Blev fandme så frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

gokkelok

Enirt skriver:

Inden vi fik vores søn var det fordelt sådan her:

Vasketøj: der vaskede man sit eget og dele om 60 graders

Mad: Jeg lavede mad, gad jeg ikke tog vi ud at spise på hans regning og ellers bestilte vi sund take away

Rengøring: Betaler han en rengørings dame for at komme og gøre 1 gang om ugen

Han vil gerne have en masse frihed så han bruger sine penge på at betale sig til den frihed, det er bare ikke så nemt at komme ud at spise når man har en lille, vi har dog stadig rengøringshjælp. hvilket er guld værd synes jeg.

Så mit svar må være at pt betaler han for rengøring og det er det han fast hjælper med. Så tager han natte vagten og giver vores søn mad osv. der og så deles vi om aftenen.

Arbejder din mand?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

Lise

Undskyld! - Men jeg synes det lyder af nærmest ingenting 

Da jeg var på barsel lavede jeg alt det samme + rengøring og alles tøjvask. Man skal vel få tiden til at gå med et eller andet mens man holder barsel.. (jeg VED der er nogen der synes jeg er latterlig nu, og jeg har måske haft nemme børn, men det er det jeg tænker).

Jeg laver stadig alle de samme ting, udover nu at hente/bringe, følge et barn til sport, passe fuldtidsjob mv. Min mand hjælper selvfølgelig, men vi har sgu alligevel altid travlt travlt travlt, så nyd det nu mens du har så god tid til det.. I har endda rengøringsdame - LUKSUS! 

Anmeld

10. april 2013

Enirt

gokkelok skriver:

Arbejder din mand?

Ja det gør han 8 timer om dagen. Har lang dag om onsdagen (altså i dag, hvor han møder kl 10 og har fri kl 18)

Anmeld

10. april 2013

Enirt

LuLy skriver:

Det var på nøjagtig samme måde da jeg var sammen med min datters far. Han lavede intet, jeg stod med alt alene HVER dag, HELE dagen. Jeg endte med at gå fra ham (der var dog flere årsager) for han var bare heller ikke til at snakke med. Han benægtede og blev sur og så gik vi og var uvenner, bare fordi jeg havde bedt ham om at give vores datter mad og han ikke gad.

Nu er jeg sammen med en som bare er der for mig og hjælper til. Han står endda op om natten når min datter vågner, og hun er ikke engang hans barn. Det gør en KÆMPE forskel med en mand der hjælper.

Så jeg synes, at selvom han går total i forsvar, så prøv alligevel om I ikke kan få en god snak og finde en løsning. Det optimale er jo at I finder ud af det så det fungerer - ikke at I går fra hinanden.

Det er ikke fordi han SLET ikke deltager, han er bare ikke god til at bidrage med det huslige. Han passer vores søn det meste natten af egen fri vilje så jeg kan få noget søvn (han er B-menneske)

Og når han kommer hjem så er vi 50/50 omkring at passe ham. Men det er mere det at hvis jeg gerne vil have ham til at f.eks. at handle ind. Så siger han først er det megt for kan jeg ikke have det med på cyklen hjem. Nå okay tænker jeg så kan du så ikke bare trække hjem? Men nej hvis der er for meget, skal han først hjem, komme ind af døren og nusse lidt rundt, finde ud af hvad der skal handles ind og så går han over og handler ind hvis jeg har sagt at det meget nødvendigt ellers bliver det først senere på aftenen.

Det var bare et eksempel på hvordan det er, ved ikke om jeg kan kommunikere tingene bedre til ham for synes jeg snakker til en dør en gang i mellem. Det er som om han lytter men ikke forstår

Anmeld

10. april 2013

gokkelok

Lise skriver:

Da jeg var på barsel lavede jeg alt det samme + rengøring og alles tøjvask. Man skal vel få tiden til at gå med et eller andet mens man holder barsel.. (jeg VED der er nogen der synes jeg er latterlig nu, og jeg har måske haft nemme børn, men det er det jeg tænker).

Jeg laver stadig alle de samme ting, udover nu at hente/bringe, følge et barn til sport, passe fuldtidsjob mv. Min mand hjælper selvfølgelig, men vi har sgu alligevel altid travlt travlt travlt, så nyd det nu mens du har så god tid til det.. I har endda rengøringsdame - LUKSUS! 

Det var også mine tanker. Jeg synes det lyder til, at hun har det nemt. Jeg laver også alt her, mens jeg er på barsel, om aftenen deles vi så om passe vores datter. 

Jeg så engang i et program i tv, at når mænd har været på arbejde hele dagen, så vil de gerne hjem og slappe af, fordi de har en følelse af, at have hjulpet familien ved at tjene penge, har forsørget familien, og det er det vigtigste for ham. Når en kvinde kommer hjem fra arbejde, så er det først der, hendes dag starter, for hun kan lide at nusse om hjemmet og familien. Nu er det bare sådan, at kvinden så gerne vil have noget hjælp til at ordne hjemmet og forventer at manden hjælper helt af sig selv. 

Det kommer der så mange diskussioner ud af, så det er vigtigt at snakke om, hvad man forventer af hinanden.

Anmeld

10. april 2013

Enirt

Lise skriver:

Jamen det er da også super at det fungere for dig og at du har overskud til det. Sådan er jeg så bare ikke indrettet som mennekse.

