Blev fandme så frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.901 visninger
23 svar
17 synes godt om
10. april 2013

Enirt

I dag sidder jeg og giver min søn mad, han bliver ved med at spytte halvdelen af mælken ud igen og til sidst bliver jeg bare så frustreret over ham at jeg tager stofbleen og smider den hen af gulvet. Sætter ham i skråstolen og går ud i køkkenet og græder.

Jeg står så og tænker lidt over hvorfor jeg er endt her. Min konklusion er at jeg er for presset i hverdagen og derfor kan små ting som det åbent bart slå mig ud.

Jeg føler jeg står med anvsvaret for hele hjemme og vores søn det meste af dagen (hvilket er rimeligt nok når det er mig der går på barsel)

Men det er mig der:

Handler ind og sørger for bleer osv. til vores søn

tømmer og fylder opvasker

Vasker tøj: mit, vores søn og 60 graders

laver mad de allerfleste dage

søger for at vores søn kommer i bad og alt hans andet pleje

Når jeg prøver at snakke med min kæreste om at jeg er lidt presset, lidt træt eller på anden måde gerne vil have hans hjælp. Synes jeg tit han går i forsvar og siger sådan lidt "hvad skal jeg bruge det til, jeg er også træt. Ved ikke om jeg forklarer det på en dum måde eller noget. Men synes bare jeg står for alt for meget i hjemmet når jeg også har hovedparten af vores søns pasning.

Er det mig der er galt på den eller? Hvordan går i det derhjemme og hvordan taler i om de her ting? Gode råd modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

modesty

Enirt skriver:

I dag sidder jeg og giver min søn mad, han bliver ved med at spytte halvdelen af mælken ud igen og til sidst bliver jeg bare så frustreret over ham at jeg tager stofbleen og smider den hen af gulvet. Sætter ham i skråstolen og går ud i køkkenet og græder.

Jeg står så og tænker lidt over hvorfor jeg er endt her. Min konklusion er at jeg er for presset i hverdagen og derfor kan små ting som det åbent bart slå mig ud.

Jeg føler jeg står med anvsvaret for hele hjemme og vores søn det meste af dagen (hvilket er rimeligt nok når det er mig der går på barsel)

Men det er mig der:

Når jeg prøver at snakke med min kæreste om at jeg er lidt presset, lidt træt eller på anden måde gerne vil have hans hjælp. Synes jeg tit han går i forsvar og siger sådan lidt "hvad skal jeg bruge det til, jeg er også træt. Ved ikke om jeg forklarer det på en dum måde eller noget. Men synes bare jeg står for alt for meget i hjemmet når jeg også har hovedparten af vores søns pasning.

Er det mig der er galt på den eller? Hvordan går i det derhjemme og hvordan taler i om de her ting? Gode råd modtages med kyshånd

Hvad laver han derhjemme?

Anmeld

10. april 2013

MorDk

modesty skriver:

Ja det var også min tanke...?

Anmeld

10. april 2013

lycly

Det var på nøjagtig samme måde da jeg var sammen med min datters far. Han lavede intet, jeg stod med alt alene HVER dag, HELE dagen. Jeg endte med at gå fra ham (der var dog flere årsager) for han var bare heller ikke til at snakke med. Han benægtede og blev sur og så gik vi og var uvenner, bare fordi jeg havde bedt ham om at give vores datter mad og han ikke gad.

Nu er jeg sammen med en som bare er der for mig og hjælper til. Han står endda op om natten når min datter vågner, og hun er ikke engang hans barn. Det gør en KÆMPE forskel med en mand der hjælper.

Så jeg synes, at selvom han går total i forsvar, så prøv alligevel om I ikke kan få en god snak og finde en løsning. Det optimale er jo at I finder ud af det så det fungerer - ikke at I går fra hinanden.

Anmeld

10. april 2013

tribk

Enirt skriver:

Men det er mig der:

Jeg synes ikke du er gal på den. Der er mange der synes at det er den barslende der skal sørge for alt i hjemmet, fordi hun jo "bare" går der hjemme. Men man går jo ikke "bare" derhjemme. Man passer sit barn. Da jeg var på barsel, passede jeg barn i 8 timer, mens min kæreste var på arbejde. Han var på job, jeg var på job (barnet). Alt derudover deles lige. Også natteroderiet. Sådan er vi, og jeg ville heller ikke finde mig i mindre.

Problemet med at moderen gør alt husarbejdet under barslen er, at hvem gør det så når barslen slutter??? Tager farmand mon så teten af sig selv, og overtager halvdelen af pligterne? Eller har han vænnet sig til at det bliver gjort for ham, og at han intet behøver at foretage sig når han kommer hjem?

