Hjælp, skal vi tage den med dp eller lade "problemet" være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tak for dit svar.

Vi er også blevet enige om at nævne det for dpmor. Jeg er godt klar over jeg ikke ved alt hvad der foregår altid, men jeg har nu flere situationer hvor jeg har siddet længe ved hentning for at observere hvordan det foregår, og der er situationer hvor det hvertfald burde tackles anderledes. Om det så er forkert at kalde det favorisering er muligt, men det har virket sådan flere gange.

jeg siger ikke at favorisering er umuligt, da jeg desværre har set det i begge mine praktikker. Men bare at man skal være opmærksom på at tingene kan være set ud af en kontekst. Men nu skriver du at du blev for at observere, så er det jo en anden ting. 

Held og lykke med samtalen. Synes det er flot du tager det op, selvom der er kort tid til din datter stopper. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

jeg siger ikke at favorisering er umuligt, da jeg desværre har set det i begge mine praktikker. Men bare at man skal være opmærksom på at tingene kan være set ud af en kontekst. Men nu skriver du at du blev for at observere, så er det jo en anden ting. 

Held og lykke med samtalen. Synes det er flot du tager det op, selvom der er kort tid til din datter stopper. 

Nej, det ved jeg

Det var også derfor jeg skrev jeg netop har observeret for at se det, for jeg er klar over at som forældre er man jo også ekstra følsom og derfor kan man hurtigt få en fjer gjort til 10 høns.

Det er rigtig svært, for der er jo ikke kun problemer. Størstedelen af tiden er hun bare så dygtig og vores datter er jo også glad for at være der, der er bare nogle episoder som er mindre heldige.

Men tusind tak for dit svar.

Anmeld

12. april 2013

Mama1304

Jeg er selv dagplejer, og vil gerne give mit svar, men skal lige putte min dreng og så vender jeg tilbage 

Anmeld

12. april 2013

Anonym trådstarter

Mama1304 skriver:

Jeg er selv dagplejer, og vil gerne give mit svar, men skal lige putte min dreng og så vender jeg tilbage 

Jeg vil glæde mig til at læse dit svar

Anmeld

13. april 2013

Mama1304

Nu har jeg ikke fået læst alle svarene igennem, men blot dit første indlæg.

Jeg kan slet, ikke forstå at dp moderen ikke reagere anderledes på det barn, som skubber, hvis det så "slemt" som du beskriver? Det kan jo ikke passe at det barn, skal have "magt" over de andre børn, og at nogle forældre ligefrem vælger at få deres barn væk derfra! 

Nu er jeg privat dp, så kender ikke helt til de kommunale, men har de ikke en pædagog tilknyttet og en leder du kan komme i kontakt med? Forklar lederen/pædagogen at dp moderen ikke formoder at sætte det barn på plads, overfor de andre børn. 

Hvis jeg var dig, ville faktisk vælge at tage mit barn ud nu, selvom hun alligevel stopper om 3 uger. For hvorfor skal dit barn gå og være ulykkelige de sidste 3 uger inden børnehave start? Lad dit barn komme i dp på mandag hvor hun kan holde afslutning og forklar dp moderen, at du ikke synes det er i orden det her. 

Jeg synes det er så forkert at dp moderen ikke gør noget ved det. Og sidder faktisk og direkte bliver irriteret over det! Min holdning er, at første gang barnet slår/skubber får det at vide med en bestemt tone, at det vil jeg ikke se og prøver at få barnet til at forstå at det "overfaldet" barn bliver ked af det. Hvis barnet gør det igen, siger jeg igen med bestemt tone, og så fjerner jeg simpelthen barnet fra situation og evt giver barnet et time out.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.