chok over lægevagten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2013

dukke

Jeg kan bare huske da min søn var den alder sagde hans farmor og at man skulle gøre sådan og så spurgte jeg min læge og sp og de sagde at det ikke hjælper da problemet sidder længere oppe i tamen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2013

FruK

Prøv - det virker ofte! 

Det kan også være med termometeret. Det skal ikke længere end end når du tager temperatur og du skal selvfølgelig gøre det lige så forsigtigt. 

Anmeld

14. april 2013

dukke

Kay skriver:

ja vores sundhedsplejeske har også givet os det råd... elna har nemlig haft meget problemer med at komme af med afføringen... men det går bedre nu

ved egentlig heller ik hvad en lægevagt skulle kunne gøre ved det om natten 

Grunden til at jeg ringede til lægevagten var fordi hun græder og græder lg jeg ville høre om jeg kun gøre noget her og nu

Anmeld

14. april 2013

Kay

dukke skriver:

Grunden til at jeg ringede til lægevagten var fordi hun græder og græder lg jeg ville høre om jeg kun gøre noget her og nu

når elan har problemer, så massere jeg hende på fødder, ben, baller og ringmuskel med baby olie... rigtig godt i "svangen" på foden, da der sidder zoneterapi punkter der sætter gang i tarmene... så massere jeg også hendes mave i urets retning...

en stofblee i microovnen og ned på hendes mave, duler smerterne

og så prøver jeg at hjælpe hende med at skide... det gær jeg ved at jeg først tager en skum klud med varmt vand på og igen massere hendes ring muskel og der efter bøjer hendes ben op så tærene kommer op i hoved på hende for at hjælpe hende med at presse... og det hjælper som regl... og hvis det ik hjælper så venter vi lidt tid og prøver igen... 

Anmeld

14. april 2013

dukke

Kay skriver:

når elan har problemer, så massere jeg hende på fødder, ben, baller og ringmuskel med baby olie... rigtig godt i "svangen" på foden, da der sidder zoneterapi punkter der sætter gang i tarmene... så massere jeg også hendes mave i urets retning...

en stofblee i microovnen og ned på hendes mave, duler smerterne

og så prøver jeg at hjælpe hende med at skide... det gær jeg ved at jeg først tager en skum klud med varmt vand på og igen massere hendes ring muskel og der efter bøjer hendes ben op så tærene kommer op i hoved på hende for at hjælpe hende med at presse... og det hjælper som regl... og hvis det ik hjælper så venter vi lidt tid og prøver igen... 

Jeg må bare igang

Anmeld

14. april 2013

bøllen

tror der er flere som har brugt dette på deres baby med afførings problemer . Jeg brugte selv et termometer da min søn var spæd . Ikke særlig ofte men huske 1 nat hvor han bare skreg og skreg af smerte . Intet hjalp . Havde hørt om metoden om termometeret , og tænkte jeg ville give det en chance. Puttede det op og kørte forsigtigt rundt . Og efter kort tid væltede der ud med lort . Og den lille knægt lå med det mest saglige blik før han faldt i søvn ..

obs husk at være forberedt - det var jeg ikke , troede ikke det virkede så sad inde i vores seng . 

Anmeld

14. april 2013

dukke

Så kom hun af med lidt men har rigtig hård maven

Anmeld

14. april 2013

LR85

dukke skriver:

Hej piger

I nat ringede jeg til lægevagten da prinsessen ikke har lavet stort siden fredag og man kan se og høre på hende at hun har ondt så sagde lægevagten bare at jeg skulle tag en vatpind med vaseline og stikke op i musen på hende. Jeg må godt nok sige at jeg er lidt i chok over det

Men ligefrem at ringe til lægevagten er måske lidt vildt. 

De har jo lidt mere alvorlige ting a tage sig af. Det er jo ikke fordi der var gået flere uger. 

Du kunne tage på apoteket og få diverse ting i håndkøb eller som lægen siger, tage en vatpind en cm ind og stimulere lidt. 

Anmeld

14. april 2013

Faith

Vagtlægen kan jo ikke gøre ret meget andet end at vejlede dig. Hvad forventede du han ville gøre? Det er ikke et angreb! Bare nysgerrighed

Har du prøvet at massere hendes mave? Bløde cirkelbevægelser. Det sætter sommetider lidt gang i tarmene, eller om ikke andet får hende til at prutte lidt, hvilket også lindrer hvis hun har ondt i maven.

Anmeld

14. april 2013

mor88

Kog nogle svisker og blend dem, det smager godt og hjælper på hård mave 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.