Puh ha nu bliver folk nok sure.
Jeg havde ikke blandet mig. Og det er ikke fordi jeg ikke synes at man skal spænde sine børn fast.
Men når det er sagt, er det deres ansvar og deres klip i kørerkorten, og deres børn og sikkerhed. Det er ulovlig, ja! Men det er også ulovligt at gå over for rødt, gå med sin hund uden snor mv. cykle beruset og uden lys.
Nu har jeg rejst med min datter i mange lande, hvor de ALDRIG har hørt om barnesæder, og hvor de gør ting vi aldrig ville have gjort med vores børn. Men det gjorde man også her og det er ikke mange generationer siden, man havde sin tre årige på sin cykelstang, eller sit barn på skødet i bilen mv. Man blev klogere og man går nu med livrem og seler til alt. Børnene i børnehaven må ikke engang klatre i træer mere, uden instruktør og jeg kunne blive ved.
Hvis de har træffet det valg at køre en tur hvor det ene eller det andet barn ikke var spændt fast, eller børnene var, men forældrene ikke var, så må det være deres egen karma. Det er deres liv og ansvar, de kører ikke spritkørsel og sætter andres liv i fare, men de er uansvalige og kan være skyld i deres egen og deres børns ulykke, men ville ikke blande mig.
Anmeld