Blev fandme så frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

Hulubulu86

Nu arbejder min mand utroligt meget og har mange forretningsrejser saa vores situation er lidt anderledes. Han tager for det meste afsted kl 8:30 om morgenen og er hjemme igen 19-22. Han har fri fredag og loerdag, men loerdag bruges paa moeder med klienter og med hans eget firma's ansatte.

Jeg staar for naetterne (har indtil nu vaeret oppe 1-2 gange i timen de sidste 18mdr, men er begyndt at blive bedre de sidste par uger).

Jeg staar for alt rengoering, madlavning, indkoeb etc. Vi bor i en oerken saa der er meget rengoering dagligt.

Her paa det sidste har min mand faaet ansvaret for at faa vores soen i nattoejet og boerste hans taender om aftenen.

Vi har forsoegt at sige at min mand skal staa op med vores soen den ene dag i weekenden saa jeg kan sove lidt laengere men det gaar ikke helt planmaessigt (er naermere en morgen hver 5-7uge).

Jeg kunne nok godt oenske at vi delte de daglige goeremaal lidt bedre, specielt nu hvor vi venter nr 2, men det er svaert, jeg satser dog paa at min mand kommer til at tage sig af madlavningen den ene dag i weekenden.

Vi snakker okay om tingene, og vi er efterhaanden blevet enige om at jeg er den der er mest traet .. Han er ogsaa flink til at lytte til alt mit brok og han er kommet hjem fra arbejde tidligere et par gange naar jeg har ''truet'' med at hoppe ud af vinduet hvis jeg ikke fik noget ro .
Det er vigtigt i laerer at kommunikere og du skal maaske taenke ekstra over hvordan du siger tingene hvis han foeler det er et angreb.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

simone_jacobsen

Enirt skriver:

I dag sidder jeg og giver min søn mad, han bliver ved med at spytte halvdelen af mælken ud igen og til sidst bliver jeg bare så frustreret over ham at jeg tager stofbleen og smider den hen af gulvet. Sætter ham i skråstolen og går ud i køkkenet og græder.

Jeg står så og tænker lidt over hvorfor jeg er endt her. Min konklusion er at jeg er for presset i hverdagen og derfor kan små ting som det åbent bart slå mig ud.

Jeg føler jeg står med anvsvaret for hele hjemme og vores søn det meste af dagen (hvilket er rimeligt nok når det er mig der går på barsel)

Men det er mig der:

Handler ind og sørger for bleer osv. til vores søn

tømmer og fylder opvasker

Vasker tøj: mit, vores søn og 60 graders

laver mad de allerfleste dage

søger for at vores søn kommer i bad og alt hans andet pleje

Når jeg prøver at snakke med min kæreste om at jeg er lidt presset, lidt træt eller på anden måde gerne vil have hans hjælp. Synes jeg tit han går i forsvar og siger sådan lidt "hvad skal jeg bruge det til, jeg er også træt. Ved ikke om jeg forklarer det på en dum måde eller noget. Men synes bare jeg står for alt for meget i hjemmet når jeg også har hovedparten af vores søns pasning.

Er det mig der er galt på den eller? Hvordan går i det derhjemme og hvordan taler i om de her ting? Gode råd modtages med kyshånd

Det er en kendsgerning at fader rollen ikke kommer lige så naturligt, og hurtigt, som moder rollen gør for os kvinder. Her hjemme bruger vi det at snakke ærligt og 'lige ud af posen'! Jeg havde det med ikke at kunne sige tingene direkte, og som min kæreste sagde, så kan han ikke læse høre hvad jeg tænker. Så nu bliver der herhjemme f.eks. sagt, 'jeg hr brug for, at du tager han lidt'. Som alternativ kan man sige, 'rydder du af bordet eller skifter du ble', 'smørre du madpakker eller bader du den lille' - altså muligheder. Det er tit at manden befinder sig bedre med 'muligheder' frem for ordre!!

Anmeld

10. april 2013

Lise

simone_jacobsen skriver:

Det er en kendsgerning at fader rollen ikke kommer lige så naturligt, og hurtigt, som moder rollen gør for os kvinder. Her hjemme bruger vi det at snakke ærligt og 'lige ud af posen'! Jeg havde det med ikke at kunne sige tingene direkte, og som min kæreste sagde, så kan han ikke læse høre hvad jeg tænker. Så nu bliver der herhjemme f.eks. sagt, 'jeg hr brug for, at du tager han lidt'. Som alternativ kan man sige, 'rydder du af bordet eller skifter du ble', 'smørre du madpakker eller bader du den lille' - altså muligheder. Det er tit at manden befinder sig bedre med 'muligheder' frem for ordre!!

Den bruger vi også (begge) herhjemme. "Vil du tage opvasken eller putte børn i bad?"  

Anmeld

10. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes det virker til at opgaverne er fordelt nogenlundebokay. Men derfor kan DU stadig føle dig stresset. du må tale med din kæreste om hvordan du har det for tiden(uden at sige at du laver næsten alt), men blot fortælle at du ikke har den største overskud for tiden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.