Diarre nu på 4. døgn - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.077 visninger
31 svar
5 synes godt om
26. april 2013

Hullabullabulla

Hej alle

Min søn på 7 uger har diarre - og har nu haft det i over 3 døgn. Han har samtidig været ret ked af det, formodentlig fordi det gør ondt i maven

snakkede med vagtlægen i går som mente at hans forkølelse kunne være gået i tarmen og at vi skulle se tiden an..

Hans appetit er ikke ændret, og vi tilbyder ham lidt vand mellem måltiderne for at sikre at han ikke dehydrerer..

Det skal siges at han er flaskebarn, og fordi han har lidt bøvl med maven får han grøn allomin, og har fået det siden han var 1 uge gammel.. Overvejer dog at prøve at give ham NAN mens det her står på (måske den syrnede er for hård mod en diarre-ramt mave?)

Kan jeg gøre mere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2013

Miss BananaHammock

Britt88 skriver:

Hej alle

Min søn på 7 uger har diarre - og har nu haft det i over 3 døgn. Han har samtidig været ret ked af det, formodentlig fordi det gør ondt i maven

snakkede med vagtlægen i går som mente at hans forkølelse kunne være gået i tarmen og at vi skulle se tiden an..

Hans appetit er ikke ændret, og vi tilbyder ham lidt vand mellem måltiderne for at sikre at han ikke dehydrerer..

Det skal siges at han er flaskebarn, og fordi han har lidt bøvl med maven får han grøn allomin, og har fået det siden han var 1 uge gammel.. Overvejer dog at prøve at give ham NAN mens det her står på (måske den syrnede er for hård mod en diarre-ramt mave?)

Kan jeg gøre mere?

Har han feber eller andre ting end diarre?

Anmeld

26. april 2013

Hullabullabulla

Miss BananaHammock skriver:

Har han feber eller andre ting end diarre?

Nej 37,2 i temp. 

Anmeld

26. april 2013

Miss BananaHammock

Britt88 skriver:

Nej 37,2 i temp. 

Ok. Vi blev nemlig indlagt da vores havde diarre (var lige knap tre mdr. ) men han havde også feber og nedsat appetit.
Kan desværre ikke komme med råd for hos os måtte vi bare holde ud og skifte mange mange bleer, da først feberen var væk og han spiste igen. det forsvandt efter 7 dage. Vores er også flaske barn og har været på nan1 siden start.

Håber jeres trold snart bliver bedre!

Anmeld

26. april 2013

Hullabullabulla

Ok. Vi blev nemlig indlagt da vores havde diarre (var lige knap tre mdr. ) men han havde også feber og nedsat appetit.
Kan desværre ikke komme med råd for hos os måtte vi bare holde ud og skifte mange mange bleer, da først feberen var væk og han spiste igen. det forsvandt efter 7 dage. Vores er også flaske barn og har været på nan1 siden start.

Håber jeres trold snart bliver bedre!

Tak det håber jeg også..

Hvad gjorde du for at lindre den røde numse?

Anmeld

26. april 2013

Miss BananaHammock

Britt88 skriver:

Tak det håber jeg også..

Hvad gjorde du for at lindre den røde numse?

Vi fik noget vidunder creme på hospitalet - noget tjære noget. Man kan vist købe det på apoteket også. Det er virkelig fantastisk. Det røde forsvinder fra ble til ble.

Anmeld

26. april 2013

Hullabullabulla

Vi fik noget vidunder creme på hospitalet - noget tjære noget. Man kan vist købe det på apoteket også. Det er virkelig fantastisk. Det røde forsvinder fra ble til ble.

Tak - må en tur på apoteket imorgen

Anmeld

26. april 2013

modesty

Britt88 skriver:

Hej alle

Kan jeg gøre mere?

Vær opmærksom på at der er en mulighed for at det er forstoppelse når han er flaskebarn (forstoppelse kan forveksles med diarré, da der ved forstoppelse ofte sidder en stor klump og spærrer, hvorfor det eneste afføring der kan passere, er det helt tynde). Har han ofte afføringer eller går der tid imellem?

Anmeld

26. april 2013

modesty

Tak - må en tur på apoteket imorgen

Det hedder Inotyol.  Men husk at smøre tyndt, og hav gerne en anden creme at veksle imellem så I kun bruger Inotyolen når det er slemt. Der er nemlig noget lavendelduft i, der kan være allergifremkaldende hvis man bruger for meget.

Anmeld

26. april 2013

2babygirls

Britt88 skriver:

Hej alle

Kan jeg gøre mere?

Har du overvejet blå allomin i stedet for at skifte mærke ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.