hæklet gulvtæppe - os mig.. :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2013

helle85

ano14316 skriver:

men hvis jeg skal lave et mere tror jeg at jeg vil starte med en ring og så 3 lm. 2 stm 2 lm 3 stm, *3 stm 2 lm 3 stm* *gentag 4 gange 

er det for at stramme det mere op eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2013

ano14316

helle85 skriver:

er det for at stramme det mere op eller hvordan?

Ja så giver det ikke så store huller omkrig midten da der jo så er 3 stm hvergang der er 1 i det her.. 

Har lige testet det og jeg synes det er pænere, men det er jo en smags sag.. 

med hensyn til opskifter er du meget velkommen til at skrive igen..

Anmeld

14. april 2013

helle85

ano14316 skriver:

Ja så giver det ikke så store huller omkrig midten da der jo så er 3 stm hvergang der er 1 i det her.. 

Har lige testet det og jeg synes det er pænere, men det er jo en smags sag.. 

med hensyn til opskifter er du meget velkommen til at skrive igen..

okay mange tak

Anmeld

14. april 2013

helle85

ano14316 skriver:

jeg fandt bare noget fra en mormor rude.. 

Men den er startet med 4 lm. lukket med en km

rd. 1. 5 lm, *1 stm, 2 lm* *gentag 4 gange, 1 km i 3. lm fra start

rd. 2. 3 lm, 2 stm, 2 lm, 3 stm om lm-kæden, *3 stm, 2 lm, 3 stm om næste lm-kæde* *gentag 4 gange, 1 km i 3. lm. fra start.

rd 3. 3 lm. 1 stm i næste m. 3 stm 2 lm 3 stm om lm-kæde. 1 stm i hver i næste m. spring 1 over, 1 stm i hver i næste m. 3 stm 2 lm 3 stm i lm-kæde og så frem deles hele vejen rundt oog hæft m. 1 km i 3. lm fra start.

Og sådan fortsætter du bare med 1 stm i hver stm spring den midterste over i mellem lm buerne. i hver lm bue 3 stm 2 lm 3 stm

Håber det er til at forstå er ikke så god til at skrive opskrifter og læser selv oftest på eng. 

kan du forklare hvordan man laver 3 stm om km-kæden

Anmeld

14. april 2013

ano14316

helle85 skriver:

kan du forklare hvordan man laver 3 stm om km-kæden

hvis jeg har skrevet km-kæden er det en fejl, det er lm kæden. 

I stedet for at stikket nålen igennem masken stikker du nålen ind under hele buen, altså i hullet imellem luftmaskerne og runden under. 
Så ligger maskerne rundt om luftmaksekæden i stedet for igennem de enkelte masker.

Anmeld

14. april 2013

Nettemor

Hvor er det bare super fint.

Jeg ved at JulieE herinde har brugt noget gammelt sengetøj til det, Det er jo noget billigere end Zpagetti

Anmeld

14. april 2013

ano14316

Nettemor skriver:

Hvor er det bare super fint.

Jeg ved at JulieE herinde har brugt noget gammelt sengetøj til det, Det er jo noget billigere end Zpagetti

Mange tak... 

Okat så det kan lade sig gøre.. ja det var da jeg tænkte... 

Anmeld

14. april 2013

Nettemor

ano14316 skriver:

Mange tak... 

Okat så det kan lade sig gøre.. ja det var da jeg tænkte... 

Ja det kan det. Men tror ikke der skal være for meget stræk i. Men jeg ved det ikke.

Anmeld

14. april 2013

helle85

ano14316 skriver:

hvis jeg har skrevet km-kæden er det en fejl, det er lm kæden. 

I stedet for at stikket nålen igennem masken stikker du nålen ind under hele buen, altså i hullet imellem luftmaskerne og runden under. 
Så ligger maskerne rundt om luftmaksekæden i stedet for igennem de enkelte masker.

okay det vil sige at de andre ting på den runde er i maskerne? for ellers kan jeg ikke få det til at passe?

jeg har jordt sådan så der er 3 luft masker og 2 stm i buen, 2 lm og 3 stm i samme bue men så stå der at man skal starte med 3 stm osv og det er det der forvirrer mig for der plejer at værer et par luftmasker før man gå vidre til næste bue.

eller har jeg misforstået det hele

Anmeld

14. april 2013

ano14316

helle85 skriver:

okay det vil sige at de andre ting på den runde er i maskerne? for ellers kan jeg ikke få det til at passe?

jeg har jordt sådan så der er 3 luft masker og 2 stm i buen, 2 lm og 3 stm i samme bue men så stå der at man skal starte med 3 stm osv og det er det der forvirrer mig for der plejer at værer et par luftmasker før man gå vidre til næste bue.

eller har jeg misforstået det hele

Hvilken runde er du på?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.