Hvad synes du om natursutter? (Natursutten)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2013

Blirnokaldrigfru

banana3 skriver:

Jeg vil rigtig gerne ud og have sådan en sut når vores lille dreng nu kommer til verden, hvad er jeres erfaringer med det? Og kan de koges ?

Vi bruger natursutten jeg sys det er en udemærket sut og min baby har været rigtig glad for den! og det med de skal skiftes ofte ... hm.. den første sut brugte min lillefis i 6 mdr (og hun har kun 1 af gangen), før den blev skiftet.. vi skiftede fordi den begyndte at blive fedtet og blive mør.. så tror ikke de skal skiftes oftere end andre

det gode ved dem er at de er lavet af naturgummi, og havd jeg fandt ud af da jeg læste, var at det sku være godt.. det gode er også at baby kan sutte og bide hele vejen rundt.. min baby elsker at gnave i hendes sut! den er også god fordi der ikke er mange der har den, og man derfor ikke skal være bange for at få forvekslet med andre..

det dårlige er, at jeg synes formen er lidt.. træls.. jeg har læst de er lavet sådan de skal røre næsen for at give følelsen som ved amning, hvor babys næse rører brystet.. men da min mus ikke er blevet ammet, har vi klippet vores til sådan at den ikke rører næsen.. (det har vi gjort i samråd med spl, som mente der ikke ku ske noget ved det, når det var naturgummi) ligeledes har vi klippet "hanken" af, da hun ellers vipper den ud af munden.. sidst , den blir ret hurtigt grumset i farven.. og det er måske ikke så pænt...

vigtigst! vi prøvede avent sut og natursut , og byttede mellem dem, mens vi lå på barselshotellet.. og min baby valgte natursutten.. græd når aventen kom i munden og suttede løs på natursutten og hvis baby er tilfreds, så sys jeg dælme det er ligemeget om sutten er pæn eller grim!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

lycly

Valle81 skriver:

Har aldrig brugt dem, men synes de er så gyselig grimme

Samme her Børn ser normalt så søde ud med sut i munden, men ikke når de har de her i munden. De er lige lovlig langhåret til mig de sutter
Men en fra min mødregruppe brugte kun dem, og hendes dreng var glad for dem

Anmeld

12. april 2013

Mum33

Monica P skriver:

de er blevet frikendt for at være skadelige, der var et tv program om dem for et stykke tid siden og det var nærmest tilsvining af produktet, og ejeren vandt ligeledes i retten over den avis som kom med den såkaldte "nyhed"

Nu ville min datter ikke bruge sut så jeg kan ikke komme med min personligt erfaring, men syntes ikke det er fair at et okay produkt skal svines til

Monica 20+2

Den del af det så jeg så ikke. Læste kun artiklen. Men må indrømme, at jeg tror det ene er ligeså godt/dårligt som det andet. 

Anmeld

12. april 2013

lilledittemor

banana3 skriver:

Jeg vil rigtig gerne ud og have sådan en sut når vores lille dreng nu kommer til verden, hvad er jeres erfaringer med det? Og kan de koges ?

Jeg har ingen reel erfaring med dem - men da vi kiggede på dem til vores datter, valgte vi dem fra fordi vi synes at de lugter grumt

Vi har nogle fra Navnesutten til vores datter. Vi ville aldrig kunne nøjes med kun én sut - vores datter har ca 20.. Alle med navn på

Anmeld

12. april 2013

raca

l.b. skriver:

Har aldrig brugt dem. Læste et sted at man havde fundet alt muligt "andet skidt" i dem ift alm. Sutter, så de ikke var bedre end de andre. I øvrigt er de også mega dyre i brug, da de jo skal skiftes ofte. 

det er på det kraftigste tilbagebevist..

så der er INTET skadeligt i de sutter... det blev tilbagevist med det samme da det var det labratorie der testede der havde lavet en fejl.. dog nåde avisartiklerne at blive trykt og det kostede hende der har natursutter meget meget dyrt.. men ALT er tilbagebevist..

Anmeld

12. april 2013

raca

Valle81 skriver:

Har aldrig brugt dem, men synes de er så gyselig grimme

Alle sutter er da grimme, det er da ikke kønt med sådan en prop i hovdet på et barn...

Anmeld

12. april 2013

raca

Mine har brugt Hevia eller natursutten.. det kom an på ders ønker til formen.. dvs det var meget begrænset deres suttebrug,

jeg syntes de er lækre at røre ved en sutter med gummiskjold, og min børn har ikke sut i munden for at se søde ud, gennerelt finder jeg sutter uklædelige, til babyer og særligt børn..

så de blev valgt på ingen kemi også på blødhedfaktoren..

Anmeld

12. april 2013

modesty

Sjovt, jeg synes at de er helt vildt meget pænere end de gyselige plastiksutter i alle deres grimme farver og mønstre. 

Jeg er dog fuldstændig ligeglad med hvordan min søns sutter ser ud - kunne ikke drømme om at lade det være en afgørende faktor.

Anmeld

12. april 2013

banana3

Tusind tak for svar alle sammen, vi køber sutten, og ser om det er noget for ham! jeg synes bestemt ikke sutten er grim men skulle vores dreng falde for den grimmeste sut, så er det nu også fuldstændig lige gyldigt, bare den er "sund"

Anmeld

12. april 2013

Fenja09

banana3 skriver:

Vi købte en til vores datter da hun var lille - vi har stort set prøvet alle former og mærker inden for sutter fordi hun ikke ville tage dem. Natursutten var alt for stor til hende og slet ikke et hit. Jeg syntes den var fin fordi der ikke var ikke "lukninger" osv, men vi forældre bestemmer desværre ikke hvilken form for sut babyen kan lide, så du kan købe en og så se om det er noget for ham.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.