Hjælp, skal vi tage den med dp eller lade "problemet" være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2013

modesty

Anonym skriver:

kære baby-piger.

Jeg har virkelig brug for jeres syn på sagen. Situationen er den vi har en datter på 3 år i dagpleje. Hun har kun 3 uger tilbage inden børnehavestart.

mit spørgsmål lægger i at der i dp er det her barn som kun er 2 år. Vi har gennem længere tid oplevet barnet være meget voldsom overfor vores datter og en anden jævnaldrerne. barnet skubber, slår og og råber højt "neeeej" som det første når vores datter kommer om morgenen. starten gjorde vi ikke så meget for vores datter virkede ikkr påvirket af det.

nu er problemet så at jeg flere gange har hentet en ulykkelig datter som er ked og siger det her barn står/skubber/råber af hende. Vores egen datter er stille og har aldrig slået eller skubbet andet enkeltstående tilfælde. Efter det her her stået på længere tid er vores datter nu begyndt at reagere ved at slå/skubbe os fra hun kommer hjem. Hvis far snakker til mig råber hun "gå væk far". Det er dybt frustrerende og jeg kan mærke min datter er påvirket af det.

Jeg synes det er svært fordi vi flere gange har oplevet at dpmor blot siger i en venlig tone til det her barn "det må man ikke"., hvor jeg måske føler hun burde være lidt mere konsekvent overfor det her barn. Jeg ved forældrene til det andet barn jævnaldrende med vores også har givet udtryk for deres barn flere gange har sagt det er ked af det lille barn står/skubber/råber.

for nylig stoppede der et barn som er mindre end det her barn på 2 år - de stoppede grundet problemer med dpmor som hun ikke ville løse. Jeg har ofte set det her lille barn blive skubbet hårdt i jorden af den 2-årige og lignende, så jeg har en rimelig stor formodning for det er grunden til de har valgt at flytte barnet.

hvad ville i gøre? Vi har jo kun 3 uger igen, men jeg synes også det er en trist afslutning og synd for min datter hvis hun skal være ked af det 3 uger mere.

undskyld det blev lidt langt og rodet - skriver fra mobil. Håber i vil respektere jeg er anonym af hensyn til de andre børn og vores dpmor.

Jeg ville tage en stille og rolig snak med DP uden at bebrejde eller irettesætte, men blot forklare hvordan situationen ser ud hjemme hos jer - at jeres datter er begyndt at reagere overfor jer med råb og slag.

Og så synes jeg sagtens at man kan stille et spørgsmål som "var det ikke en idé at flytte (den 2-årige) når det sker? Eller aflede med nogle andre ting?" Det kan jo godt være at hun siger at det allerede er det hun gør, men så har I i hvert fald gjort hende opmærksom på at det er den løsning I synes er bedst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

lycly

Jeg synes du skal tage den med pædagogen, evt få en samtale med både Dp og pædagog. For jeg er helt enig med dig, selvom din datter "kun" har 3 uger endnu, så skal hun jo ikke gå og være ulykkelig i 3 uger. Og måske hvis I tager snakken nu, så bliver der gjort noget, så det fremover ikke går ud over andre børn

Anmeld

12. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg synes du skal fortælle dp at din datter er ked af det og hvad der kunne gøres ved det, så hun får nogle gode uger inden afslutning. 

Alt det andet du skriver er antagelser og gætterier(fx. favorisering) Det er øjeblikssituationer taget ud af kontekst. 

Tak for dit svar.

Vi er også blevet enige om at nævne det for dpmor. Jeg er godt klar over jeg ikke ved alt hvad der foregår altid, men jeg har nu flere situationer hvor jeg har siddet længe ved hentning for at observere hvordan det foregår, og der er situationer hvor det hvertfald burde tackles anderledes. Om det så er forkert at kalde det favorisering er muligt, men det har virket sådan flere gange.

Anmeld

12. april 2013

Anonym trådstarter

Legehuset-Hertug-Abel.dk skriver:

God morgen

Tag det op med dp og pædagogen, for at få afslutning på det.

