havde heller ikke kunne holde min kæft

Anmeld

27. april 2013

B&J

Puhh sikke et syn jeg ville godt nok også bliv meget chokket, selv om vi ingen bil har ja så har vi altså en autostol, godt nok er den købt brugt men den fejler ingen ting... syntes det er vigtigt vi passer på vores børn. man ja mange der ikke gør det men ihh hvor er den svær ja, for jeg havde ikke gjord noget hvad kan man gøre ja gå hen og skælde dem ud til hvad nytte ringe til politiet de gør skisme heller ingen ting

Anmeld

27. april 2013

Wik

Puh ha nu bliver folk nok sure.

Jeg havde ikke blandet mig. Og det er ikke fordi jeg ikke synes at man skal spænde sine børn fast.

Men når det er sagt, er det deres ansvar og deres klip i kørerkorten, og deres børn og sikkerhed. Det er ulovlig, ja! Men det er også ulovligt at gå over for rødt, gå med sin hund uden snor mv. cykle beruset og uden lys.

Nu har jeg rejst med min datter i mange lande, hvor de ALDRIG har hørt om barnesæder, og hvor de gør ting vi aldrig ville have gjort med vores børn. Men det gjorde man også her og det er ikke mange generationer siden, man havde sin tre årige på sin cykelstang, eller sit barn på skødet i bilen mv. Man blev klogere og man går nu med livrem og seler til alt. Børnene i børnehaven må ikke engang klatre i træer mere, uden instruktør og jeg kunne blive ved.

Hvis de har træffet det valg at køre en tur hvor det ene eller det andet barn ikke var spændt fast, eller børnene var, men forældrene ikke var, så må det være deres egen karma. Det er deres liv og ansvar, de kører ikke spritkørsel og sætter andres liv i fare, men de er uansvalige og kan være skyld i deres egen og deres børns ulykke, men ville ikke blande mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.