Problemer med kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

gonefishing

MiichellaMalou skriver:

Sagen er den jeg søgte kontanthjælp i marts måned men har stadig ikke set skyggen af nogen penge, har prøvede og ringe idag for at hører og hun sagde de ville ringe tilbage men jeg er da ved at blive sindsyg over jeg ikke får nogen penge.
Er der nogen der har prøvet kommunen træk den og hvad gjorde i?

Jeg tror desværre det hedder sig at du må tage op på kommunen med dine regninger og sige at du ikke vil gå før du kommer til at tale med en og får noget på skrift.

Desværre sker det tit at man får en masse ting af vide i tlf, men der sker ikke så meget i virkeligheden og så står man og føler sig som en idiot, fordi det bliver påstand mod påstand.

Når det kommer til kommunen, og det er lige meget hvad, så er min erfaring med system, at man skal have alt på skrift.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

Maja88

malle23 skriver:

Jeg ved desværre ikke hvordan det fungere, men er da også nysgerrig, da jeg selv skal søge kontanthjælp her til maj, så jeg kan få kontanthjælp under min barsel. 

Må jeg høre hvad du skulle medbringe af dokumentation osv. da du søgte og hvordan det foregår? 

Kh Malle 

Hvorfor skal du have kh under barsel??

Anmeld

25. april 2013

MorTilEn2013Dreng

Flodkilling skriver:

Jeg tror desværre det hedder sig at du må tage op på kommunen med dine regninger og sige at du ikke vil gå før du kommer til at tale med en og får noget på skrift.

Desværre sker det tit at man får en masse ting af vide i tlf, men der sker ikke så meget i virkeligheden og så står man og føler sig som en idiot, fordi det bliver påstand mod påstand.

Når det kommer til kommunen, og det er lige meget hvad, så er min erfaring med system, at man skal have alt på skrift.

Gøre jeg også, men nu har hun lige ringet defra og sagt hun ville se om hun ikke kunne nå det idag også ringe senere. Så nu håber jeg. Hun virkede sød. Så håber det bedste men hvis jeg ikke har hørt noget idag tager jeg derop på mandag.

Anmeld

25. april 2013

Juliekp

MiichellaMalou skriver:

Sagen er den jeg søgte kontanthjælp i marts måned men har stadig ikke set skyggen af nogen penge, har prøvede og ringe idag for at hører og hun sagde de ville ringe tilbage men jeg er da ved at blive sindsyg over jeg ikke får nogen penge.
Er der nogen der har prøvet kommunen træk den og hvad gjorde i?

Jeg søgte kontanthjælp i august og fik først penge i november. Det var en krig at få de penge, fordi de sagde at de aldrig modtog de 9 breve jeg havde sendt ind og så ringede de aldrig tilbage til en. Bander det systemet langt væk! 

Ville ringe og rykke i dem HVER DAG og hele tiden, indtil du modtager penge

Anmeld

25. april 2013

Trekløver(:

Maja88 skriver:

Hvorfor skal du have kh under barsel??

Det skal jeg fordi jeg er afløser på et plejehjem lige nu, og har ikke optjent timer nok så jeg er berretiget til a-kasse.

Skal søge Kh for 4 måneder, da min mand er færdig som ingeniør der og har fået fast arbejde bagefter, og så har jeg ikke længere brug for KH. 

Anmeld

25. april 2013

MorTilEn2013Dreng

Juliekp skriver:

Jeg søgte kontanthjælp i august og fik først penge i november. Det var en krig at få de penge, fordi de sagde at de aldrig modtog de 9 breve jeg havde sendt ind og så ringede de aldrig tilbage til en. Bander det systemet langt væk! 

Ville ringe og rykke i dem HVER DAG og hele tiden, indtil du modtager penge

Hold da kæft det var da også længe ikke og få penge..
Hende jeg snakkede med ville ihvertfald gøre alt for jeg hurtigst muligt kunne få penge for hun kunne da godt se på det hele jeg ikke har fået penge siden januar.

Anmeld

25. april 2013

Juliekp

MiichellaMalou skriver:

Hold da kæft det var da også længe ikke og få penge..
Hende jeg snakkede med ville ihvertfald gøre alt for jeg hurtigst muligt kunne få penge for hun kunne da godt se på det hele jeg ikke har fået penge siden januar.

Ja det er rigtig længe! Men sådan er Københavns kommune desværre. Gik i alt fra 1 juli til slut november og levede af min kærestes penge, helt hul i hovedet.. 

Du skal også bare ha' de penge så og så husk at fortæl at du er gravid efter 12. uge, så får du nemlig omkring 10.000 istedet for 6.000. Du må bare blive ved med at rykke i dem  

Anmeld

25. april 2013

MorTilEn2013Dreng

Juliekp skriver:

Ja det er rigtig længe! Men sådan er Københavns kommune desværre. Gik i alt fra 1 juli til slut november og levede af min kærestes penge, helt hul i hovedet.. 

Du skal også bare ha' de penge så og så husk at fortæl at du er gravid efter 12. uge, så får du nemlig omkring 10.000 istedet for 6.000. Du må bare blive ved med at rykke i dem  

Det ved de heldigvis godt de har min vandrejournal. og sagde det også i telefonen. Så nu håber jeg lidt det går iorden.

Anmeld

25. april 2013

sofiell89

Hav altid alt på skrift når det gælder kommunen!! Jeg havde mailet dem at jeg holdt ferie efter min barsel, de ringede og sagde god for det, men hende jeg snakkede med havde ikke skrevet det ind i systemet og var sidenhen stoppet, så hvem blev kaldt til samtale med påstand mod påstand + min mail :-P
De er generelt rigtig stride når det gælder penge, så hvis det var mig, havde jeg ringet hver dag indtil jeg fik mine penge

Anmeld

25. april 2013

MorTilEn2013Dreng

sofiell89 skriver:

Hav altid alt på skrift når det gælder kommunen!! Jeg havde mailet dem at jeg holdt ferie efter min barsel, de ringede og sagde god for det, men hende jeg snakkede med havde ikke skrevet det ind i systemet og var sidenhen stoppet, så hvem blev kaldt til samtale med påstand mod påstand + min mail :-P
De er generelt rigtig stride når det gælder penge, så hvis det var mig, havde jeg ringet hver dag indtil jeg fik mine penge

Jeg venter på hun ringer tilbage. Hun sagde hun ville kig på det hurtigst muligt, også ringe her senere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.