Jeg synes at man skal hjælpes ad, især hvis det er ved at bliver for stor en byrde for den anden.

Anmeld

10. april 2013

AnneMaria

Jeg syntes nu det er rimelig nok at du passer boern og tager dig af hjemmet naar din mand arbejder... naar du engang skal begynde at arbejde igen, er det dog fair at i deles om alt...

det er bare min mening. Men alle er jo forskellige, og hvis du foeler at det ikke er fair, saa snak med din mand omkring det og maaske i kan gaa paa kompromi.

Anmeld

10. april 2013

modesty

Enirt skriver:

Mad: Jeg lavede mad, gad jeg ikke tog vi ud at spise på hans regning og ellers bestilte vi sund take away

Han vil gerne have en masse frihed så han bruger sine penge på at betale sig til den frihed, det er bare ikke så nemt at komme ud at spise når man har en lille, vi har dog stadig rengøringshjælp. hvilket er guld værd synes jeg.

Så mit svar må være at pt betaler han for rengøring og det er det han fast hjælper med. Så tager han natte vagten og giver vores søn mad osv. der og så deles vi om aftenen.

Så han står for rengøring plus nætterne. Den med nætterne ville jeg godt nok have givet meget for at undvære, så det synes jeg faktisk er ret overskudagtigt af ham (du siger at han ikke tager sig af noget med barnet, men det må man jo sige at han gør hvis han tager nætterne og I deles om aftenerne)...

Derudover synes jeg ofte at mændene laver ting som er "usynlige" for os. Så skifter han lige en pære, så bruger han lige en time på at få bilen på værksted o.s.v. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er tilfældet med dig, men jeg har det nogle gange med at overse hvad han rent faktisk laver hvis det er udenfor min egen sfære, så at sige.

Jeg ved ikke helt... Jeg kan godt forstå at du gerne vil have at det skal være 50/50, men jeg synes nu ikke at det ser så slemt ud med den fordeling mellem jer. 

Anmeld

10. april 2013

hautecouture

Enirt skriver:

I dag sidder jeg og giver min søn mad, han bliver ved med at spytte halvdelen af mælken ud igen og til sidst bliver jeg bare så frustreret over ham at jeg tager stofbleen og smider den hen af gulvet. Sætter ham i skråstolen og går ud i køkkenet og græder.

Jeg står så og tænker lidt over hvorfor jeg er endt her. Min konklusion er at jeg er for presset i hverdagen og derfor kan små ting som det åbent bart slå mig ud.

Jeg føler jeg står med anvsvaret for hele hjemme og vores søn det meste af dagen (hvilket er rimeligt nok når det er mig der går på barsel)

Men det er mig der:

Handler ind og sørger for bleer osv. til vores søn

tømmer og fylder opvasker

Vasker tøj: mit, vores søn og 60 graders

laver mad de allerfleste dage

søger for at vores søn kommer i bad og alt hans andet pleje

Når jeg prøver at snakke med min kæreste om at jeg er lidt presset, lidt træt eller på anden måde gerne vil have hans hjælp. Synes jeg tit han går i forsvar og siger sådan lidt "hvad skal jeg bruge det til, jeg er også træt. Ved ikke om jeg forklarer det på en dum måde eller noget. Men synes bare jeg står for alt for meget i hjemmet når jeg også har hovedparten af vores søns pasning.

Er det mig der er galt på den eller? Hvordan går i det derhjemme og hvordan taler i om de her ting? Gode råd modtages med kyshånd

Jeg står for de samme ting herhjemme (går godt nok ikke på barsel, men er ledig) - men da jeg havde arbejde (et vikariat fra nov.-marts) da var jeg meget tydelig med hvad jeg forventede. Jeg afleverede Aya på vej på arbejde - havde hende altså om morgenen inden vi begge skulle afsted. Han hentede hende og hvis jeg havde fri senere end 15.30 var det også ham der stod for aftensmaden. Nogle aftener, bad jeg ham også om at putte. (Enkelte dage måtte han også ordne vasketøj, men det var dog sjældent)

Det jeg il frem til er egentlig bare at vores roller var de samme som jeres er, da jeg gik hjemme på barsel, men det havde jeg det selv bedst med (min kæreste sejler, så når han er hjemme så er han 100% hjemme morgen-aften) fordi jeg stod alene halvdelen af tiden, så når han kom hjem, skulle han ikke komme og ændre på vores rutiner  - Han var super sød til at hjælpe og var meget tålmodig selvom jeg var en sur kost når han hjalp: "Neeeeej skat, du gør det jo HELT forkert, kan du ikke bare lige gå væk"  Så han hjalp kun når jeg bad om hjælp .... Men jeg synes helt bestemt at du skal skære igennem overfor ham hvis du er udkørt. Jeres søn mærker jo også du er stresset og det kan godt smitte af. Synes sagtens du kan bede ham om at stramme op og hjælpe til 

Anmeld

10. april 2013

Tøs85

Enirt skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke synes det lyder urimeligt..
Der er også dage hvor jeg ikke kan overskue alt det der skal gøres, men sådan var det også inden barn og hvor jeg var på job.. Hvis du har rengøringsdame en gang om ugen og han hjælper med barn om natten, kan jeg virkelig ikke se problemet!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.