Wimmie skriver:
Jeg har også bemærket at der generelt er megen debat omkring enlige (mødre) og at de har såååå mange penge og at de har det alt for godt.
Heldigvis er det langt fra alle der tænker sådan, men jeg synes der er megen mangel på forståelse og ignorance omkring det.
Det at være enlig er jo mere end bare friplads og tilskud. Jeg bliver harm når folk snakker om at det er mere attraktivt at være enlig end sammen - fordi folk kun tænker i penge.
Når man er enlig er man i rigtig mange tilfælde:
- Alene om at få det til at hænge sammen med at bringe og hente til institutioner.
- Alene om at passe et sygt barn...smid så lige oveni at man måske selv er syg samtidig - IKKE sjovt!
- Alene hvor man ser kernefamilier lave sjove ting sammen - tage i legoland, tage i zoo, rejse på ferie... Jeg ville langt hellere have dette end økonomisk tilskud 
- Alene i ulvetimen hvor man måske selv lige er kommet hjem fra arbejde/skole og både skal underholde et træt og utålmodigt barn samtidig med at man skal handle eller lave aftensmad.
- Alene om aftenen når barnet sover...ingen at putte sig hos i sofaen og man kan ikke bare gå en tur eller smutte et smut ned i kiosken fordi man har glemt at købe morgenmad til dagen efter.
- Alene når ens barn bare skriger og græder uden at man er klar over hvorfor og der er ingen til at hjælpe med at tage over.
- Alene uden aflastning når man har et pyller-barn der KUN vil hænge på ens arm...ikke sjovt for ryggen i længden :/
- Alene når man er nede i byen og ens barn kaster op ud over hele klapvognen og man både selv skal sørge for at bære et grædende barn op på 2.sal og få hende vasket mens man samtidig meget gerne vil have vasket den klapvogn der står og stinker nede i gården (ikke fedt kan jeg fortælle -og har ladet mig fortælle at det er endnu mindre sjovt når det sker i bilen)
Og mange andre ting...
Jeg ville ønske at folk lige ville overveje disse ting når de har så travlt med hvad enlige får... Jeg ville som sagt langt hellere være 2 i hverdagen - naturligvis i et parforhold der fungerer, for når det ikke gør er det bestemt en fordel at være enlig TRODS alle ovenstående ting 
Jeg kan sagtens forstå dit budskab og jeg ville til hver en tid vælge at være to frem for den økonomiske "gevinst". Alligevel finder jeg det besynderligt at reglerne for økonomisk støtte er sådan for enlige!
Min kæreste og jeg er begge studerende. Vi betaler knap 600 kr om måneden i institutionsplads. Hvis jeg havde været enlig, men med samme indtægt som vi har nu, så ville institutionen have været gratis for mig! I min verden hænger det ikke sammen, fordi jeg mener at udgifterne må være de samme, måske endda billigere at være enlig!
Jeg er blevet direkte rådgivet til, af økonomiske årsager, at være enlig, men aldrig i mit liv om jeg hellere ville det end at bo med min kæreste!
Fra mit synspunkt skulle tilskud osv være indtægtbestemt og ikke bedømt udfra om du er enlig eller ej!
By the way - respekt til enlige forældre - det tror jeg ikke at jeg ville kunne klare