Keratosis Pilaris

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.365 visninger
23 svar
2 synes godt om
19. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg har knopper på mine overarme og er bare så ked af det. Jeg viser aldrig mine arme. De er så grimme  Har haft det siden 2003 Det hedder vidst keratosis pilaris og er en hudtype? og man kan ikke helbrede det. Det kan holdes nede. Andre som har det og som har nogle gode råd til hvordan man kan minimere udslættet eller knopperne? Hilsen mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Vi har det også i familien og det er grimt, men jeg lever med det.

Jeg lagde dog mærke til, da jeg tog voldsomt meget på i min graviditet, at det blev tydligere. Da jeg tabte mig igen bagefter blev det igen mindre synligt.

Jeg synes også det blev mindre tydelig hos et familiemedlem ved vægttab.

Men man kan selvfølgelig ikke slanke det væk og slet ikke hvis man er slank i forvejen.

Anmeld

20. april 2013

tine1985

Måske det her kan bruges: http://pudderdaaserne.dk/2010/05/06/rode-knopper-pa-armene-keratosis-pilaris/

Anmeld

20. april 2013

Anonym trådstarter

tine1985 skriver:

Måske det her kan bruges: http://pudderdaaserne.dk/2010/05/06/rode-knopper-pa-armene-keratosis-pilaris/

Tak det link har jeg set. Synes ikke noget af det hjælper rigtig. øvøv

Anmeld

20. april 2013

Victoria2013

Jeg har også haft sådan nogle i rigtig mange år, bagpå overarmene, men har nu ikke tænkt videre over det... de har bare været der... ved ikke om man kan gøre noget ved dem, har prøvet at skrubbe og bruge creme og drikke masser af vand, men de har jo altid bare været der...

... og nu er de så forsvundet efter jeg er blevet gravid. Håber de holder sig væk også efter barnet er født, det ville da ikke gøre noget

Men har desværre ikke nogle gode råd, udover så at blive gravid 

Anmeld

20. april 2013

Anonym trådstarter

Kia2013 skriver:

Jeg har også haft sådan nogle i rigtig mange år, bagpå overarmene, men har nu ikke tænkt videre over det... de har bare været der... ved ikke om man kan gøre noget ved dem, har prøvet at skrubbe og bruge creme og drikke masser af vand, men de har jo altid bare været der...

... og nu er de så forsvundet efter jeg er blevet gravid. Håber de holder sig væk også efter barnet er født, det ville da ikke gøre noget

Men har desværre ikke nogle gode råd, udover så at blive gravid 

Det var nemlig ikke slemt da jeg var gravid. Men skal altså ikke ha flere børn. Må jo leve med det så. Men synes bare ikke det er særlig pænt derfor kan jeg ikke lide at gå i sommerbluser. Føler alle kigger på det og folk kommer også med kommentarer. Mange tror det er soleksem. Men er bare så ked af det og så træt af at skulle forklarer alt muligt når folk spør.

Anmeld

20. april 2013

Victoria2013

Anonym skriver:

Det var nemlig ikke slemt da jeg var gravid. Men skal altså ikke ha flere børn. Må jo leve med det så. Men synes bare ikke det er særlig pænt derfor kan jeg ikke lide at gå i sommerbluser. Føler alle kigger på det og folk kommer også med kommentarer. Mange tror det er soleksem. Men er bare så ked af det og så træt af at skulle forklarer alt muligt når folk spør.

Det lyder da ærgeligt hvis det kommer igen, når man ikke er gravid mere. Jeg har så heldigvis faktisk aldrig fået kommentarer på det, tror det er meget normalt at have de knopper? Eller i hvert fald ikke ualmindeligt. Og de er vel ikke værre end hvad man gør dem til, de skader jo ikke. Jeg har aldrig tænkt sådan vildt over dem og går gerne i toppe og sommerbluser

Anmeld

20. april 2013

Anonym trådstarter

Kia2013 skriver:

Det lyder da ærgeligt hvis det kommer igen, når man ikke er gravid mere. Jeg har så heldigvis faktisk aldrig fået kommentarer på det, tror det er meget normalt at have de knopper? Eller i hvert fald ikke ualmindeligt. Og de er vel ikke værre end hvad man gør dem til, de skader jo ikke. Jeg har aldrig tænkt sådan vildt over dem og går gerne i toppe og sommerbluser

Ja måske jeg også bare skulle være ligeglad. Er bare super svært for jeg føler meget lidt selvværd.

Anmeld

20. april 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Jeg har knopper på mine overarme og er bare så ked af det. Jeg viser aldrig mine arme. De er så grimme  Har haft det siden 2003 Det hedder vidst keratosis pilaris og er en hudtype? og man kan ikke helbrede det. Det kan holdes nede. Andre som har det og som har nogle gode råd til hvordan man kan minimere udslættet eller knopperne? Hilsen mig

Anmeld

20. april 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Jeg tænker

baby-Olie & Fed Nivea-cream HVER DAG! Efter du har skrupppet armene godt i badet....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.