Hvad gør man når man ingen penge har?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.780 visninger
23 svar
5 synes godt om
19. april 2013

Anonym trådstarter

Hjælp, er dybt ulykkelig
Er syg pga graviditeten, har ikke fast job (vikarbureau), og har ikke fået løn i snart 2 måneder.
Kassekreditten er trukket helt op (70.000) og vandregning på 7200, vægtafgift og yderligere regninger for 20.000 kr.
Hvad fanden gør man, vi kan ikke leve for kærestens økonomi alene, er så ulykkelig, græder hver dag

Skal have søgt kh, håber jeg kan få det.

Nu overvejer vi at opsige lejligheden og flytte hen til noget familie, men vi skal jo have et sted at bo når baby kommer om et halvt år.

Nogle super råd? Er der andre der har været så langt nede med økonomien? Hvordan kom i op igen?

Jeg hader mit liv!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hjælp, er dybt ulykkelig
Er syg pga graviditeten, har ikke fast job (vikarbureau), og har ikke fået løn i snart 2 måneder.
Kassekreditten er trukket helt op (70.000) og vandregning på 7200, vægtafgift og yderligere regninger for 20.000 kr.
Hvad fanden gør man, vi kan ikke leve for kærestens økonomi alene, er så ulykkelig, græder hver dag

Nu overvejer vi at opsige lejligheden og flytte hen til noget familie, men vi skal jo have et sted at bo når baby kommer om et halvt år.

Nogle super råd? Er der andre der har været så langt nede med økonomien? Hvordan kom i op igen?

Jeg hader mit liv!

Er jo bundet til lejligheden i 3 måneder alligevel

Anmeld

19. april 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

Hjælp, er dybt ulykkelig

Jeg hader mit liv!

Skynd dig at få søgt kh i en fart.

Få ringet til banken,og få lavet en ordning så I kan få betalt jeres regninger.

Vil de ikke hjælpe ,så ring til kreditorerne og få sat det i bero til du har fået kh.

Ta styringen ,inden det går galt.

Anmeld

19. april 2013

Miin'Baby'Mus

Carina:-) skriver:

Vil de ikke hjælpe ,så ring til kreditorerne og få sat det i bero til du har fået kh.

Ja, det ville også være mit råd  

Anmeld

19. april 2013

lilledittemor

Anonym skriver:

Hjælp, er dybt ulykkelig

Jeg hader mit liv!

Sælg bilen hvis i ikke mister på det.
Skynd dig at søg kontanthjælp.
Sæt ting til salg på nettet og tjen lidt ekstra den vej.
Snak med banken og fortæl jeres situation - de kan hjælpe.

Og som en anden siger - snak med jeres kreditorer om en ordning i kan overholde..
Kan i ikke få lov til at dele vandregningen op?

Op med humøret

Anmeld

19. april 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Tak for jeres søde svar.
Hvordan søger man kh, når man ikke kan arbejde? Så skal man vel ikke ned på jobcenteret først?

Ps. Flere råd modtages meget gerne!

Anmeld

19. april 2013

LRJ

Anonym skriver:

Tak for jeres søde svar.
Hvordan søger man kh, når man ikke kan arbejde? Så skal man vel ikke ned på jobcenteret først?

Ps. Flere råd modtages meget gerne!

Du skal på jobcenteret, og melde dig ledig, og hvis du er under 25 skal du igennem en studievejleder os inden du kan snakke med en jobkonsulent, og når du har snakket med en jobkonsulent får du nogle papir du skal aflevere på kommunen senest dagen efter  

Anmeld

19. april 2013

Anonym trådstarter

Lone H. skriver:

Du skal på jobcenteret, og melde dig ledig, og hvis du er under 25 skal du igennem en studievejleder os inden du kan snakke med en jobkonsulent, og når du har snakket med en jobkonsulent får du nogle papir du skal aflevere på kommunen senest dagen efter  

Tak for svar
Også når man ikke kan arbejde?

Anmeld

19. april 2013

Babydreams

Har du sen sygemelding fra lægen?
Fik jeg, og jeg var også ansat i et vikarbureau, men fik sygedagpenge af kommunen, de regnede bare ud på hvor meget jeg havde arbejdet de sidste 4 uger, også fik jeg udbetalt det hver månede. .

Havde heldigvis arbejdet som en hest de sidste 4 uger, glemte at lytte til min krop, og måtte derfor sygemeldes..

Anmeld

19. april 2013

Anonym trådstarter

Rikke Rasmussen skriver:

Har du sen sygemelding fra lægen?
Fik jeg, og jeg var også ansat i et vikarbureau, men fik sygedagpenge af kommunen, de regnede bare ud på hvor meget jeg havde arbejdet de sidste 4 uger, også fik jeg udbetalt det hver månede. .

Havde heldigvis arbejdet som en hest de sidste 4 uger, glemte at lytte til min krop, og måtte derfor sygemeldes..

Jeg kan ihvertfald få det, for lægen sagde jeg intet må, da jeg var der 2. April.
Mange tak for svaret. Så vil jeg printe de sidste lønsedler ud. Gik du direkte ned på kommunen, og hvor hurtigt gik der så før du fik noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.