Anonym skriver:
Storkøbenhavn, min kæreste arbejder i København, så han skal kunne tage togrimelig let 
Og det er et dyrt område, for samtidig er det også landligt og roligt..
Vi var i en anden situation da vi købte bilen. Og mit arbejde kræver bil. Lånet er lagt sammen med su lån og lån til hans far, og vi er færdige med at betale det af på 4 år.
Hvis I bor i Storkøbenhavn bliver det nok svært at finde en billigere bolig, hvis der skal være have til. Men hvad har I af udgifter på hunden? Mad, vacinationer, dyrlægeregninger osv. er ikke medtaget, og det kan jo også løbe op - især hvis hunden er stor og kræver meget mad!
Hvis I føler I har meget svært ved at få det til at løbe rundt, så ville jeg nok spare på alt det unødvendige, fitnessabonnement, kantineordning, dyre abonnementer på telefonen, måske få omlagt jeres lån så I betaler dem af over en længere periode?
Hvis det stadig virker helt sort ville jeg som nødløsning (og kun nødløsning) overveje bilen en ekstra gang, da der ryger mange penge her, men jeg tror det også vil blive dyrt for Jer i sidste ende at skille Jer af med den.
I kan også overveje om det er det rette tidspunkt for Jer at have hund på, hvis den binder Jer til en bolig, I ikke har råd til? Så måske hellere finde et kærligt hjem til den og så flytte til en mindre treværelses lejlighed i et knap så dyrt kvarter?
Håber uanset at I finder en fornuftig løsning, eller får hjælp til det inden den lille kommer til verden
Anmeld