hvad ville du betale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Wampires skriver:

giver fint mening

ja det er der mange der tror at med de priser så må de da vide hvad de snakker om og sælge dig raske dyr der er blevet passet ordentligt...

troede jeg også selv en gang... indtil jeg var forbi Dansk hamsterforenings hjemmeside hvor de kunne fortælle mig at mit "såkaldte" dværghamster rent faktisk var en guldhamster der ikke havde fået korrekt næring og derfor var mindre end gennemsnittet...

Ej det er bare heller ik ok!! Jeg forventer virkelig at de dyr man køber ved dyrehandleren, er blevet behandlet ordenligt. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
2721 skriver:

Jeg kender ikke petworld, men de to andre har jeg intet positivt at sige om, så ville klart fortrække at du ikke fik mig til at trække lighedstegn mellem dem og dig

Sådan har jeg det også lidt...

MEN på den anden side tror jeg bare at mange vil hælde til de "kendte" dyrebutikker fremfor et nyt navn der ikke er nogen der kender noget til...

Anmeld

16. april 2013

Wampires

StineW79 skriver:

Ej det er bare heller ik ok!! Jeg forventer virkelig at de dyr man køber ved dyrehandleren, er blevet behandlet ordenligt. Vh stine

Samme her...

Der er faktisk lov med at de skal vedlægge pasningsvejledning til de dyr de sælger..

MEn der er gået bureaukrati i det så de forslag osv der er blevet udarbejdet i samarbejde med foreningerne og Dyrenes beskyttelse er strandet et eller andet sted i systemet..

Så det blev aldrig til mere end tomme ord og løfter.. det samme som det med en uddannelse til dyrehandlerne omkring de dyr de solgte? eller krav til at de ansatte minimum en person pr. dyreart der vidste hvad de snakkede om måske?

Anmeld

16. april 2013

optimistmor

mariamiss6 skriver:

Jeg sidder også lige og overvejer, hvordan du ville kunne gennemføre sådan et projekt. Altså, hvordan kan du sikre dig at dyrene kommer fra et sted med rene gener, og hvor dyrevelfærden er højt æret?

Og hvordan kan kunden vide det med sikkerhed. Alle og enhver kan jo i bund og grund komme og sige til en uvidende, at denne hamster er ganske særlig, og næsten uddød, men lige denne her som jeg gerne vil sælge dig er selvfølgelig 100% ren  generationer tilbage?

Det er slet ingen kritik, men jeg tror virkelig det ville være svært at finde og bevise en sikkerhed for at dyret er så fin og ren og velholdt som du giver udtryk for at de ville være.

For når du siger "for eksempel et hamster" og "dyreforretning" i samme åndedrag, går jeg ud fra du tænker på en egentlig dyreforretning, hvor der ville findes mange forskellige dyrearter.

det kan lade sig gøre gennem stamtavler

Anmeld

16. april 2013

Wampires

optimistmor skriver:

det kan lade sig gøre gennem stamtavler

jeps lige præcis

det jeg tror hun mente var hvordan man som køber kunne vide sig sikker på det ikke var en "falsk" stamtavle jeg bare selv fandt på

har svaret hende også med at ideen ville være at få foreningerne med i det og derved få sat deres logoer på stamtavler m.v. så man undgår snyd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.