Nu har jeg ikke fået læst alle svarene igennem, men blot dit første indlæg.
Jeg kan slet, ikke forstå at dp moderen ikke reagere anderledes på det barn, som skubber, hvis det så "slemt" som du beskriver? Det kan jo ikke passe at det barn, skal have "magt" over de andre børn, og at nogle forældre ligefrem vælger at få deres barn væk derfra!
Nu er jeg privat dp, så kender ikke helt til de kommunale, men har de ikke en pædagog tilknyttet og en leder du kan komme i kontakt med? Forklar lederen/pædagogen at dp moderen ikke formoder at sætte det barn på plads, overfor de andre børn.
Hvis jeg var dig, ville faktisk vælge at tage mit barn ud nu, selvom hun alligevel stopper om 3 uger. For hvorfor skal dit barn gå og være ulykkelige de sidste 3 uger inden børnehave start? Lad dit barn komme i dp på mandag hvor hun kan holde afslutning og forklar dp moderen, at du ikke synes det er i orden det her.
Jeg synes det er så forkert at dp moderen ikke gør noget ved det. Og sidder faktisk og direkte bliver irriteret over det! Min holdning er, at første gang barnet slår/skubber får det at vide med en bestemt tone, at det vil jeg ikke se og prøver at få barnet til at forstå at det "overfaldet" barn bliver ked af det. Hvis barnet gør det igen, siger jeg igen med bestemt tone, og så fjerner jeg simpelthen barnet fra situation og evt giver barnet et time out.
Anmeld