Børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2013

Bertris

NU har vi kun nået at få en gang indtilvidere og de skulle bruges til hendes dåb, men vi regner med at nogen aF dem kommer på hendes børneopsparing, andre kommer til at indgå i budgettet (og med risoko for at blive nedhamret Af folk der er dybt uenige) jeg synes at de penge der generelt lægger i budgettet får den lille også glæde af, at vi har strøm og varme, at hun får tøj på kroppen, senere mad (ammer), kan se tv, osv 

og når hun så engang bliver så stor vi mener hun skal have lommepenge får hun dem derfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

AnnaK89

Vores er i mit budget lige nu - men vi lægger vores økonomi sammen lige snart, og derefter kommer de til at stå på en seperat konto.
Det er ikke som en opsparing, men penge der skal stå til hvis børnene har behov for noget
Selvfølgelig får de også det de har behov for nu, men det er bare rart nok at de står på en seperat konto, tror jeg

Anmeld

22. april 2013

Kay

en mellem ting evt. 

her går der penge ind på hendes børneopsparing fra børnepengene og så bliver de ellers brugt til det hun/vi lige har brug for... fx. tøj, overtøj, klapvogn... når hun bliver større kan det måske også bruges til en tur på bakken osv. hun får hvad hun har brug for altid... så de kommer som et ekstre tilskud til hvis der skal købes noget lidt dyrre... 

Anmeld

22. april 2013

C-Dog

Vi bruger dem til fis og ballade, oplevelser, nyt tøj, besøge familie der bor langt væk, sætte værelser i stand og de lidt dyre ting som møbler osv. Vi bruger dem ikke kun på børnene, jeg bruger jo heller ikke kun min løn på mig. Børnene får først, og vi andre venter til der er råd, og det er der gerne når børnefamilieydelsen kommer :-)

Anmeld

22. april 2013

pastry26

De er ikke indregnet i budgettet. Denne omgang børnepenge bliver brugt til barnedåb.. Vi har dog også en buffer til vores søn, så vi har til bl.a barnedåb og uforudsete udgifter. Fx mangler vi bodyer lige for tiden!!! Det er vildt som han vokser 

Anmeld

22. april 2013

lycly

Først og fremmest går de til det Julia lige står og mangler. Fx her i april har jeg købt regntøj, termotøj, forårssko, sandaler og tøj i str 92. Resten af pengene indgår bare i budgettet

Anmeld

22. april 2013

StudPsyk

Rødhætte skriver:

Blev inspireret af en anden tråd og blev nysgerrig på hvordan I bruger jeres børnepenge? 

De bliver sparet op. Hvad børnene har brug for betales af vores almindelige indkomst. Dog kan de så blive brugt på større ting, fx da vi skulle købe søskende vogn, eller når vi skal holde barnedåb.

Anmeld

22. april 2013

MorDk

Det er hverken til opsparing eller medregnet i budget? 

Det blir brugt på min datter og kun til hende det er jo hendes penge

Det er BFY = Børnefamilieydelse. Så jeg ser det IKKE kun som børnenes penge.

Hehjemme er de ikke en del af budgettet. De bliver primært brugt til tøj m.m til ungerne, men pengene kan også betale familieture til Zoo, Cirkus eller lign. I denne måned har de betalt en opvaskemaskine. Det er til gavn for hele familien. Ingen opvask i hånden = mere tid sammen med børnene.

Men ja herhjemme bliver pengene primært brugt til ungerne. Men de får løbende.... og pengene kommer jo ind på min konto så de penge jeg "har lagt ud" bliver jo selvfølgelig på min konto... (og brugt til andet)

Anmeld

22. april 2013

MorDk

Grunden til at vi IKKE medregner BFY i budgettet er at vi ikke vil være afhængige af de penge. Kender flere som har måtte flytte fordi de har regnet BFY ind i budgettet og kun kunne sidde i det fordi de fik de penge hver 3. måned. Ydelsen falder jo ældre barnet bliver... så det er jo ikke en "sikkerhed"

Anmeld

22. april 2013

Valle81

Jamen, herhjemme indgår de 100% i budgettet.

Børnefamilieydelsen, som det hedder, og ikke børnepenge, går herhjemme til hjælp til betaling af ungernes daginstitution og det vil de blive ved med.

Her mangles ingenting. Der bliver både til legetøj, nyt tøj, oplevelser, børneopsparinger osv året rundt:0)

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.