Edderkopper! Bange eller ej? Dræber du dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2013

isabellasmor

Linna76 skriver:

smaekker du myg med fluesmaekker? Er ikke det ikke lige som at bruge kanon til fågel?

Øhm? Hvad skulle jeg ellers klaske dem med? En fluesmækker virker helt fint på myggene 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2013

Fenja09

StineS skriver:

Tør du klaske en edderkop eller er du bange?

Jeg klasker dem ikke og får dem kun fjernet (af manden og han skal helst sætte dem ud) hvis de sidder i soveværelset ellers er jeg faktisk ligeglad.

/Fenja

Anmeld

21. april 2013

mariamiss6

Jeg har engang bugt to timer på at stå på dørtærsklen ind til mit værelse, med træsko på, røven bar, og en ildrager i hånden, for at trække min dyne ud af rummet, fordi der var faldet en 2-krones jagt edderkop ned i min seng, og min far sov på sit raske øre hahahahaha.

Da jeg efter de der skide to timer endelig fik dynen ud, tog jeg den op med ildrageren, og rystede den 1000 gange fra forskellige sider, mens jeg stod så langt fra den overhovedet muligt, stadig med træsko på....

Jeps, så bange er jeg hvis jeg tror der er en edderkop i min dyne

til hverdag er jeg efterhånden blevet okay god nok til at jeg kan klappe dem med en sko, en fluesmækker er altså ikke rigtig tung nok for mig - og jeg kunne aldrig finde på at tage den med et stykke papir, død eller levende, jeg skal ikke overhovedet under nogen omstændigheder røre ved det kræ.

Altså, fluesmækker til de små og tynde edderkopper, og sko til de store...

Og KUN hvis de ikke sidder højere end jeg selv står.

Anmeld

21. april 2013

StineS

mariamiss6 skriver:

Jeg har engang bugt to timer på at stå på dørtærsklen ind til mit værelse, med træsko på, røven bar, og en ildrager i hånden, for at trække min dyne ud af rummet, fordi der var faldet en 2-krones jagt edderkop ned i min seng, og min far sov på sit raske øre hahahahaha.

Da jeg efter de der skide to timer endelig fik dynen ud, tog jeg den op med ildrageren, og rystede den 1000 gange fra forskellige sider, mens jeg stod så langt fra den overhovedet muligt, stadig med træsko på....

Jeps, så bange er jeg hvis jeg tror der er en edderkop i min dyne

til hverdag er jeg efterhånden blevet okay god nok til at jeg kan klappe dem med en sko, en fluesmækker er altså ikke rigtig tung nok for mig - og jeg kunne aldrig finde på at tage den med et stykke papir, død eller levende, jeg skal ikke overhovedet under nogen omstændigheder røre ved det kræ.

Altså, fluesmækker til de små og tynde edderkopper, og sko til de store...

Og KUN hvis de ikke sidder højere end jeg selv står.

Haha, hvor mange fluesmaekkere har du?

Anmeld

21. april 2013

ano14316

Er den udenfor lader jeg dem altid være.. og er ikke bange for dem.. sad i dag i drivhuset og rodet 20 cm fra en KÆMPE jagtedderkop... 

havde den siddet på væggen i badeværelset, havde jeg slet ikke turde gå derud og havde være så bange for den.. 

skældte kæresten ud idag for at dræbe en VIRKELIG KÆMPE i drivhuset, synes ikke der er nogen grund til at dræbe dem, hvis man kan flytte dem uden af dø af skræk. 

Men igen havde den været på badeværelset havde jeg været nød til at dræbe dem.. 

Anmeld

21. april 2013

StineS

ano14316 skriver:

Er den udenfor lader jeg dem altid være.. og er ikke bange for dem.. sad i dag i drivhuset og rodet 20 cm fra en KÆMPE jagtedderkop... 

havde den siddet på væggen i badeværelset, havde jeg slet ikke turde gå derud og havde være så bange for den.. 

skældte kæresten ud idag for at dræbe en VIRKELIG KÆMPE i drivhuset, synes ikke der er nogen grund til at dræbe dem, hvis man kan flytte dem uden af dø af skræk. 

Men igen havde den været på badeværelset havde jeg været nød til at dræbe dem.. 

Hvordan draeber du dem i badevaerelset? Fluesmaekker? Og er det kun edderkopper du ikke liger og draebe? Hva med fluer og hvepse?

Anmeld

22. april 2013

ano14316

StineS skriver:

Hvordan draeber du dem i badevaerelset? Fluesmaekker? Og er det kun edderkopper du ikke liger og draebe? Hva med fluer og hvepse?

men det jeg har ved hånden.. 

fluer bliver bare smækket, de har samme rang som myg = Pisse irriterende.. hvipse værfer jeg helst bare ud, men ellers klasker dem med en fluesmækker hvis jeg har en.. 

Anmeld

22. april 2013

StineS

ano14316 skriver:

men det jeg har ved hånden.. 

fluer bliver bare smækket, de har samme rang som myg = Pisse irriterende.. hvipse værfer jeg helst bare ud, men ellers klasker dem med en fluesmækker hvis jeg har en.. 

Haha, hvor mange fluesmaekkere ejer du?

Anmeld

22. april 2013

mariamiss6

StineS skriver:

Haha, hvor mange fluesmaekkere har du?

Jeg har to, de er 6 år gamle, og er begge forsvundet i ungernes legetøj, og der har de været de sifste 5 år hahahahah.

Jeg bruger næsten altid skoen eller også lader jeg som om jeg ikke kan se edderkoppen - alt efter hvor den befinder sig, og hvad art den er

Hvis det er en meje, og dem har vi MANGE af, så må den nogen gange godt være der, for de sidder altid helt oppe i loftet hehe.

Og hvis det bliver for meget for mig henter jeg min far, som tilfældigvis er min nabo

Jeg har også engang, da ungernes far stadig boede hos os, sat en af ungernes puttekaser hen over en 5-krone stor jagtedderkop, fordi jeg ikke turde fjerne den, og fordi den var for klam til at jeg kunne ignorere at den var på vej ind under sofaen.

Så stod den der i et par timer en aften, ind til ungernes far kom hjem. Jeg kunne høre når den løb mod siderne på kassen.

Og så flegnede jeg fuldstændog da manden kom hjem og som det første gik hen po løftede kassen for at se kræet, FØR han havde noget at dræbe den med lol

Jeg har en veninde som har fluesmækkeren udenfor, fordi hun godt kan lide at bilde sig selv ind, at hvis hun basker edderkopperne udenfor, så kommer de aldrig ind i hendes hus lol.

Anmeld

22. april 2013

mn

StineS skriver:

Tør du klaske en edderkop eller er du bange?

Hvis den er større end en lillefingernegl så skriger jeg i vilden sky efter min kæreste og følger den konstant med øjnene indtil han har fanget den, dræbt den og skyllet den ud i toilettet (den skal skylles ud fordi hvad nu hvis den vågner op i skraldespanden selvom den er helt kvast) :p

Men hvis den er under størrelsen af en lillefingernegl så råber jeg på vores hund som holder øje med den imens jeg går ind for at finde vores fluesmækker med strøm i, så griller jeg den med den og så får hunden lov at tjekke om den er død og hvis den er det smider jeg den udenfor Vores hund kan heller ikke lide edderkopper så den er god til at sige til hvis den finder en :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.