pc på afbetaling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Mit princip er normat: kan man ikke betale kontant så skal man lade være. 

Men hvs I akut står og mangler og der ingen rente og gebyrer er samt at I er gældfrie, så tør jeg godt sige, hellere en god computer fremfor en dårlig som i alligevel ender med at skifte ud. 

Men pas på at det ikke bliver en glidebane til flere ting på afbetaling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Mit princip er normat: kan man ikke betale kontant så skal man lade være. 

Men hvs I akut står og mangler og der ingen rente og gebyrer er samt at I er gældfrie, så tør jeg godt sige, hellere en god computer fremfor en dårlig som i alligevel ender med at skifte ud. 

Men pas på at det ikke bliver en glidebane til flere ting på afbetaling

En glidebane til mere på klods bliver det aldrig. Jeg er selv af samme "motto" som dig nemlig. Men det er netop også hvad jeg tænker, heller en god en...

Anmeld

13. april 2013

tinasmor

Anonym skriver:

Hej. 

Vi står og mangler en pc. Vi har 2 muligheder, vi kan købe en kontant til 2500 (det er hvad vi kan klare når det skal være her og nu) eller vi kan købe en på afbetaling. Telia har så nogle, og det er rentefrit i modsætning til andre steder. Synes det er svært, dem vi har kigget på til 2500 er okay, men har ikke så mange GB, er ikke så hurtige osv osv... jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der "vejer" mest. Jeg er totalt "imod" det at købe på "klods" , men det er jo rentefrit, og computeren er bare det bedre altså... (Den koster kontant, omkring 6000 kr)

Hvad tænker i ? 

Mine egen tankegang om at købe på afbetaling er, at jeg aldrig kunne finde på at købe så meget som én eneste ting på afbetaling. Hvis jeg ikke har råd til noget, så vil jeg 1000 gange hellere spare op og vente til jeg har råd. Der er ingen materialle ting i livet som jeg ikke kunne undvære. Selvfølgelig kan en pc være meget, meget vigtig at kunne have hvis det er til studie eller lign. men så ville jeg være kreativ og finde en løsning f.eks. ved at bruge f.eks bibliotekets, låbe pc på det studiested du skal bruge den osv. Så når du spørger om du skal købe kontakt eller låne, vil mit svar være: Kontakt (selvfølgelig farvet af egen holdning) Ps har ikke læst tråden, så sorry hvis du allerede har svaret på noget omkring hvad du skal bruge pc til

Anmeld

13. april 2013

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Mine egen tankegang om at købe på afbetaling er, at jeg aldrig kunne finde på at købe så meget som én eneste ting på afbetaling. Hvis jeg ikke har råd til noget, så vil jeg 1000 gange hellere spare op og vente til jeg har råd. Der er ingen materialle ting i livet som jeg ikke kunne undvære. Selvfølgelig kan en pc være meget, meget vigtig at kunne have hvis det er til studie eller lign. men så ville jeg være kreativ og finde en løsning f.eks. ved at bruge f.eks bibliotekets, låbe pc på det studiested du skal bruge den osv. Så når du spørger om du skal købe kontakt eller låne, vil mit svar være: Kontakt (selvfølgelig farvet af egen holdning) Ps har ikke læst tråden, så sorry hvis du allerede har svaret på noget omkring hvad du skal bruge pc til

Tak for dit svar :-) jeg har det på præcis samme måde som dig, men vi står og mangler en NU. Og som en anden skriver. Heller en der "holder" end en billig en som ikke opfylder alle vores krav.... tror det bliver den fra Telia, men er stadig i tvivl, så vi snakker stadig frem og tilbage, fordele og ulemper de 2 computere imellem 

Anmeld

14. april 2013

Peanut

Jeg er heller ikke meget for det der med at låne, men vil nu hellere låne lidt ekstra, for så at få den computer jeg vil have, i stedet for at nøjes, med noget som jeg ikke synes vildt godt om fra starten, for så bliver jeg ikke rigtig glad for den.

Men husk for guds skyld at læse det med småt 

Anmeld

14. april 2013

Anonym trådstarter

Peanut skriver:

Jeg er heller ikke meget for det der med at låne, men vil nu hellere låne lidt ekstra, for så at få den computer jeg vil have, i stedet for at nøjes, med noget som jeg ikke synes vildt godt om fra starten, for så bliver jeg ikke rigtig glad for den.

Men husk for guds skyld at læse det med småt 

Min mor har købt bærbar i Telia til mine 2 brødre, så ved at der ikke er noget "med småt" . Ellers havde jeg også været endnu mere skeptisk 

Anmeld

14. april 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Hej. 

Vi står og mangler en pc. Vi har 2 muligheder, vi kan købe en kontant til 2500 (det er hvad vi kan klare når det skal være her og nu) eller vi kan købe en på afbetaling. Telia har så nogle, og det er rentefrit i modsætning til andre steder. Synes det er svært, dem vi har kigget på til 2500 er okay, men har ikke så mange GB, er ikke så hurtige osv osv... jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der "vejer" mest. Jeg er totalt "imod" det at købe på "klods" , men det er jo rentefrit, og computeren er bare det bedre altså... (Den koster kontant, omkring 6000 kr)

Hvad tænker i ? 

Jeg har også altid været imod at købe på afbetaling.

Men nu har vi selv gjort det på to mobil telefoner og et nyt smart-tv, alle tre uden renter og gebyrer.

Vi tænkte mere sådan her: om vi sætter 500kr ind på en opsparing til den pågældende ting, eller om vi betaler direkte til forhandleren kommer vel ud på et i den sidste ende. Når bare det er uden renter og gebyrer

Anmeld

14. april 2013

Mamalou

Jeg har købt min mobil på afbetaling. Jeg havde en iphone 3 som gik helt i smadder, så jeg sprang ud i det og købte en iphone 4 gennem Telmore, som også er uden afgift og renter. Det kører lige ud af landevejen og vil jeg betale mere en måned eller betale restgælden, så kan jeg det uden problemer. Så jeg ser ingen problemer i rentefri afbetaling, sålænge I kan betale afdragene I kan jo vælge at betale de 2500 kr og så lave afdragsordning over resterende beløb.

Vh. Louise

Anmeld

14. april 2013

Faith

Anonym skriver:

Hej. 

Hvad tænker i ? 

Altså nu er det jo rentefrit, og så kan jeg ikke se noget problem i det. Men ellers ville jeg aldrig købe en computer på afbetaling da renterne er helt tossede!

Anmeld

14. april 2013

Muffinmus

Nu ved jeg ikke om du er klar iver hvad det er i kigger på overhovedet.
For de få computere Telia sælger er jo i den høje ende af skalaen prismæssigt, der findes tonsvis af computere der opfylder alm borgeres behov til spil, internet, film, alm tekstprogrammer osv. I stiler jo i den dyre ende generelt og behøver slet ikke så dyre computere....vi har en til 5000 som kan stort et det samme. Også fra Acer.
Når det nu også er sagt er der en grund til de kan gøre det UDEN renter.
Fidusen er at deres computere er ca 2000-4000 kr dyrere end de alm billige forhandlere der sælger præcist samme produkt.
Så i skal ikke betale renter, men dog så meget i overpris at indigenas godt kunne gøre det.
Jeg er af princip meget imod afbetaling, og det er ikke for sjov de sælger produkterne uden renter jo, det er ren og skær forretningSå, med alt taget i betragtning kan jeg kune sige LAD VÆRE, i snyder kun jer selv ved at købe en computer af dem til måske 10.000 kr, det er competeren absolut slet ikke værd, ikke engang til advanceret brug.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.