hæklet gulvtæppe - os mig.. :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.507 visninger
29 svar
14 synes godt om
13. april 2013

ano14316

Ihh nu blev jeg så inspireret af de andre debatter at jeg er kommet til at hækle et stjerne gulvtæppe, eller nu er jeg så lige løbet tør for garn, det er slet ikke færdigt endnu, det skal være meget større, men man kan da fornæmme hvordan det bliver.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2013

Lene Unik

Nej hvor er det flot.

Anmeld

13. april 2013

ano14316

Lene Unik skriver:

Nej hvor er det flot.

Mange tak.. jeg glæder mig tila tkunne fortsætte på det..

Anmeld

14. april 2013

ano14316

Er der nogen der kender nogen steder i nordsjælland hvor man kan købe zpagetti udover panduro? har kun fundet et ste i helsingør nemlig.. 

Anmeld

14. april 2013

helle85

ano14316 skriver:

Ihh nu blev jeg så inspireret af de andre debatter at jeg er kommet til at hækle et stjerne gulvtæppe, eller nu er jeg så lige løbet tør for garn, det er slet ikke færdigt endnu, det skal være meget større, men man kan da fornæmme hvordan det bliver.. 

hvordan har du startet på det? eller har du en opskrift som du vil dele?

Anmeld

14. april 2013

helle85

ano14316 skriver:

Er der nogen der kender nogen steder i nordsjælland hvor man kan købe zpagetti udover panduro? har kun fundet et ste i helsingør nemlig.. 

er det hæklet i det garn?

Anmeld

14. april 2013

ano14316

helle85 skriver:

hvordan har du startet på det? eller har du en opskrift som du vil dele?

jeg fandt bare noget fra en mormor rude.. 

Men den er startet med 4 lm. lukket med en km

rd. 1. 5 lm, *1 stm, 2 lm* *gentag 4 gange, 1 km i 3. lm fra start

rd. 2. 3 lm, 2 stm, 2 lm, 3 stm om lm-kæden, *3 stm, 2 lm, 3 stm om næste lm-kæde* *gentag 4 gange, 1 km i 3. lm. fra start.

rd 3. 3 lm. 1 stm i næste m. 3 stm 2 lm 3 stm om lm-kæde. 1 stm i hver i næste m. spring 1 over, 1 stm i hver i næste m. 3 stm 2 lm 3 stm i lm-kæde og så frem deles hele vejen rundt oog hæft m. 1 km i 3. lm fra start.

Og sådan fortsætter du bare med 1 stm i hver stm spring den midterste over i mellem lm buerne. i hver lm bue 3 stm 2 lm 3 stm

Håber det er til at forstå er ikke så god til at skrive opskrifter og læser selv oftest på eng. 

Anmeld

14. april 2013

ano14316

helle85 skriver:

er det hæklet i det garn?

Ja det er det.. men jeg overveje meget at prøve at lave det sev af et stræklagen. 

Anmeld

14. april 2013

ano14316

men hvis jeg skal lave et mere tror jeg at jeg vil starte med en ring og så 3 lm. 2 stm 2 lm 3 stm, *3 stm 2 lm 3 stm* *gentag 4 gange 

Anmeld

14. april 2013

helle85

ano14316 skriver:

jeg fandt bare noget fra en mormor rude.. 

Men den er startet med 4 lm. lukket med en km

rd. 1. 5 lm, *1 stm, 2 lm* *gentag 4 gange, 1 km i 3. lm fra start

rd. 2. 3 lm, 2 stm, 2 lm, 3 stm om lm-kæden, *3 stm, 2 lm, 3 stm om næste lm-kæde* *gentag 4 gange, 1 km i 3. lm. fra start.

rd 3. 3 lm. 1 stm i næste m. 3 stm 2 lm 3 stm om lm-kæde. 1 stm i hver i næste m. spring 1 over, 1 stm i hver i næste m. 3 stm 2 lm 3 stm i lm-kæde og så frem deles hele vejen rundt oog hæft m. 1 km i 3. lm fra start.

Og sådan fortsætter du bare med 1 stm i hver stm spring den midterste over i mellem lm buerne. i hver lm bue 3 stm 2 lm 3 stm

Håber det er til at forstå er ikke så god til at skrive opskrifter og læser selv oftest på eng. 

mange tak jeg vil lige prøve at hækle det du har skrevet og se om jeg kan finde ud af det, ellers skriver jeg nok igen

men kan evt købe det garn på nettet der koster det 75 kr mener jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.