ESV skriver:
Nu er jeg KÆMPE fortaler for HPV vaccinen og er ved at få den selv, selvom jeg er en af dem der selv skal betale. Der er jo mange grunde til at prædike sikker sex for sine børn men min personlige holdning er at kan det hjælpe på en cancer type (og nyeste forskning viser at den potentielt hjælper på op mod 9 andre typer) så er den det værd.
Jeg syntes desuden det er direkte skammeligt at den ikke indgår i drengens vaccinationsprogram, de må åbenbart gerne dø af det men ikke pigerne. og det på trods af at dødeligehden blandt cancer patienter i forvejen er højere hos mændene end kvinderne.
den er ikke gennemtest det er den eneste grund.. den er blevet hastet igenne. så jeg ønsker ikke at hverken mit barn eller jeg skal være forsøgskaniner..
også beskytter den jo kun mod hpv virus der overføres ved sex. så her spiller sexpartner ind.. vi opfordre vores børn til at sex er noget de venter med til de slet ikke kan vente mere og ikke bare hopper i kannen med hvem som helst. . ikke alle slags livmor hals kræft,
når man kun har 1-2 sexpartner er overførsels ricikoen også lille..
men det må min datter selv tage stilling til når hun er moden til det.. jeg vil ikke tage den når hun er 12 år.
Anmeld