Så nej, jeg synes ikke du er gal på den, og jeg synes at skal lave halvdelen af det hjemmelige arbejde. At være på barsel er nemlig også et job!

Anmeld

10. april 2013

Hullabullabulla

Er helt enig med de andre..

Dog har jeg på fornemmelsen at vi mødre på barsel gerne vil virke som "supermødre" der kan det hele, og derfor ikke trækker klare linier  overfor vores mænd ifht huslige pligter..

Vi tænker ikke "opvaskeren skal tømmes , det gør x når han kommer hjem " - nej vi tænker "nu sover baby så må jeg hellere komme igang.."

Jeg tror en tavle med arbejdsopgaver og fordeling heraf ville give mange mænd et indblik i hvor travl en hverdag vi også kan stå med..

Mit råd vil være at være mere kontant overfor manden - ikke noget med "laver du mad så tager jeg baby?" - nej mere "DU laver mad idag!" Osv.. Og så er den med tavlen måske ikke en helt dum ide ?

Anmeld

10. april 2013

morethanperfect

Enirt skriver:

Men det er mig der:

Det er også mig der står for det meste herhjemme , for jeg er jo alligevel , og jeg keeeder mig .. Så kan jeg ligeså godt lave noget fornuftigt ..

Når daniel har fri , gør han for det meste det jeg plejer at gøre .. 
Laver morgenmad , følger i dagpleje , rydder op , gør rent , ordner vasketøj osv osv.. Det er en selvfølge vi begge laver de ting der skal laves .. 
Vi er også rigtig gode til at fordele tingene lige i mellem os ..
Hvis jeg f.eks laver mad , ved han godt han skal tage ungerne ..
Og omvendt .. 

Jeg kan godt følge dig til dels ...
Jeg har også dage hvor jeg bare er helt nede , og virkelig frustreret , men det er mere fordi jeg blir sindsyg af bare altid og gå hjemme med Noel .. Og så irriterer det mig at Daniel ikke kan se det .. 

Anmeld

10. april 2013

Enirt

modesty skriver:

Inden vi fik vores søn var det fordelt sådan her:

Vasketøj: der vaskede man sit eget og dele om 60 graders

Mad: Jeg lavede mad, gad jeg ikke tog vi ud at spise på hans regning og ellers bestilte vi sund take away

Rengøring: Betaler han en rengørings dame for at komme og gøre 1 gang om ugen

Han vil gerne have en masse frihed så han bruger sine penge på at betale sig til den frihed, det er bare ikke så nemt at komme ud at spise når man har en lille, vi har dog stadig rengøringshjælp. hvilket er guld værd synes jeg.

Så mit svar må være at pt betaler han for rengøring og det er det han fast hjælper med. Så tager han natte vagten og giver vores søn mad osv. der og så deles vi om aftenen.

Anmeld

10. april 2013

Enirt

MorDk skriver:

Ja det var også min tanke...?

Inden vi fik vores søn var det fordelt sådan her:

Vasketøj: der vaskede man sit eget og dele om 60 graders

Mad: Jeg lavede mad, gad jeg ikke tog vi ud at spise på hans regning og ellers bestilte vi sund take away

Rengøring: Betaler han en rengørings dame for at komme og gøre 1 gang om ugen

Han vil gerne have en masse frihed så han bruger sine penge på at betale sig til den frihed, det er bare ikke så nemt at komme ud at spise når man har en lille, vi har dog stadig rengøringshjælp. hvilket er guld værd synes jeg.

Så mit svar må være at pt betaler han for rengøring og det er det han fast hjælper med. Så tager han natte vagten og giver vores søn mad osv. der og så deles vi om aftenen.

Anmeld

10. april 2013

Enirt

Britt88 skriver:

Er helt enig med de andre..

Dog har jeg på fornemmelsen at vi mødre på barsel gerne vil virke som "supermødre" der kan det hele, og derfor ikke trækker klare linier  overfor vores mænd ifht huslige pligter..

Vi tænker ikke "opvaskeren skal tømmes , det gør x når han kommer hjem " - nej vi tænker "nu sover baby så må jeg hellere komme igang.."

Jeg tror en tavle med arbejdsopgaver og fordeling heraf ville give mange mænd et indblik i hvor travl en hverdag vi også kan stå med..

Mit råd vil være at være mere kontant overfor manden - ikke noget med "laver du mad så tager jeg baby?" - nej mere "DU laver mad idag!" Osv.. Og så er den med tavlen måske ikke en helt dum ide ?

Det kan jeg godt følge dig i, men problemet er nok at nej min kæreste gør ikke de her ting af sig selv når han kommer hjem, jeg skal bede ham om det og så er det ikke sikkert det er gjort når jeg står næste morgen og så kan jeg sku lige så godt selv gøre det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.