Om at være enlig...Skal det kun gøres op i penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2013

optimistmor

jeg vil sige det personligt vil give et kæmpe selvværds boost at kunne forsørge sin familie. og bare det at man på kontanthjælp kan sendes i praktik(det nye flotte ord for aktivering) giver da også en en følelse af at man gør sig fortjent til sine penge så det at få kontanthjælp og gå hjemme osv osv... ja du går hjemme og kan vaske op, tøj, gøre rent mm. men du går rundt i den samme stive kasse og blir idiot gør du! det er ikke spor behageligt,  der kommer situationer hvor det er rart man kan have sit syge barn hjemme hvis dette skulle ske uden at tænke på hvem der skal sørge for at udføre det stykke arbejde man selv gør, men jeg tror også det er noget af det eneste.

som andre også nævner, som enlig har du ingen at dele de lykkelige stunder i livet med. jeg har personligt svært ved at se glæden for at tage min dreng alene med i eks fårup sommerland, du har en klapvogn eller andet med, en kæmpe madpakke som er træls at gå med og den bette skal da gerne lige prøve nogle ting hvor du skal med fordi han er så lille, men hvem skal holde et øje på sagerne? hvem hjælper lige med en hånd hvis hele skidtet vælter for dig og ketchupflasken smadrer, og noget af maden kommer på jorden? hvem kan man støttesig til og kan sige til en at det går nok og smiler til en? fordi h*n ikke stod med alle forberedelserne og har lidt mere overskud? hvem siger til en at det blir en fantastisk tur selv om det regner og du bare har lyst til at tage hjem i seng fordi det netop var samme dag den bette sked igennem og i ikke har mere ekstra tøj med?

i disse situationer ville det være skønt at  have en at dele både gode og øv tider med. og slf alle andre ting som er nævnt.

jo jeg har en kæreste men han bor pt ca 1times kørsel fra mig så vi ses desv. kun enten i weekenderne eller med 14dages mellemrum afhængig af om han også har ting han skal passe... 

men så kan det siges at når man ses så sjældent er det sku ogsåhårdt for der skal man både være kærlige, romantiske, sure, tage diskussioner osv, alt skal foregå på de 1-2dage.

men det er da fuldt glædeligt de dage hvor der så ikke er noget trælst på

tror bare jeg ville fortælle som jeg ser det- det ikke en dans på roser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

modesty

Jeg har også bemærket at der generelt er megen debat omkring enlige (mødre) og at de har såååå mange penge og at de har det alt for godt.
Heldigvis er det langt fra alle der tænker sådan, men jeg synes der er megen mangel på forståelse og ignorance omkring det.

Det at være enlig er jo mere end bare friplads og tilskud. Jeg bliver harm når folk snakker om at det er mere  attraktivt at være enlig end sammen - fordi folk kun tænker i penge.

Når man er enlig er man i rigtig mange tilfælde:

- Alene om at få det til at hænge sammen med at bringe og hente til institutioner.

- Alene om at passe et sygt barn...smid så lige oveni at man måske selv er syg samtidig - IKKE sjovt!

- Alene hvor man ser kernefamilier lave sjove ting sammen - tage i legoland, tage i zoo, rejse på ferie... Jeg ville langt hellere have dette end økonomisk tilskud 

- Alene i ulvetimen hvor man måske selv lige er kommet hjem fra arbejde/skole og både skal underholde et træt og utålmodigt barn samtidig med at man skal handle eller lave aftensmad.

- Alene om aftenen når barnet sover...ingen at putte sig hos i sofaen og man kan ikke bare gå en tur eller smutte et smut ned i kiosken fordi man har glemt at købe morgenmad til dagen efter.

- Alene når ens barn bare skriger og græder uden at man er klar over hvorfor og der er ingen til at hjælpe med at tage over.

- Alene uden aflastning når man har et pyller-barn der KUN vil hænge på ens arm...ikke sjovt for ryggen i længden  :/

- Alene når man er nede i byen og ens barn kaster op ud over hele klapvognen og man både selv skal sørge for at bære et grædende barn op på 2.sal og få hende vasket mens man samtidig meget gerne vil have vasket den klapvogn der står og stinker nede i gården (ikke fedt kan jeg fortælle -og har ladet mig fortælle  at det er endnu mindre sjovt når det sker i bilen)

Og mange andre ting...

Jeg ville ønske at folk lige ville overveje disse ting når de har så travlt med hvad enlige får... Jeg ville som sagt langt hellere være 2 i hverdagen - naturligvis i et parforhold der fungerer, for når det ikke gør er det bestemt en fordel at være enlig TRODS alle ovenstående ting 

Jeg har tre enlige mødre i min omgangskreds med jævnaldrende børn (halvandet). To fra min mødregruppe. Og f*ck hvor tager jeg hatten af for jer enlige mødre. Det må være SÅ hårdt. Selvfølgelig kommer det også meget an på hvor nemt et barn man har, hvilket jeg jo også kan se på de mødre jeg kender. Hende med englebarnet har klart mere overskud end de to andre. Men generelt må jeg sige at jeg virkelig har respekt for det hårde arbejde I må lægge i at være enlige mødre.

Det med penge har aldrig strejfet mig.

Anmeld

15. april 2013

Kløver

Jeg ville aldrig gå fra min mand, pga penge, uanset hvor mange det drejede sig om

Jeg sunes det er lidt svært, med det her, for jo enlige har det sikkert uden tvivl hårdt, men det har mange andre også. Jeg ser desværre en tendens til, hos nogle, at man nærmest ikke ved at det kan være hårdt, hvis man ikke er enlig, der er jo forskel på familier, antal børn og deres alder. Udfordringer osv

Jeg synes det er fint enlige mødre får hjælp, den eneste ting jeg synes der skal ændres på er, at der ikke skal være bonus/goder ved ikke at have et arbejde (vi snakker om Arbejdssøgende og ikke dem som er sygemeldte, på barsel eller lignende) men de gælder alle, dvs det er ikke enlige mødre jeg fokuserer på, jeg synes at for alle skal det være fordelagtigt at arbejde. ( eller være under udd)

Synes der er stor forskel på nogle enlige mødre, nogle mener de har rigeligt med penge, og nyder det uden en mand i huset, synes det faktisk er nemmere, til dem hvis penge aldrig slår til, og som har stor udfordring i hverdagen, på det punkt er det jo som så mange andre familier, men jeg tager stadig hatten af, for uanset hvordan man vender og drejer det, så ville jeg til hver en tid ikke undvære min mand, og det at være to om det hele. Jeg misunder på ingen måde enlige mødre

Anmeld

15. april 2013

Carina:-)

Wimmie skriver:

Nej, jeg misunder dig ikke 

Jeg kunne aldrig leve i et forhold hvor jeg var alene selvom vi var to - men hvis det fungerer for jer, så er det jo helt perfekt 

Der skal jo tjenes penge,og i de her tider siger man ikke sit job op bare fordi det kræver lidt af alle parter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.