Hmm som “Enlig mor“?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Heej piger

Har hørt SÅ meget om det social bedrageri der, og jeg sidder her med nogle spørgssmål!

Jeg venter en lille dreng med min kæreste som er far till barnet
Jeg bor IKKE sammen med min kæreste, men skal vi når nu vores forhold er klar til det på et tidspunkt(personligt)

Ehm tænker så på hvordan det så ser ud med besøg fra min kæreste både nu og når sønnemand kommer til verden, vi er kærester!!! Men bor bare ikke sammen?? Er det så stadig nul overnatning, nul tandbørste, osv??? .

Nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i,  men her hvor jeg bor er der  meget strenge regler, og her kan man ikke få tilskud hvis man er kærester med et barn sammen der har planer om at flytte sammen engang; så vil man blive set på som værende et par - samboende eller ej.

Faktisk kan man komme "under mistanke" også selvom man ikke har barn sammen men bare er kærester og bare man har været det mere end ½ år.
Ens kæreste må ikke lave noget husligt - ikke engang gå ned med affald, tage opvasken osv. og han må ikke give en middag eller en biograftur. De siger endda at hvis omverden betragter én som et par eller hvis man f.eks. står som værende i et forhold inde på FB,så kan man også blive undersøgt af kontrolgruppen 
Nogle kommuner er virkelig,virkelig strenge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2013

Kofoed.

hesøth skriver:

Jeg synes det er vildt at du overvejer at søge tilskud, som enlig.

Du er jo ikke enlig!

Hvorfor skal samfundet betale extra for at I har valgt at bo hver for sig?

Altså stop nu. Enlig forsørger har intet at gøre med ens civil status at gøre, men hvilket form for familie man har. Sådan er systemet sat sammen i dag, hvis du er uenig, så bliv politiker og få ændret lovgivningen. Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg på ingen måde er efter dig, men inden du smider udråbstegn efter folk, så kend lige factsne.

Enlig forsørger er dem der lever som single eller i parforhold hvor modparten på ingen måde hjælper til i dagligdagen økonomisk, husligt og til dels med børnepasning, dog må modparten i moderat mængde hjælpe med børnene, men det er jo et vid begreb. Og man er heller ikke enlig forsørger, hvis man har samme folkeregister adresse med nogen som helst andre, end ens forældre..

Anmeld

14. april 2013

Wimmie

Altså stop nu. Enlig forsørger har intet at gøre med ens civil status at gøre, men hvilket form for familie man har. Sådan er systemet sat sammen i dag, hvis du er uenig, så bliv politiker og få ændret lovgivningen. Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg på ingen måde er efter dig, men inden du smider udråbstegn efter folk, så kend lige factsne.

Enlig forsørger er dem der lever som single eller i parforhold hvor modparten på ingen måde hjælper til i dagligdagen økonomisk, husligt og til dels med børnepasning, dog må modparten i moderat mængde hjælpe med børnene, men det er jo et vid begreb. Og man er heller ikke enlig forsørger, hvis man har samme folkeregister adresse med nogen som helst andre, end ens forældre..

Det passer så ikke helt - det er meget forskelligt fra kommune til kommune da de selv fastsætter reglerne.
Sakset fra Fredericia kommunes hjemmeside - ifølge dem må man knap nok være kærester:

Ægteskabslignende Forhold:

• Parterne opholder sig på samme bopæl
    • At I sover sammen, spiser sammen og har en hverdag sammen
  • Parterne betaler til den fælles husførelse
    • Sammenblandet økonomi vedr. husleje, el, vand, varme, gæld, forsikringer og mad indkøb
  • Parterne er fælles om den praktiske husførelse
    • Hvem henter/afleverer børn, handler ind, laver mad, gør rent, vasker tøj   og  ordner haven 
  • Man er helt eller delvist forsørget af den anden part 
  • Om man udadtil fremstår som et par
    • Hvordan betragter familie, venner, naboer eller andre jer?

Anmeld

14. april 2013

Kay

Det passer så ikke helt - det er meget forskelligt fra kommune til kommune da de selv fastsætter reglerne.
Sakset fra Fredericia kommunes hjemmeside - ifølge dem må man knap nok være kærester:

• Sammenblandet økonomi vedr. husleje, el, vand, varme, gæld, forsikringer og mad indkøb
    • Hvem henter/afleverer børn, handler ind, laver mad, gør rent, vasker tøj   og  ordner haven 

ja men så er spørgsmålet er det en eller flere af punkterne der skal være der før man anses som at leve i ægteskabslignende forhold? 

Anmeld

14. april 2013

Wimmie

Kay skriver:

ja men så er spørgsmålet er det en eller flere af punkterne der skal være der før man anses som at leve i ægteskabslignende forhold? 

Bare ét af punkterne gør at man er "under mistanke" og kontrolgruppen vil holde øje... 

Anmeld

14. april 2013

Kløver

Wimmie skriver:

Lige stramt nok, synes jo der er stor forskel, feks har man barn sammen kan man jo godt en gang imellem lave ting sammen for barnets skyld uden at man er et par. Men regler er jo regler og desværre lavet fordi nogle har udnyttet og går ud over resten

Anmeld

14. april 2013

Mamalou

Wimmie skriver:

Vil lige tilføje, at kommunen træffe afgørelse om social bedrageri, hvis de finder det sandsynligt, at I opfylder et af punkterne. De er meget kreative, når det kommer til at finde bedragere. De tjekker facebook, ringer til forsikringsselskaber osv. osv.

Med andre ord: VÆR FORSIGTIG

Anmeld

14. april 2013

Kay

Wimmie skriver:

Bare ét af punkterne gør at man er "under mistanke" og kontrolgruppen vil holde øje... 

oki??? så hvis man er kærester på facebook... så er det nok til at blive mistænkt... selvom man kun har kendt hinanden i 14 dage? 

Anmeld

14. april 2013

gonefishing

Hejsa.

Så lige din tråd.

Jeg boede ikke sammen med min kæreste i starten, men blev trukket som var vi gift.

Jeg fik af vide fra kommunen at ligeså snart man er kærester så er fælden klappet. 

Og så kommer det selvfølgelig også an på om han modtager noget fra kommunen.

Men måske er der lidt forskel på hvilken kommune og hvem man taler med, sørg for at få det på skrift! Jeg har hørt om alt for mange som får ét af vide pr telefon og reagere uviden, men så får en kæmpe bøde, fordi de var informeret forkert.

Anmeld

14. april 2013

Wimmie

Kay skriver:

oki??? så hvis man er kærester på facebook... så er det nok til at blive mistænkt... selvom man kun har kendt hinanden i 14 dage? 

Ja, så vil de holde øje med én...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.