Pasningsvalg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2013

Ciss

Hej

Vi startede med at snakke med andre i samme område, som havde børn i børnehavealder ca. De anbefalede alle sammen varmt den nærmeste vs. Jeg var lidt nervøs for det, siden jeg syntes, det var så store forhold og er vokset op med at høre negativ snak om den slags institutioner.

Jeg og manden snakkede grundigt om det, og siden vi havde flere skrækeksempler på  dp'er i kvarteret, og vi kun hørte den højeste ros om vs'en, så vant min mand på argumentet om, at vs'en havde godt uddannet personale. Det gjorde udslaget. Ingen vi snakkede med, som havde sit barn hos dp var 100% fornøjet, alle, som havde barn i den lokale vs roste den op i skyerne. I dag er jeg evig taknemmelig for at vi tog det valg. Det har været fantastisk, og det var trist da yngstemand i sommer flyttede over i børnehavedelen.

Vi fik plads begge gange på førstevalget - selvom det var på et hængende hår med Lillebror.

Efter at vi fik tildelt plads til nr 1, tog vi kontakt med dem og fik lov til at komme der på besøg nogle gange, når de var ude og legede, og nogle gange sad hun og spiste sin mad sammen med de andre børn. Det gjorde det meget enkelt og trygt den dag, hun begyndte der. Anbefales.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2013

PernilleogLouis

kinie skriver:

Nøj hvor er I kommet med mange gode svar - langt over min forventning! 

Det er rart at høre så mange positive ting om både dagpleje og vuggestue - så kan jeg jo næsten konkludere  at om det bliver det ene eller andet sted så skal det nok gå - det vigtigste er bare at vi tager ud og besøger stedet inden - for som der også nævnes så er der jo nok meget forskel mellem forskellige vuggestuer - og mellem forskellige dagplejere. 

Det der gør mig lidt nervøs omkring dp er så at vi først kan tage ud og besøge hende når vi har fået en plads - for så risikerer vi jo at der er fuldt booket hos de andre hvis vi ikke bryder os om hende vi bliver tildelt.

Rigtig god idé med at spørge på facebook! Eneste problem er at mange af mine venner og bekendte bor laangt fra hvor vi bor. - Måske der er nogen her på baby som kender gode dp el vs i Slagelse?

Den med at skrive en idéliste ned om hvad vi synes er vigtigt - det er en god idé - det vil vi helt sikkert gøre - så ved jeg også hvad jeg skal spørge om.

Indtil videre har vi læst om en skovbørnehave ( integreret) som lyder god - men jeg gik selv i en dp så havde egentlig forestillet mig at lillemanden også skulle det. Jeg har kontaktet én dp-mor om jeg måtte komme forbi og hilse på hende - men det havde hun ikke lyst til - jeg måtte vente til jeg havde fået en plads. Sååå hmm

Men tak for tips - og kom meget gerne med flere el. fortællinger om hvad I gjorde og hvad der var vigitgt for jer.

Jeg vil også meget gerne høre om der er nogen der har haft skiftet vs el dp og hvorfor de var  nødt til at skifte.

Jeg vil også meget gerne høre om hvad I synes er bedst? - at barnet får en lidt hård start med mange børn i vuggestue i 1 års alderen eller at barnet har en hård overgang fra dp til børnehave i 3 års alderen - for det sker vel tit at de kan være lidt kede af det når de skifter til børnehave ikke?

Jeg kan desværre først svare tilbage sent i aften - men I må gerne skrive løs alligevel:-)

Det er jo langt fra sikkert barnet får en hård start fordi man starter i en vuggestue.. Mit barn havde ikke og arbejder selv i vg og de har absolut heller ikke en hård start ( vi er så også rigtig godt normeret )

Anmeld

26. april 2013

modesty

Det er rart at høre så mange positive ting om både dagpleje og vuggestue - så kan jeg jo næsten konkludere  at om det bliver det ene eller andet sted så skal det nok gå - det vigtigste er bare at vi tager ud og besøger stedet inden - for som der også nævnes så er der jo nok meget forskel mellem forskellige vuggestuer - og mellem forskellige dagplejere. 

Det der gør mig lidt nervøs omkring dp er så at vi først kan tage ud og besøge hende når vi har fået en plads - for så risikerer vi jo at der er fuldt booket hos de andre hvis vi ikke bryder os om hende vi bliver tildelt.

Rigtig god idé med at spørge på facebook! Eneste problem er at mange af mine venner og bekendte bor laangt fra hvor vi bor. - Måske der er nogen her på baby som kender gode dp el vs i Slagelse?

Den med at skrive en idéliste ned om hvad vi synes er vigtigt - det er en god idé - det vil vi helt sikkert gøre - så ved jeg også hvad jeg skal spørge om.

Indtil videre har vi læst om en skovbørnehave ( integreret) som lyder god - men jeg gik selv i en dp så havde egentlig forestillet mig at lillemanden også skulle det. Jeg har kontaktet én dp-mor om jeg måtte komme forbi og hilse på hende - men det havde hun ikke lyst til - jeg måtte vente til jeg havde fået en plads. Sååå hmm

Men tak for tips - og kom meget gerne med flere el. fortællinger om hvad I gjorde og hvad der var vigitgt for jer.

Jeg vil også meget gerne høre om der er nogen der har haft skiftet vs el dp og hvorfor de var  nødt til at skifte.

Jeg vil også meget gerne høre om hvad I synes er bedst? - at barnet får en lidt hård start med mange børn i vuggestue i 1 års alderen eller at barnet har en hård overgang fra dp til børnehave i 3 års alderen - for det sker vel tit at de kan være lidt kede af det når de skifter til børnehave ikke?

Jeg kan desværre først svare tilbage sent i aften - men I må gerne skrive løs alligevel:-)

Hov jeg glemte lige én ting: Vi er specifikt gået efter en integreret institution fordi jeg synes der er en dejlig tryghed i at min dreng skal gå det samme sted helt op til skolealderen.

Min dreng startede i VSda han var 10 mdr. - tidligt, men der var ingen problemer. De var fire børn der startede cirka samtidig og kun ét af dem havde det lidt svært i starten. Men det kommer jo helt an på det enkelte barn.

Anmeld

26. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
kinie skriver:

Det er ikke sikkert at det bliver en hård start i en vuggestue- har selv været i praktik i en vuggestue. Oplevede kun én der havde det lidt svært, men det gik hurtigt over.

Vi havde ingen problemer med vores dreng da han startede i vs. Han behøvede slet ikke den lange indkøring jeg havde sat af til det. Men jeg ved ikke om det har en sammenhæng med hvor social man er med sit barn. Jeg gik nemlig både til babysvømning, musik, mødregruppe og tumlastik. Så mange børn var han vant til

Anmeld

30. april 2013

kinie

Hej alle.

Tusind tak for svar!

Jeg gik pludselig i fødsel fredag aften - så nåede aldrig at svare tilbage. Men tusind tak - vi har et noget bedre grundlag nu for at vælge.

Jeg når nok ikke at skrive mere i denne tråd - nu er hænderne jo fulde:-)

Mvh Kinie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.