Arrrgh jeg får grå hår!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2013

Krussedulle

MorDk skriver:

- ihvertfald flere end jeg i forvejen har!!

Min søn på 2,6 år er i dén grad i 'selvstændigheds-fasen'  Og jeg er simpelthen ved at gå ud af mit gode skind!

Eks. fra hverdagen:

Min søn beder mig hjælpe med at få sutsko på:

Søn: "Moooar hjælpe miiiig" Han står med sutskoene og "våde hundeøjne"

Mor: "Kom her så skal jeg hjælpe dig"

Søn: NEJ!

Mor: "Nå så må jeg have hørt forkert"

Søn: SKRIGER

Mor: "Skal jeg hjælpe dig"?

Søn: Nikker og rækker mig sutskoene

Mor: Tager sutskoene og skal hjælpe ham

Søn: Kaster sig på gulvet og flipper ud  

SAAAY WHAAAT?

Sådan er det bare 90% af tiden og jeg er træt!

Hvordan holder man "gejsten" og det gode postive humør oppe?

Åh hvor det bare lyder som min den mellemste på 2 år og 2 mdr!

Håber dæleme ikke det fortsætter til 3-års alderen så har jeg måske 2 på samme tid åh Gud!

Jeg plejer bare at bede ham om at komme tilbage når han vil have hjælp! det plejer at virke.

Han er så bare begyndt at gøre sådan her:

Mor: "Storm vil du ha leverpostej?"

Storm: "nej, vil gerne ha ost" "nej, leverpostej.. Nej ost!" "ost!"
Laver ostemad og Storm udbryder "vil ikke ha den, vil ha leverpostej"

Dét er godt nok anstrengende 5-10 gange om dagen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2013

Clisolka

Krussedulle skriver:

Håber dæleme ikke det fortsætter til 3-års alderen så har jeg måske 2 på samme tid åh Gud!

Jeg plejer bare at bede ham om at komme tilbage når han vil have hjælp! det plejer at virke.

Vi plejer også at bede hende om at komme tilbage når hun vil have hjælp - det virker også her 

I går havde vi f.eks. en episode under aftensmaden. Isabella fik lov til at gå før da hun havde spist. Hun ville så have sine ballarinasko på og blev hidsig da hun ikke kunne få dem på. Vi prøvede at forklare at vi spiste, og jeg sagde at hun havde for tykke sokker på, så hun kunne ikke få dem på. Ikke nikke om hun ville tage sine sokker af og tage et par andre på. Jeg havde heldigvis et par sokker hængende bagved mig på tørrestativet, så jeg tog et par til hende som hun så kunne skifte - der gik lige 5 min., så skiftede hun sokker og bum, så kunne hun få sine sko på igen 

Anmeld

14. april 2013

Faith

Tæller til 10 og tænker selvstændighedsfase, selvstændighedsfase, selvstændighedsfase!

Anmeld

14. april 2013

morethanperfect

Det lyder som Oscar

Jeg griner bare lidt af det .. Tager det ik så tungt ..

Anmeld

16. april 2013

MorDk

morethanperfect skriver:

Det lyder som Oscar

Jeg griner bare lidt af det .. Tager det ik så tungt ..

Det er bare svært at blive ved at se det "søde", "sjove" og "komiske" i det når man står med 2 unger og den ene har været sådan i flere måneder x flere dagl. Så går det "hyggelige" lig'som af...

Anmeld

16. april 2013

Faith

Krussedulle skriver:

Jeg har hele 2 stk drenge på 2,9 år som i den grad er i selvstændighedsfasen!

Jeg var lige ved at sige at jeg sommetider har lyst til at tage den ene og banke den anden med. Men det gør jeg selvfølgelig ikke

Man skal bare huske på at det er en fuldstændig naturlig del af deres udvikling, og at det er sundhedstegn at de viser deres personlighed. Men derfor er det stadig vildt hårdt mens det står på.

Anmeld

16. april 2013

Loa

Puha rart min datter ikke er et særtilfælde....

Bliver simpelthen så frustreret at ligemeget hvad man gør, nogle gange, så er det bare fuldstændig forkert og damen flipper skråt....

Tror du lige jeg glæder mig til damen bliver teenager...... NOT!

Anmeld

16. april 2013

MorDk

Loa skriver:

Puha rart min datter ikke er et særtilfælde....

Bliver simpelthen så frustreret at ligemeget hvad man gør, nogle gange, så er det bare fuldstændig forkert og damen flipper skråt....

Tror du lige jeg glæder mig til damen bliver teenager...... NOT!

Min mor sagde jeg var en meget NEM teenager. Men som lille var jeg extrem!!! Så jeg håber at min søn bliver NEM som teenager. Omvendt er min datter meget rolig liiige nu.... og tænker hvordan hun mon bliver i "trodsalderen"??? *Gisp*

Anmeld

16. april 2013

MorDk

MorDk skriver:

Min mor sagde jeg var en meget NEM teenager. Men som lille var jeg extrem!!! Så jeg håber at min søn bliver NEM som teenager. Omvendt er min datter meget rolig liiige nu.... og tænker hvordan hun mon bliver i "trodsalderen"??? *Gisp*

Og så kom jeg til at tænke på noget...

Er der foreskel på piger og drenge ift. hvornår de kommer i "trods"?

Anmeld

16. april 2013

Krussedulle

Faith skriver:

Jeg har hele 2 stk drenge på 2,9 år som i den grad er i selvstændighedsfasen!

Jeg var lige ved at sige at jeg sommetider har lyst til at tage den ene og banke den anden med. Men det gør jeg selvfølgelig ikke

Man skal bare huske på at det er en fuldstændig naturlig del af deres udvikling, og at det er sundhedstegn at de viser deres personlighed. Men derfor er det stadig vildt hårdt mens det står på.

Ja, det er selvfølgelig men vildt hårdt som du siger!

Min den mindste på 13 måneder er virkelig også begyndt at udvise temperament efterhånden! Puha!

Men de er jo skønne og dejlige alligevel de gode stunder opvejer da de "trælse" uden problemer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.