Hvis du har mulighed for at holde dit datter hjemme indtil hun skal starte i bhv, så gør det,

hyg dig med hende hjemme

Kh

Ella

Tak for dit svar.

Vi vil tage det op med dpmor i første omgang. Jeg har desværre ikke mulighed for at holde hende hjemme hele tiden da jeg sidder midt i eksamenslæsning, men jeg gør det selvfølgelig såfremt hun bliver ved at være ked af det.

Anmeld

12. april 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg ville tage en stille og rolig snak med DP uden at bebrejde eller irettesætte, men blot forklare hvordan situationen ser ud hjemme hos jer - at jeres datter er begyndt at reagere overfor jer med råb og slag.

Og så synes jeg sagtens at man kan stille et spørgsmål som "var det ikke en idé at flytte (den 2-årige) når det sker? Eller aflede med nogle andre ting?" Det kan jo godt være at hun siger at det allerede er det hun gør, men så har I i hvert fald gjort hende opmærksom på at det er den løsning I synes er bedst.

Tak for svar.

Vi har besluttet at tage en snap med dpmor, og som du skriver hverken irettesætte eller skælde ud.

Jeg er udemærket klar over at min datter sikkert også laver ballade fra tid til anden, så hun er sikkert selv skyld i det nogen gange. Men derfra også til at hun ikke engang når ind af døren inden hun er skubbet i gulvet og råbt "neeeej, gå hjem/gå væk" efter, synes jeg der er langt.

Det er rigtig ubehageligt at se sin datter ændre sig og begynde at gøre de ting mod os som vi har oplevet hun selv er udsat for.  

Anmeld

12. april 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Jeg synes du skal tage den med pædagogen, evt få en samtale med både Dp og pædagog. For jeg er helt enig med dig, selvom din datter "kun" har 3 uger endnu, så skal hun jo ikke gå og være ulykkelig i 3 uger. Og måske hvis I tager snakken nu, så bliver der gjort noget, så det fremover ikke går ud over andre børn

Tak for svar.

Vi tager i første omgang en snak med dpmor helt stille og roligt og uden at bebrejde. Jeg er klar over det også er svært for hende, men det kan bare ikke blive ved med at gå.

Anmeld

12. april 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Er du konfliktsky?

Så kan du tage det som en øvelse i konflikthåndtering....

Vh

Ella

Anmeld

12. april 2013

lycly

Anonym skriver:

Tak for svar.

Vi tager i første omgang en snak med dpmor helt stille og roligt og uden at bebrejde. Jeg er klar over det også er svært for hende, men det kan bare ikke blive ved med at gå.

Synes jeg lyder fornuftigt, jeg havde vist bare forstået det som om at I havde prøvet at snakke med hende

Anmeld

12. april 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Synes jeg lyder fornuftigt, jeg havde vist bare forstået det som om at I havde prøvet at snakke med hende

Nej, ikke sådan rigtigt.

Jeg har et par gange spurgt om bølgerne går højt omme ved hende hvortil hun har svaret nej. Men min datter fortæller jo det modsatte og eftersom hun i denne uge også har været ked af det må der være et eller andet, så nu vil jeg tage en lidt bedre snak med hende.

Der er bare et andet hold forældre som tog deres barn ud af dagplejen for en måned siden af samme årsag og de fik desværre ingenting ud af at tale med dpmor om det, da hun ikke var villig til at ændre det.

Anmeld

12. april 2013

Anonym trådstarter

Er du konfliktsky?

Så kan du tage det som en øvelse i konflikthåndtering....

Vh

Ella

Ja, en smule er jeg nok.

Eller egentligt er jeg mest bange for at det bliver for personligt over for vores dpmor. Vi har været rigtig glade for hende i de år vores datter har været hos hende og hun er bestemt rigtig dygtig på mange områder.

Efter det her mindre barn er begyndt at blive meget voldsom synes jeg jo bare desværre hun tackler det meget let. Men det er svært for mig, fordi jeg kommer i hendes hjem og føler hurtigt jeg kommer til at angribe personligt i form af jeg siger jeg synes hun tackler det forkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.