hvad ville du betale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2013

2721

Jeg ville med glæde betale det ekstra hvis jeg er garanteret et kæledyr der kommer fra ordentlige kår og hvor jeg er fri for indavl. Om de er racerene er for mig ikke så vigtigt, da jeg ofte har oplevet dem som værende mere aggressive end de der er krydsninger, tilgengæld har de ofte være syge og deres oprindelse uvis. For mig er det vigtigste, at de er avlet på tale sunde dyr og at desperat du skriver har fået den rette ernæring og så at de er blevet kælet for og er håndvante

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
2721 skriver:

Jeg ville med glæde betale det ekstra hvis jeg er garanteret et kæledyr der kommer fra ordentlige kår og hvor jeg er fri for indavl. Om de er racerene er for mig ikke så vigtigt, da jeg ofte har oplevet dem som værende mere aggressive end de der er krydsninger, tilgengæld har de ofte være syge og deres oprindelse uvis. For mig er det vigtigste, at de er avlet på tale sunde dyr og at desperat du skriver har fået den rette ernæring og så at de er blevet kælet for og er håndvante

Jeg ville netop sørge for at have kontakt til forskellige registrerede avlere der er medlem af foreningerne for de forskellige dyr så de har skrevet under på at passe ordentligt på deres dyr og også sådanne ting som indavl osv er der regler om de fleste steder...

Anmeld

16. april 2013

Wampires

Lige et tillægsspørgsmål:

Ville du være mest tryg hvis butikken brugte et kendt franchisenavn eller ville det være underordnet i dit valg af butik?

Her tænkes på f.eks. Bonnie Dyrecenter, Petworld, eller Poppi Dyrehandel som franchises der ville sætte navnet på døren og give hjælp med levering af bure m.v.

Og er der en af de nuværende franchises du ville foretrække?

Anmeld

16. april 2013

esioul

Wampires skriver:

Ja hvor meget ville du betale for f.eks. et hamster hvis det var garanteret at komme fra en registreret opdrætter med fokus på dyrevelfærd og styr på gener osv.?

F.eks. er dværghamster arterne Campbell og vinterhvide ved at uddø i generelt Eruopa da dyrehandlerne avler videre på hybrider som er et mix mellem de to arter.. idag regner Dansk hamsterforening med at ca. 95% af alle dyrehandler dværghamstere er hybrider i en eller flere generationer.

Så ville du betale for at dit dyr kom fra en avler som hjalp med at bevare de rene arter?

Dette gælder også for f.eks. kaniner og marsvin, ville du betale lidt ekstra for at de kom fra avlere der avler bevidst med dyrevelfærd for øje og sørger for at dyrene får masser af kærlighed og korrekt ernæring under opvæksten?

Min idé går på en dyrehandel hvor dyrene KUN stammer fra registrede opdrættere indenfor de forskellige foreninger der er i DK.

Hvor dyrenes velfærd sættes højere end ejernes velfærd.

Priserne på alt andet ville muligvis blive billigere end de nuværende butikker da mange af dem tager op mod 300% for varerne i forhold til deres egen indkøbspris...

Håber på mange stemmer og også gerne for og imod ideen eller flere ideer til tiltag for at realisere drømmen

Jeg har ikke lige stemt.

Men ja, jeg giver gerne ekstra og støtter dem der avler rene racer med tavle.

Nu har jeg ikke så meget erfaring indenfor hamstere, men derimod hunde.

Anmeld

16. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Koster en hamster virkelig 250 kr?? Trode  slet ik de var så dyre! Vil sige at til den pris for en hamster, så ville jeg nok næsten forvente at den var " ren"

Men ja jeg ville da også godt betale extra for dyre velfærd, hvis jeg vidste med sikkerhed at det var rigtigt! Hvis det altså gir mening? Vh stine

Anmeld

16. april 2013

khaleesi

Ville gerne give omkring 500 for sådan et hamster. 

Anmeld

16. april 2013

Wampires

StineW79 skriver:

Koster en hamster virkelig 250 kr?? Trode  slet ik de var så dyre! Vil sige at til den pris for en hamster, så ville jeg nok næsten forvente at den var " ren"

Men ja jeg ville da også godt betale extra for dyre velfærd, hvis jeg vidste med sikkerhed at det var rigtigt! Hvis det altså gir mening? Vh stine

giver fint mening

ja det er der mange der tror at med de priser så må de da vide hvad de snakker om og sælge dig raske dyr der er blevet passet ordentligt...

troede jeg også selv en gang... indtil jeg var forbi Dansk hamsterforenings hjemmeside hvor de kunne fortælle mig at mit "såkaldte" dværghamster rent faktisk var en guldhamster der ikke havde fået korrekt næring og derfor var mindre end gennemsnittet...

Anmeld

16. april 2013

Wampires

esioul skriver:

Jeg har ikke lige stemt.

Men ja, jeg giver gerne ekstra og støtter dem der avler rene racer med tavle.

Nu har jeg ikke så meget erfaring indenfor hamstere, men derimod hunde.

lyder super

ville gerne hvis du ville være sød at stemme da det også er for at få en fornemmelse af hvad prisniveau folk ville betale for hamster, marsvin, kanin, mus og rotter i forhold til måske at gøre alvor af denne drøm

Anmeld

16. april 2013

Wampires

khaleesi skriver:

Ville gerne give omkring 500 for sådan et hamster. 

mange tak håber du også har stemt

Anmeld

16. april 2013

2721

Wampires skriver:

Lige et tillægsspørgsmål:

Ville du være mest tryg hvis butikken brugte et kendt franchisenavn eller ville det være underordnet i dit valg af butik?

Her tænkes på f.eks. Bonnie Dyrecenter, Petworld, eller Poppi Dyrehandel som franchises der ville sætte navnet på døren og give hjælp med levering af bure m.v.

Og er der en af de nuværende franchises du ville foretrække?

Jeg kender ikke petworld, men de to andre har jeg intet positivt at sige om, så ville klart fortrække at du ikke fik mig til at trække lighedstegn mellem dem og dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.