mine bryster skal fjernes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.354 visninger
60 svar
16 synes godt om
16. april 2013

Kay

ja... oprettede for nogle dage siden denne:

https://www.baby.dk/debat/213579pi1/ordet-er-frit/har-brug-for-at-komme-ud-med-det----.aspx

min læge havde jo gjort det klart at de garanteret ikke ville gøre noget ved det da det bare var kosmetisk... men det er det ikke bare... tilgengæld er det heller ikke voldsomt farligt... ved ikke om jeg skla grædde eller grine

det jeg har under mine arme... det er ekstre bryster... jeg er født med andlæg for ekstre bryster, det er ik vildt normalt men heller ik skældent... jeg er så en af dem der ikke har brystvorter på mine "armhule-patter" 

det er både mænd og kvinder der kan være født med dette... hvis nogle af jer har set venner, så kan i måske huske at chandler er født med en ekstre brystvorete... en "nubbin"  og det er så den samme "fejl" jeg er født med....

det vil sige at de ekstre bryster har altid været der, men de har været så små at jeg ikke har tænkt videre over det... men at de selvfølgelig i slutningen af graviditeten er vokset, som bryster jo gør... og har dannet mælk som jo så har gjort ondt fordi de ikke kunne komme ud... 

jeg er heldig at der ikke er gået brystbetændelse i, og jeg har dobbelt så stor riciko for brystkræft, da jeg jo i realiteten har dobbelt så mange bryster...

så som lægen på bryskirorisk afdeling sagde... det er ikke akut farligt, men de skal fjernes når jeg var klar til det...

og hvornår er jeg så det? jeg bad om at det blev hurtigst muligt... og tænkte at der går jo nok lit tid da det jo er i det offentlige... men hurtigst muligt er om små 14 dage... d. 29 april...

jeg skal møde ind om morgenen, fastene, så kommer jeg i fuld nakose, bliver opereret, derefter opvågning og så kan jeg komme hjem... jeg må ik løfte elna de første dage efter... men tirsdag kommer min svigermor og hjælper mig... og onsdag har manden min fri... og så skulle der ingen ko på isen være og jeg vil ikke være kvinden med 4 patter længere... overstået inden sommer og sol og med 2 små ar under armen...

så ja er pisse bange... for har aldrig været bedøvet før (andet end ved tandlægen) fødte jo uden noget som helst, og har aldrig været opereret før... er ikke bange for tiden efter eller noget... men er bange for at jeg mister alt kontrollen... 

så ja... jeg skal havde fjernet mine bryster... 2 af dem og de 2 andre lader de sidde hvor de er

en dejlig og skræmmende gave jeg fik i går, dagen før min føsdag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

Loa

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulerer mig, så nu gør jeg det bare lige ud af posen, og håber det er okay.

Ej hvor skræmmende, og alligevel fedt.

Det må da være en kæmpe byrde der bliver løftet af dine skuldre, kan jeg kun forestille mig...

Kan godt forstå det må være skræmmende at skulle i narkose, ville jeg heller ikke selv bryde mig om, men for pokker hvor må det være rart at komme ud på den anden side, og vide at alt er som det skal være bagefter...

Held og lykke med det, og tillykke kan man vel godt sige

Anmeld

16. april 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

4 bryster? Så må din mand da finde dig dobbelt så lækker  

Kram til dig

Anmeld

16. april 2013

Kay

Loa skriver:

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulerer mig, så nu gør jeg det bare lige ud af posen, og håber det er okay.

Ej hvor skræmmende, og alligevel fedt.

Det må da være en kæmpe byrde der bliver løftet af dine skuldre, kan jeg kun forestille mig...

Kan godt forstå det må være skræmmende at skulle i narkose, ville jeg heller ikke selv bryde mig om, men for pokker hvor må det være rart at komme ud på den anden side, og vide at alt er som det skal være bagefter...

Held og lykke med det, og tillykke kan man vel godt sige

tak ja følte mig så lettet og fri i går... der er sat en dato... og der skal ikke tælles ned længe før det er overstået... jeg glæder mig til det er overstået... og ser frem til at de er væk... selvom operationen skræmmer mig

