Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Britt88 skriver: Hej alle Min søn på 7 uger har diarre - og har nu haft det i over 3 døgn. Han har samtidig været ret ked af det, formodentlig fordi det gør ondt i maven snakkede med vagtlægen i går som mente at hans forkølelse kunne være gået i tarmen og at vi skulle se tiden an.. Hans appetit er ikke ændret, og vi tilbyder ham lidt vand mellem måltiderne for at sikre at han ikke dehydrerer.. Det skal siges at han er flaskebarn, og fordi han har lidt bøvl med maven får han grøn allomin, og har fået det siden han var 1 uge gammel.. Overvejer dog at prøve at give ham NAN mens det her står på (måske den syrnede er for hård mod en diarre-ramt mave?) Kan jeg gøre mere?
Hej alle
Min søn på 7 uger har diarre - og har nu haft det i over 3 døgn. Han har samtidig været ret ked af det, formodentlig fordi det gør ondt i maven
snakkede med vagtlægen i går som mente at hans forkølelse kunne være gået i tarmen og at vi skulle se tiden an..
Hans appetit er ikke ændret, og vi tilbyder ham lidt vand mellem måltiderne for at sikre at han ikke dehydrerer..
Det skal siges at han er flaskebarn, og fordi han har lidt bøvl med maven får han grøn allomin, og har fået det siden han var 1 uge gammel.. Overvejer dog at prøve at give ham NAN mens det her står på (måske den syrnede er for hård mod en diarre-ramt mave?)
Kan jeg gøre mere?
Jeg ville give blå allomin istedet for at skifte mærke.. og så give hver 2. gang blå og hver 2. grøn så maven ik får et over skiftet
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
modesty skriver: Vær opmærksom på at der er en mulighed for at det er forstoppelse når han er flaskebarn (forstoppelse kan forveksles med diarré, da der ved forstoppelse ofte sidder en stor klump og spærrer, hvorfor det eneste afføring der kan passere, er det helt tynde). Har han ofte afføringer eller går der tid imellem?
Vær opmærksom på at der er en mulighed for at det er forstoppelse når han er flaskebarn (forstoppelse kan forveksles med diarré, da der ved forstoppelse ofte sidder en stor klump og spærrer, hvorfor det eneste afføring der kan passere, er det helt tynde). Har han ofte afføringer eller går der tid imellem?
Han har ca 10 afføringer i døgnet - men det er næsten kun vand der kommer ud.. Han har haft god gang i afføringen før dette, 1-2 gange dagligt..
Baby2påvej skriver: Har du overvejet blå allomin i stedet for at skifte mærke ??
Har du overvejet blå allomin i stedet for at skifte mærke ??
Havde jeg faktisk ikke tænkt over - men vil gøre det i stedet så vi ikke skifter mærke..
Britt88 skriver: Han har ca 10 afføringer i døgnet - men det er næsten kun vand der kommer ud.. Han har haft god gang i afføringen før dette, 1-2 gange dagligt..
OK - ja, det lyder som diarré. Håber at det snart går over...
Team Putte skriver: Jeg ville give blå allomin istedet for at skifte mærke.. og så give hver 2. gang blå og hver 2. grøn så maven ik får et over skiftet
God ide - må ud og anskaffe lidt blå allomin
modesty skriver: OK - ja, det lyder som diarré. Håber at det snart går over...
Håber jeg også det er ikke rart når de små pus er syge..
Frk P. skriver: Ved diarre og opkast skal man kun tilbyde væsker indtil maven er ok igen - gerne sukkervand , dvs ingen mme) det har vi altid fået at vide ..
Ved diarre og opkast skal man kun tilbyde væsker indtil maven er ok igen - gerne sukkervand , dvs ingen mme) det har vi altid fået at vide ..
Ingen MME ? Altså det er jo hans eneste madkilde - eller misforstår jeg dit svar ?
Du forstår mig fuldt ud mælkeprodukter kan genere maven når den i forvejen er i uro, og man bør derfor undgå det indtil maven er i ro igen man anbefaler sukkervand fordi de så får væske og sukker hjælper kroppens salte i balance igen jeg ville prøve det, og hvis han ikke brokker sig, så har han det jo fint nok med det? Hellere 6 timer kun med væske og ingen diarre end et døgn med mad og diarre - tænker jeg? vi gjorde det ved vores datter (fik rådet af vagtlægen), sidste gang hun havde diarre.. Og det virkede.. Hun fik mad omkringboendes midnat og så gav vi kun væske indtil omkring kl 14.. Hendes mave havde da været i ro siden kl 10.. Det skal luge siges at hun på intet tidspunkt græd efter mad
Det var absolut heller ikke det vi fik afvide på børmeafdelingen. Vi fik afvide at vi skulle give hvad han ville ha' af mad og holde øje med tissebleer. Dem skulle der være også selvom der er "væske i lorten".
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128