mariamiss6 skriver:
Jeg sidder også lige og overvejer, hvordan du ville kunne gennemføre sådan et projekt. Altså, hvordan kan du sikre dig at dyrene kommer fra et sted med rene gener, og hvor dyrevelfærden er højt æret?
Og hvordan kan kunden vide det med sikkerhed. Alle og enhver kan jo i bund og grund komme og sige til en uvidende, at denne hamster er ganske særlig, og næsten uddød, men lige denne her som jeg gerne vil sælge dig er selvfølgelig 100% ren generationer tilbage?
Det er slet ingen kritik, men jeg tror virkelig det ville være svært at finde og bevise en sikkerhed for at dyret er så fin og ren og velholdt som du giver udtryk for at de ville være.
For når du siger "for eksempel et hamster" og "dyreforretning" i samme åndedrag, går jeg ud fra du tænker på en egentlig dyreforretning, hvor der ville findes mange forskellige dyrearter.
ja det er jo netop derfor jeg ikke bare går til et eksisterende brand og giver dem ideen for kunne nemt forestille mig at de ville udnytte det og lave falske opdrættere osv...
det jeg ville var at kontakte de forskellige foreninger indenfor hamster, kanin, marsvin, rotter og mus og så igennem dem få fat i opdrætterne der er registrerede i deres foreninger.
Min idé er med kun at sælge disse "små" kæledyr og også kun tilbehør til disse...
Kundens sikkerhed ville komme fra foreningerne sætter deres mærke på forretningen og der kan vises stamtavler minimum 5 generationer bagud på de forskellige dyr der sælges i forretningen.
Ville slet ikke selv avle dyr men blot opkøbe fra opdrætterne der ville være sikre på afsæt og derfor oftere lave kuld da mange drømmer om at lave "hyggekuld" men opgiver af skræk for at stå med unger de ikke kan afsætte.
Ville planlægge sammen med opdrættere de forskellige kuld så der hele tiden ville være et minimums udvalg af de forskellige dyr og der ville skemaer i butikken over hvornår næste kuld ville være klar og hvad der kunne være i de forskellige kuld af farver og hårlængde m.v.
og mange tak for de kritiske øjne det er netop det jeg har brug for lige nu 
har brug for at I tager jeres "forbrugerbriller" på så I tænker som hvis I selv stod og skulle købe kæledyr til børnene f.eks....
hvad ville I overveje og hvor meget ville I stole på de forskellige ting der blev sagt og vist osv...