Erfaring med fryseæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.018 visninger
27 svar
3 synes godt om
15. april 2013

**Ønskebabyen

Hej piger

Min kæreste og jeg har valgt at bruge vores fryseæg, og jeg skal op og scannes første gang på Fredag (cyklus dag 12)

Hvad er jeres erfaring med fryseæg? Overlevede de? I så fald hvor mange ud af hvor mange - og blev det til en graviditet?

Må man egentlig selv vælge om man vil have et eller to op? Nogle der ved hvad de gør i Dronninglund? Spørger dem selvfølgelig på Fredag, men det kunne være rart at være lidt forberedt.

Vi har kun to æg på frys, som selvfølgelig tages op begge to. Overlever de, kunne jeg godt tænke mig at gå lagt begge to op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

modesty

**Ønskebabyen skriver:

Hej piger

Min kæreste og jeg har valgt at bruge vores fryseæg, og jeg skal op og scannes første gang på Fredag (cyklus dag 12)

Hvad er jeres erfaring med fryseæg? Overlevede de? I så fald hvor mange ud af hvor mange - og blev det til en graviditet?

Må man egentlig selv vælge om man vil have et eller to op? Nogle der ved hvad de gør i Dronninglund? Spørger dem selvfølgelig på Fredag, men det kunne være rart at være lidt forberedt.

Vi har kun to æg på frys, som selvfølgelig tages op begge to. Overlever de, kunne jeg godt tænke mig at gå lagt begge to op.

60% af alle fryseæg overlever. Jeg tror at det er reglen alle steder at man lægger to fryseæg op, hvis der er to. Graviditetschancen er lidt lavere ved fryseæg end ved friske.

Jeg blev gravid på et fryseæg og har i dag en skøn søn på halvandet. 

for jer.

Anmeld

15. april 2013

**Ønskebabyen

modesty skriver:

60% af alle fryseæg overlever. Jeg tror at det er reglen alle steder at man lægger to fryseæg op, hvis der er to. Graviditetschancen er lidt lavere ved fryseæg end ved friske.

Jeg blev gravid på et fryseæg og har i dag en skøn søn på halvandet. 

for jer.

Tusind tak. Jeg er så nervøs, men på samme tid så rolig. Det er sku lidt underligt
Håber at et fryseforsøg er lige det der skal til!

Hvor mange æg fik i tøet op?

Anmeld

15. april 2013

Putomanen

Jeg har også fået oplyst det samme som modesty, hvad angår statistikker.
Personligt har jeg kun prøvet at få tøet 1 æg op, og det overlevede og blev lagt op. Det endte desværre ikke i en graviditet.

Anmeld

15. april 2013

**Ønskebabyen

Putomanen skriver:

Jeg har også fået oplyst det samme som modesty, hvad angår statistikker.
Personligt har jeg kun prøvet at få tøet 1 æg op, og det overlevede og blev lagt op. Det endte desværre ikke i en graviditet.

Okay.. Åhh jeg synes der er så mange forskellige historier, nok egentlig flest gode.. Men man høre vel heller ikke lige så ofte når det går skidt? Jeg må nok bare væbne mig med tålmodighed og håbe det bedste!

Anmeld

15. april 2013

Putomanen

**Ønskebabyen skriver:

Okay.. Åhh jeg synes der er så mange forskellige historier, nok egentlig flest gode.. Men man høre vel heller ikke lige så ofte når det går skidt? Jeg må nok bare væbne mig med tålmodighed og håbe det bedste!

Det er jo også meget individuelt, hvor mange der overlever. Statistikker er jo bare et gennemsnit, det siger ikke så meget om ens egen situation. Hvor mange æg får i tøet op?

Anmeld

15. april 2013

(august)

Vi har haft 3 fryseæg forsøg med 2 æg pr gang. 

1. gang overlevede 1 æg, blev ikke gravid

2. gang overlevede begge æg, blev ikke gravid

3. gang overlevede ingen, og blev derfor heller ikke graivd.

Blev graivd på en frisk gang æg måneden efter 3. fryse forsøg...ikkke opgive 

Anmeld

15. april 2013

modesty

**Ønskebabyen skriver:

Tusind tak. Jeg er så nervøs, men på samme tid så rolig. Det er sku lidt underligt
Håber at et fryseforsøg er lige det der skal til!

Hvor mange æg fik i tøet op?

Jeg kan faktisk ikke huske det... mener at det var tre eller fem.

Men de 60% er jo kun et gennemsnit, det er meget forskelligt fra gang til gang hvor mange der overlever.

Anmeld

15. april 2013

Neki

**Ønskebabyen skriver:

Hej piger

Vi har haft tre forsøg med fryseæg.

1.gang blev der optøet 3 æg - alle tre overlevede og delte sig perfekt, og jeg fik sat to op - blev ikke gravid

2.gang blev der igen optøet 3 æg - alle tre overlevede fint og 2 blev sat op - blev gravid, men mistede desværre tidligt i graviditeten

3.gang blev der optøet 4 æg - alle overlevede og de to af dem blev sat op - jeg blev igen gravid og nu er jeg i 35.uge med vores lille pige :-)

Så 100% overlevelse af de optøede æg i mit tilfælde.

Skal lige tilføjes at jeg aldrig har opnået en graviditet i de friske forsøg, men to gange ud af tre med fryseæg er det lykkedes. Så jeg har bestemt stor tiltro til de æg der overlever en omgang i fryseren

Håber for jer det snart er jeres tur

Anmeld

15. april 2013

**Ønskebabyen

Putomanen skriver:

Det er jo også meget individuelt, hvor mange der overlever. Statistikker er jo bare et gennemsnit, det siger ikke så meget om ens egen situation. Hvor mange æg får i tøet op?

Det er korrekt

Vi har kun to æg på frys, så det er dem der skal tøes op..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.