hvad ville du betale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget ville du betale for kæledyr fra opdrætter?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.931 visninger
24 svar
9 synes godt om
16. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ja hvor meget ville du betale for f.eks. et hamster hvis det var garanteret at komme fra en registreret opdrætter med fokus på dyrevelfærd og styr på gener osv.?

F.eks. er dværghamster arterne Campbell og vinterhvide ved at uddø i generelt Eruopa da dyrehandlerne avler videre på hybrider som er et mix mellem de to arter.. idag regner Dansk hamsterforening med at ca. 95% af alle dyrehandler dværghamstere er hybrider i en eller flere generationer.

Så ville du betale for at dit dyr kom fra en avler som hjalp med at bevare de rene arter?

Dette gælder også for f.eks. kaniner og marsvin, ville du betale lidt ekstra for at de kom fra avlere der avler bevidst med dyrevelfærd for øje og sørger for at dyrene får masser af kærlighed og korrekt ernæring under opvæksten?

Min idé går på en dyrehandel hvor dyrene KUN stammer fra registrede opdrættere indenfor de forskellige foreninger der er i DK.

Hvor dyrenes velfærd sættes højere end ejernes velfærd.

Priserne på alt andet ville muligvis blive billigere end de nuværende butikker da mange af dem tager op mod 300% for varerne i forhold til deres egen indkøbspris...

Håber på mange stemmer og også gerne for og imod ideen eller flere ideer til tiltag for at realisere drømmen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

mariamiss6

Hvor meget koster et hamster i en dyreforretning idag? Hybrid eller ej.

Anmeld

16. april 2013

lycly

Synes umiddelbart idéen lyder god, men jeg har lidt svært ved at stemme fordi jeg ikke ved hvad "almindelige" hamster osv koster i almindelige dyreforretninger?

Anmeld

16. april 2013

mariamiss6

Jeg sidder også lige og overvejer, hvordan du ville kunne gennemføre sådan et projekt. Altså, hvordan kan du sikre dig at dyrene kommer fra et sted med rene gener, og hvor dyrevelfærden er højt æret?

Og hvordan kan kunden vide det med sikkerhed. Alle og enhver kan jo i bund og grund komme og sige til en uvidende, at denne hamster er ganske særlig, og næsten uddød, men lige denne her som jeg gerne vil sælge dig er selvfølgelig 100% ren  generationer tilbage?

Det er slet ingen kritik, men jeg tror virkelig det ville være svært at finde og bevise en sikkerhed for at dyret er så fin og ren og velholdt som du giver udtryk for at de ville være.

For når du siger "for eksempel et hamster" og "dyreforretning" i samme åndedrag, går jeg ud fra du tænker på en egentlig dyreforretning, hvor der ville findes mange forskellige dyrearter.

Anmeld

16. april 2013

Silas&Mille

Wampires skriver:

Ja hvor meget ville du betale for f.eks. et hamster hvis det var garanteret at komme fra en registreret opdrætter med fokus på dyrevelfærd og styr på gener osv.?

F.eks. er dværghamster arterne Campbell og vinterhvide ved at uddø i generelt Eruopa da dyrehandlerne avler videre på hybrider som er et mix mellem de to arter.. idag regner Dansk hamsterforening med at ca. 95% af alle dyrehandler dværghamstere er hybrider i en eller flere generationer.

Så ville du betale for at dit dyr kom fra en avler som hjalp med at bevare de rene arter?

Dette gælder også for f.eks. kaniner og marsvin, ville du betale lidt ekstra for at de kom fra avlere der avler bevidst med dyrevelfærd for øje og sørger for at dyrene får masser af kærlighed og korrekt ernæring under opvæksten?

Min idé går på en dyrehandel hvor dyrene KUN stammer fra registrede opdrættere indenfor de forskellige foreninger der er i DK.

Hvor dyrenes velfærd sættes højere end ejernes velfærd.

Priserne på alt andet ville muligvis blive billigere end de nuværende butikker da mange af dem tager op mod 300% for varerne i forhold til deres egen indkøbspris...

Håber på mange stemmer og også gerne for og imod ideen eller flere ideer til tiltag for at realisere drømmen

Jeg har svaret 101-200kr.

Men alt efter hvilket dyr det er kunne jeg nok godt finde på at betale 201-300kr.

