Vores økonomi- kig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.617 visninger
35 svar
23 synes godt om
9. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg er anonym, da jeg ikke har lyst til, at ligge min økonomi til offentligt skue. Mig og kæresten har fællesøkonomi.
Jeg vil gerne have folk til at se på den, hvad synes i?

Udgifter:
Bil ca 7000 (lån 4250, forsikring, vægtafgift, brændstof)
Lejlighed ca 8500 med varme og vand
Mobiler ca 500
Fagforening 550 (kun mig)
Mad og indkøb ca 2-3000 (forskelligt)
Tv og internet 377

19377 i alt

Og så bruger vi derudover diverse ca 2000= 21377

Indtægter: 16000 udbetalt (manden) han får snart lønforhøjelse igen på 3000 før skat.
10000 (mig)
26000 i alt.

Jeg synes det er helt vildt, det er selvfølgelig bil og lejlighed, der er de store syndere. Og vi vil ikke af med den. Lejligheden er dyr, men også det værd, da vi har hund, og der er have osv.

Men altså. Nu skal vi have barn, og så burde vi jo få flere penge. Min kæreste giver lejligheden skylden, jeg synes det er bilen der er den store synder. Men vi bliver jo nødt til at have bil, og vi er meget kræsne.

Nogen der har nogle råd? Synes i det er mange udgifter, eller helt normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg ville bare så godt have en god økonomi igen, den gamle lejlighed kostede 4500, der havde vi samme bil + en gammel billig en, og der kørte det hele fint. Så ved ikke hvad der er gået galt!
Det er efter vi flyttede

Anmeld

9. april 2013

esioul

Anonym skriver:

Jeg er anonym, da jeg ikke har lyst til, at ligge min økonomi til offentligt skue. Mig og kæresten har fællesøkonomi.

Udgifter:
Mobiler ca 500
Tv og internet 377

19377 i alt

Indtægter: 16000 udbetalt (manden) han får snart lønforhøjelse igen på 3000 før skat.
10000 (mig)
26000 i alt.

Jeg synes det er helt vildt, det er selvfølgelig bil og lejlighed, der er de store syndere. Og vi vil ikke af med den. Lejligheden er dyr, men også det værd, da vi har hund, og der er have osv.

Men altså. Nu skal vi have barn, og så burde vi jo få flere penge. Min kæreste giver lejligheden skylden, jeg synes det er bilen der er den store synder. Men vi bliver jo nødt til at have bil, og vi er meget kræsne.

Synes økonomien ser lidt stram ud. Især når der kommer barn.

Så kommer der jo dagpleje eller vuggestue på 2500 ca.

Så er der k meget tilbage.

Anmeld

9. april 2013

Enirt

Anonym skriver:

Jeg ville bare så godt have en god økonomi igen, den gamle lejlighed kostede 4500, der havde vi samme bil + en gammel billig en, og der kørte det hele fint. Så ved ikke hvad der er gået galt!
Det er efter vi flyttede

Det skal jeg heller ikke kunne sige.

Jeg har følgende råd at komme med:

- undersøg om i kan få boligstøtte (ved ikke hvad man max må tjene for at få det)

- Skift mobil selskab ( jeg har cbb og de har altså nogle rigtig gode tilbud og er et godt selskab har haft dem i mange år og har kun været tilfreds. Men undersøg markedet)

- Prøv at spare på brug af bilen hvis det er muligt. (baby har meget bedere af en køretur i barnevogn end i bilen)

Håber du kan bruge det til noget

Anmeld

9. april 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Synes økonomien ser lidt stram ud. Især når der kommer barn.

Så kommer der jo dagpleje eller vuggestue på 2500 ca.

Så er der k meget tilbage.

Ja ikke?
Så får man selvfølgelig også børnepenge og til vs/dp tid, vil kæresten minimum tjene 32000 før skat om måneden.

Men kan man virkelig leve af det? Synes bare slet ikke jeg kan se hvornår vi skulle få sparet op

Anmeld

9. april 2013

sulo

Ud fra din beregning har i 4000 kr i overskud pr måned og din mand får snart en løn forhøjelse, så kan ikke se problemet i at få et barn.

Men den bil er da godt nok dyr, (min bil koster 3250 kr pr måned inkl. lån, ejerafgift, benzin, forsikring, service/dæk ovs og bilvask)   ved godt du skriver at i er kræsne, men har i spurgt jer selv om hvad i egengtlig har behov for, et fint stykke legetøj eller et tranportmiddel når i får børn.

Anmeld

9. april 2013

esioul

Anonym skriver:

Udgifter:
Mobiler ca 500
Tv og internet 377

19377 i alt

10000 (mig)
26000 i alt.

Har i ikke indbo forsikring? er din mand ikke i a kasse? osv. Synes ik lige de udgifter er angivet.

Hva med licens? opsparing, uforudsete udgifter?

Jeg ville nok overveje at se om man kunne finde en billigere bolig. At sælge bilen giver jo ikke meget hvis det ikke kan "dække" lånet.

Anmeld

9. april 2013

CaWi

Anonym skriver:

Udgifter:
Mobiler ca 500
Tv og internet 377

19377 i alt

10000 (mig)
26000 i alt.

Hvis det var mig ville jeg finde en billigere lejlighed. Det kan godt lade sig gøre at finde noget billigere hvor man også må have dyr.
Det dyre billån siger mig at i har en stor flot bil. Det kunne man jo også have undværet.
Du siger selv i er kræsne... Hmmm... Der har du jo selv svaret.
Synes de andre ting er meget normale poster.
Som en anden skriver, så er det dyrt at få barn. DP/VS, bleer, tøj, barnevogn, seng osv. Selvom man køber billigt og brugt er det stadig dyrt.

Anmeld

9. april 2013

Mettefpigen

Jeg ville ikk kunne gøre det med så lidt der er tilbage.... Det ekstra i får er børnepenge hver 3 måned.... Der kommer jo nogle udgifter med et barn..

Anmeld

9. april 2013

sulo

obs, har i ingen familieforsikringer? indbo, ulykke og en til barnet når det kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.