Anmeld

16. april 2013

Troldemommi

Kay skriver:

ja... oprettede for nogle dage siden denne:

https://www.baby.dk/debat/213579pi1/ordet-er-frit/har-brug-for-at-komme-ud-med-det----.aspx

min læge havde jo gjort det klart at de garanteret ikke ville gøre noget ved det da det bare var kosmetisk... men det er det ikke bare... tilgengæld er det heller ikke voldsomt farligt... ved ikke om jeg skla grædde eller grine

det jeg har under mine arme... det er ekstre bryster... jeg er født med andlæg for ekstre bryster, det er ik vildt normalt men heller ik skældent... jeg er så en af dem der ikke har brystvorter på mine "armhule-patter" 

det er både mænd og kvinder der kan være født med dette... hvis nogle af jer har set venner, så kan i måske huske at chandler er født med en ekstre brystvorete... en "nubbin"  og det er så den samme "fejl" jeg er født med....

det vil sige at de ekstre bryster har altid været der, men de har været så små at jeg ikke har tænkt videre over det... men at de selvfølgelig i slutningen af graviditeten er vokset, som bryster jo gør... og har dannet mælk som jo så har gjort ondt fordi de ikke kunne komme ud... 

jeg er heldig at der ikke er gået brystbetændelse i, og jeg har dobbelt så stor riciko for brystkræft, da jeg jo i realiteten har dobbelt så mange bryster...

så som lægen på bryskirorisk afdeling sagde... det er ikke akut farligt, men de skal fjernes når jeg var klar til det...

og hvornår er jeg så det? jeg bad om at det blev hurtigst muligt... og tænkte at der går jo nok lit tid da det jo er i det offentlige... men hurtigst muligt er om små 14 dage... d. 29 april...

jeg skal møde ind om morgenen, fastene, så kommer jeg i fuld nakose, bliver opereret, derefter opvågning og så kan jeg komme hjem... jeg må ik løfte elna de første dage efter... men tirsdag kommer min svigermor og hjælper mig... og onsdag har manden min fri... og så skulle der ingen ko på isen være og jeg vil ikke være kvinden med 4 patter længere... overstået inden sommer og sol og med 2 små ar under armen...

så ja er pisse bange... for har aldrig været bedøvet før (andet end ved tandlægen) fødte jo uden noget som helst, og har aldrig været opereret før... er ikke bange for tiden efter eller noget... men er bange for at jeg mister alt kontrollen... 

så ja... jeg skal havde fjernet mine bryster... 2 af dem og de 2 andre lader de sidde hvor de er

en dejlig og skræmmende gave jeg fik i går, dagen før min føsdag 

det er da godt i nu ved hvad det er og kan få dem fjernet

Min far har også en tredje brystvorte, den sidder bare lige under et af de andre.

Held og lykke den 29 og op med humøret det skal helt sikkert nok gå godt, lægerne ved jo hvad de gør

Og forresten Tillykke med fødselsdagen

Monica

Anmeld

16. april 2013

Kay

rikkeregnbue skriver:

4 bryster? Så må din mand da finde dig dobbelt så lækker  

Kram til dig

gid det var så vel... 

Anmeld

16. april 2013

Faith

Puh ha godt det ikke er farligt! Og godt der kan gøres noget ved det.

Anmeld

16. april 2013

Kay

Monica P skriver:

det er da godt i nu ved hvad det er og kan få dem fjernet

Min far har også en tredje brystvorte, den sidder bare lige under et af de andre.

Held og lykke den 29 og op med humøret det skal helt sikkert nok gå godt, lægerne ved jo hvad de gør

Og forresten Tillykke med fødselsdagen

Monica

hihi tak

og ja de virkede super søde og vi var allerede til møde med narkose lægen i går da vi alligevel var der inde

Anmeld

16. april 2013

Kay

Faith skriver:

Puh ha godt det ikke er farligt! Og godt der kan gøres noget ved det.

ja men som de sagde kunne det havde været meget farligt hvis jeg havde fået brystbetændelse i dem... da mælken jo ikke kan komme ud... og derfor skal de jo også fjernes inden jeg skulle blive gravid igen... 

Anmeld

16. april 2013

Mother-love

Vildt nok. Havde en veninde engang der også havde mælkekirtler under en ene armhule så når hun ammede løb der mælk fra dem.

Mht. Narkosen. Jeg fik for nogle år siden en operation i næsen for at rette min skillevæg. Også under fuld narkose. Og var også sygt nervøs for selve narkosen. Da det var første gang hvor jeg selv var klar over det. ( har fået fjernet polypper 2 gange som barn) 3 mdr efter skulle jeg så have fjernet mine mandler. Også under fuld narkose. Der var jeg ikke så nervøs fordi jeg vidste hvad det var.

Men det er naturligt at være nervøs for en operation, netop fordi man ikke selv har kontrol over det. Men når du vågner tænker du var det bare det? Og du vil opleve at du bare har sovet rigtig godt på kort tid hehe.

Men dejligt du får fjernet dem såhurtigt. held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.