Hvis der virkelig gøres en indsats for et bevare en dyreart, så vil jeg gerne betale lidt ekstra i forhold til andre dyrehandlere
Og hvis så tilbehøret er lidt billigere end ved en anden dyrehandel, så går det jo lige op i den sidste ende

Synes faktisk det lyder som jeg god ide

Anmeld

16. april 2013

Wampires

LuLy skriver:

Synes umiddelbart idéen lyder god, men jeg har lidt svært ved at stemme fordi jeg ikke ved hvad "almindelige" hamster osv koster i almindelige dyreforretninger?

lige den jeg er i lige pt. tager de 249 kr for en dværghamster (som er tydelige hybrider og avles på bevidst)

Kender priser på alt fra 99 kr. for dværg til de her 249 kr. og guldhamstere ligger i det samme prisleje...

Anmeld

16. april 2013

Wampires

mariamiss6 skriver:

Jeg sidder også lige og overvejer, hvordan du ville kunne gennemføre sådan et projekt. Altså, hvordan kan du sikre dig at dyrene kommer fra et sted med rene gener, og hvor dyrevelfærden er højt æret?

Og hvordan kan kunden vide det med sikkerhed. Alle og enhver kan jo i bund og grund komme og sige til en uvidende, at denne hamster er ganske særlig, og næsten uddød, men lige denne her som jeg gerne vil sælge dig er selvfølgelig 100% ren  generationer tilbage?

Det er slet ingen kritik, men jeg tror virkelig det ville være svært at finde og bevise en sikkerhed for at dyret er så fin og ren og velholdt som du giver udtryk for at de ville være.

For når du siger "for eksempel et hamster" og "dyreforretning" i samme åndedrag, går jeg ud fra du tænker på en egentlig dyreforretning, hvor der ville findes mange forskellige dyrearter.

ja det er jo netop derfor jeg ikke bare går til et eksisterende brand og giver dem ideen for kunne nemt forestille mig at de ville udnytte det og lave falske opdrættere osv...

det jeg ville var at kontakte de forskellige foreninger indenfor hamster, kanin, marsvin, rotter og mus og så igennem dem få fat i opdrætterne der er registrerede i deres foreninger.

Min idé er med kun at sælge disse "små" kæledyr og også kun tilbehør til disse...

Kundens sikkerhed ville komme fra foreningerne sætter deres mærke på forretningen og der kan vises stamtavler minimum 5 generationer bagud på de forskellige dyr der sælges i forretningen.

Ville slet ikke selv avle dyr men blot opkøbe fra opdrætterne der ville være sikre på afsæt og derfor oftere lave kuld da mange drømmer om at lave "hyggekuld" men opgiver af skræk for at stå med unger de ikke kan afsætte.

Ville planlægge sammen med opdrættere de forskellige kuld så der hele tiden ville være et minimums udvalg af de forskellige dyr og der ville skemaer i butikken over hvornår næste kuld ville være klar og hvad der kunne være i de forskellige kuld af farver og hårlængde m.v.

og mange tak for de kritiske øjne det er netop det jeg har brug for lige nu

har brug for at I tager jeres "forbrugerbriller" på så I tænker som hvis I selv stod og skulle købe kæledyr til børnene f.eks....

hvad ville I overveje og hvor meget ville I stole på de forskellige ting der blev sagt og vist osv...

Anmeld

16. april 2013

Wampires

mariamiss6 skriver:

Hvor meget koster et hamster i en dyreforretning idag? Hybrid eller ej.

de ligger de forskellige steder hos dyrehandlerne indenfor de prisrammer der er sat på som muligheder

alt fra 99 kr til 249 kr for f.eks. en dværghamster...

Anmeld

16. april 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Ja, jeg ville gerne betale ekstra.

Det ville jeg forøvrigt også, selvom det ikke var et racedyr. Jeg betaler gerne ekstra for, at de kommer fra bedst mulige kår. (Dette er naturligvis ikke en selvfølgelig ved opdrætter) Men det er sjældent der er meget kærlighed og håndtering indvolveret i hamstere osv i dyrehandlere.

Anmeld

16. april 2013

Wampires

RGN skriver:

Ja, jeg ville gerne betale ekstra.

Det ville jeg forøvrigt også, selvom det ikke var et racedyr. Jeg betaler gerne ekstra for, at de kommer fra bedst mulige kår. (Dette er naturligvis ikke en selvfølgelig ved opdrætter) Men det er sjældent der er meget kærlighed og håndtering indvolveret i hamstere osv i dyrehandlere.

lige præcis

Skulle heller ikke være præmievinderdyr men mere at man sikrede fremadrettet gode gener blev fremavlet mere end de negative... f.eks. har man en mistanke om at aggressivitet hos disse dyr sidder i generne ligeså meget som det er miljø...

så at hjælpe med at få udavlet de aggressive gener, og øge livslængden hos dyrene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.