Hmm som “Enlig mor“?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2013

Kay

Wimmie skriver:

Ja, så vil de holde øje med én...

ej men det er jo helt vildt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2013

Wimmie

Kay skriver:

ej men det er jo helt vildt... 

Ja....og de må jo gerne fjerne ens tillæg pga. mistanker alene. Dog kan man anke det og der er stor chance for medhold...men surt at skulle alt dét igennem.

Anmeld

14. april 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Man kan også komme under mistanke selvom man aldrig har haft en mand i sin lejlighed men nogen har ondt i måsen over, at man får tilskud for at være enlig.
Det tog dem 6! Mdr før jeg blev clearet

Anmeld

14. april 2013

Kay

Wimmie skriver:

Ja....og de må jo gerne fjerne ens tillæg pga. mistanker alene. Dog kan man anke det og der er stor chance for medhold...men surt at skulle alt dét igennem.

må de godt fjerne det på mistanken??? seriøst... det er da vildt... 

Anmeld

14. april 2013

Kofoed.

Wimmie skriver:

Det passer så ikke helt - det er meget forskelligt fra kommune til kommune da de selv fastsætter reglerne.
Sakset fra Fredericia kommunes hjemmeside - ifølge dem må man knap nok være kærester:

Ægteskabslignende Forhold:

• Parterne opholder sig på samme bopæl
    • At I sover sammen, spiser sammen og har en hverdag sammen
  • Parterne betaler til den fælles husførelse
    • Sammenblandet økonomi vedr. husleje, el, vand, varme, gæld, forsikringer og mad indkøb
  • Parterne er fælles om den praktiske husførelse
    • Hvem henter/afleverer børn, handler ind, laver mad, gør rent, vasker tøj   og  ordner haven 
  • Man er helt eller delvist forsørget af den anden part 
  • Om man udadtil fremstår som et par
    • Hvordan betragter familie, venner, naboer eller andre jer?

som jeg har forstået det, så må de ikke ændre på statens lovgivning inden for området og der må faren til barnet gerne hjælpe med at hente og bringe barnet, men kender ikke til det helt 100%, synes simpelthen lovgivningen indenfor området er alt for fri og op til øjne der læser. Hvorfor skal min families opfattelse af mig og mit liv være faktor i, at jeg selv betaler alt til min datter og har hende boede, eller at jeg stadig står "i et forhold" på Facebook, selvom jeg reelt set er single, men bare ikke magter alle folks kommentare. Tror faktisk det meste af begge vores familier ikke ved, at jeg har boet selv med Ana i snart 8 måneder, ikke alle er tætte med deres familie... latterlige regler, godt jeg ikke bor der. undskyld mit udbrud, er bare træt af kommuner i de her dage

Anmeld

14. april 2013

Kofoed.

PT skriver:

Man kan også komme under mistanke selvom man aldrig har haft en mand i sin lejlighed men nogen har ondt i måsen over, at man får tilskud for at være enlig.
Det tog dem 6! Mdr før jeg blev clearet

og du fik garanteret ikke hverken undskyld eller erstatning? nogle amerikanske forhold kunne være dejligt, så kommunen ikke bare kan løbe om hjørnerne med egn hele tiden..

Anmeld

14. april 2013

Wimmie

Kofoed. skriver:

som jeg har forstået det, så må de ikke ændre på statens lovgivning inden for området og der må faren til barnet gerne hjælpe med at hente og bringe barnet, men kender ikke til det helt 100%, synes simpelthen lovgivningen indenfor området er alt for fri og op til øjne der læser. Hvorfor skal min families opfattelse af mig og mit liv være faktor i, at jeg selv betaler alt til min datter og har hende boede, eller at jeg stadig står "i et forhold" på Facebook, selvom jeg reelt set er single, men bare ikke magter alle folks kommentare. Tror faktisk det meste af begge vores familier ikke ved, at jeg har boet selv med Ana i snart 8 måneder, ikke alle er tætte med deres familie... latterlige regler, godt jeg ikke bor der. undskyld mit udbrud, er bare træt af kommuner i de her dage

Jo, faderen må gerne hente/bringe barnet, men hvis det var en kæreste der ikke var faderen måtte han ikke.
Og faderen/kæresten må ikke hjælpe til i den enliges hjem; sådan noget som lige at tage opvasken, lave mad, bære affaldet ud osv.

Og man må ikke have en tandbørste eller noget tøj liggende 

Men jeg ved lige hvordan du har det, jeg synes også det er for løst og for dumt.

Anmeld

14. april 2013

Kofoed.

Wimmie skriver:

Jo, faderen må gerne hente/bringe barnet, men hvis det var en kæreste der ikke var faderen måtte han ikke.
Og faderen/kæresten må ikke hjælpe til i den enliges hjem; sådan noget som lige at tage opvasken, lave mad, bære affaldet ud osv.

Og man må ikke have en tandbørste eller noget tøj liggende 

Men jeg ved lige hvordan du har det, jeg synes også det er for løst og for dumt.

og i denne tråd er far og kæreste den samme, derfor jeg ikke fik den detalje med, men den med familiens opfattelse anede jeg intet om.

Ved bare at kommunen har godkendt vores specielle samarbejde og vi ikke er under mistanke (inden vi endeligt gik fra hinanden for en lille måned siden).

Anmeld

14. april 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Kofoed. skriver:

og du fik garanteret ikke hverken undskyld eller erstatning? nogle amerikanske forhold kunne være dejligt, så kommunen ikke bare kan løbe om hjørnerne med egn hele tiden..

Naturligvis gjorde jeg ikke det.
De valgte dog i stedet at lave en indberetning til kommunen fordi jeg rejser på ferie med mine børn

Anmeld

14. april 2013

Kofoed.

PT skriver:

Naturligvis gjorde jeg ikke det.
De valgte dog i stedet at lave en indberetning til kommunen fordi jeg rejser på ferie med mine børn

håber et eller andet sted, at det er løgn. Man indberetter da ikke nogen pga ferie, armen altså. Hvordan reagerede kommunen så på det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.