pc på afbetaling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.224 visninger
30 svar
12 synes godt om
13. april 2013

Anonym trådstarter

Hej. 

Vi står og mangler en pc. Vi har 2 muligheder, vi kan købe en kontant til 2500 (det er hvad vi kan klare når det skal være her og nu) eller vi kan købe en på afbetaling. Telia har så nogle, og det er rentefrit i modsætning til andre steder. Synes det er svært, dem vi har kigget på til 2500 er okay, men har ikke så mange GB, er ikke så hurtige osv osv... jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der "vejer" mest. Jeg er totalt "imod" det at købe på "klods" , men det er jo rentefrit, og computeren er bare det bedre altså... (Den koster kontant, omkring 6000 kr)

Hvad tænker i ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2013

malliebooh

Anonym skriver:

Hej. 

Vi står og mangler en pc. Vi har 2 muligheder, vi kan købe en kontant til 2500 (det er hvad vi kan klare når det skal være her og nu) eller vi kan købe en på afbetaling. Telia har så nogle, og det er rentefrit i modsætning til andre steder. Synes det er svært, dem vi har kigget på til 2500 er okay, men har ikke så mange GB, er ikke så hurtige osv osv... jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der "vejer" mest. Jeg er totalt "imod" det at købe på "klods" , men det er jo rentefrit, og computeren er bare det bedre altså... (Den koster kontant, omkring 6000 kr)

Hvad tænker i ? 

Altså umiddelbart vil jeg sige det er ærgeligt at bruge 2500 kr på en computer som man i sidste ende ikke er glad for.. At afdrage er heller ikke fedest, men eftersom du siger der ikke er renter osv på det, så svarer det vel bare - i princippet - til hvis du lagde penge til side hver måned hvor du til sidst køber den computer du gerne vil have , men med det her får du den bare med det samme.. Så længe beløbet kommer ud i det samme i sidste ende kan jeg ikke se problemet i det.. Jeg selv har en computer på afdrag og jeg er ganske tilfreds og den er betalt ud inden længe (10 måneder i alt).. Jeg stod nemlig og skulle bruge en computer akut og jeg var heldig at Elgiganten kørte deres rentefrie tilbud lige der

Anmeld

13. april 2013

Anonym trådstarter

malliebooh skriver:

Altså umiddelbart vil jeg sige det er ærgeligt at bruge 2500 kr på en computer som man i sidste ende ikke er glad for.. At afdrage er heller ikke fedest, men eftersom du siger der ikke er renter osv på det, så svarer det vel bare - i princippet - til hvis du lagde penge til side hver måned hvor du til sidst køber den computer du gerne vil have , men med det her får du den bare med det samme.. Så længe beløbet kommer ud i det samme i sidste ende kan jeg ikke se problemet i det.. Jeg selv har en computer på afdrag og jeg er ganske tilfreds og den er betalt ud inden længe (10 måneder i alt).. Jeg stod nemlig og skulle bruge en computer akut og jeg var heldig at Elgiganten kørte deres rentefrie tilbud lige der

Jamen det er også det jeg tænker. Tror også vi "springer" ud i det 

Det er bare, du ved, sådan, jeg har ingen gæld, og synes sq det er fedt at være gældfri osv, men ja. Tror simpelthen den anden computer er for "lille", selvom vi ikke bruger pc heeelt uhæmmet, så skal den kunne være backup for alle mine billeder og videoer af vores datter, og måske bruges til lidt netflix, netbank, surf osv.. 

Anmeld

13. april 2013

Mama1304

Hvis i har råd, til at afbetale så synes jeg i skal gøre det  Det vil jo være super træls, at købe en ny computer som i ikke rigtig kan bruge optimalt.

Anmeld

13. april 2013

malliebooh

Anonym skriver:

Jamen det er også det jeg tænker. Tror også vi "springer" ud i det 

Det er bare, du ved, sådan, jeg har ingen gæld, og synes sq det er fedt at være gældfri osv, men ja. Tror simpelthen den anden computer er for "lille", selvom vi ikke bruger pc heeelt uhæmmet, så skal den kunne være backup for alle mine billeder og videoer af vores datter, og måske bruges til lidt netflix, netbank, surf osv.. 

Vi har såmænd heller ikke gæld herhjemme .. Men det var meget akut på det tidspunkt hehe, jeg er bare glad for at det er slut lige om lidt Det var nemlig i august sidste år .. men tror helt sikkert du bliver gladere for en ordentlig computer, der kan holde til lidt

Anmeld

13. april 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej. 

Hvad tænker i ? 

Jeg har købt en del på afbetaling , og jeg gør det aaldrig mere .. 

Det har bidt os i røven i sidste ende , og én gang måtte banken træde til .. Meen det var også fordi de var en rente på og den var høj ! ..

Men , ville ikke gøre det .. Heller ikke selvom der ingen rente er på .. 
Men jeg er blot en erfaring rigere nu end jeg var før ..

Anmeld

13. april 2013

Anonym trådstarter

Mama1304 skriver:

Hvis i har råd, til at afbetale så synes jeg i skal gøre det  Det vil jo være super træls, at købe en ny computer som i ikke rigtig kan bruge optimalt.

Vi har råd til det, ellers ville vi slet ikke,overveje det. Vi har helt styr på budget og alle de ting. Tror mere det er tanken om at man har "gæld" der gør at jeg halter lidt 

Anmeld

13. april 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Jeg har købt en del på afbetaling , og jeg gør det aaldrig mere .. 

Det har bidt os i røven i sidste ende , og én gang måtte banken træde til .. Meen det var også fordi de var en rente på og den var høj ! ..

Men , ville ikke gøre det .. Heller ikke selvom der ingen rente er på .. 
Men jeg er blot en erfaring rigere nu end jeg var før ..

Altså jeg er typen der sparer op, og så køber. Jeg har aldrig købt på "klods".. vi har helt styr på økonomien, så det er ikke en økonomisk belastning eller nnoget i den stil. Det er mere tanken om at ha gæld der skræmmer mig lidt... 

Anmeld

13. april 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Altså jeg er typen der sparer op, og så køber. Jeg har aldrig købt på "klods".. vi har helt styr på økonomien, så det er ikke en økonomisk belastning eller nnoget i den stil. Det er mere tanken om at ha gæld der skræmmer mig lidt... 

Ja det forstår jeg godt .. 

Men jeg siger bare hvad jeg ville gøre .. Netop fordi jeg selv har gjort det , og jeg syns ikke det er særlig fedt og ha gæld .. Netop ..
Har i ikke mulighed for at spare yderligere op , og købe den næste mdr. ?

Anmeld

13. april 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Ja det forstår jeg godt .. 

Men jeg siger bare hvad jeg ville gøre .. Netop fordi jeg selv har gjort det , og jeg syns ikke det er særlig fedt og ha gæld .. Netop ..
Har i ikke mulighed for at spare yderligere op , og købe den næste mdr. ?

Ikke på en måned nej, vi har en konfirmation gave og en sommerferie der skal betales i næste måned, og vi mangler den pc NU. Ellers havde vi også sparet op. Helt sikkert. Hmm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.