Projekt hæklet gulvtæppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.805 visninger
42 svar
28 synes godt om
7. april 2013

Lene Unik

I går aftes skrev jeg i en tråd omkring hæklede gulvtæpper. Jeg har godt set de helt tykke omtalt på nettet, men ikke set dem "live" og slet ikke de lidt tyndere i bomuldsgarn. Men efter lidt søgen på nettet blev jeg inspireret til at forsøge mig med at hækle et tæppe i almindelig bomuldsgarn, dog hæklet med to tråde.

Vil lige vise resultatet indtil nu.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

Anonym8827

Rigtig fint. Men vil det ikke komme til at koste 600-800 kr. For sådan et tæppe. Ved selv hvor dyrt ordenligt garn kan koste

Anmeld

7. april 2013

Lene Unik

Mitallerstørsteønske skriver:

Rigtig fint. Men vil det ikke komme til at koste 600-800 kr. For sådan et tæppe. Ved selv hvor dyrt ordenligt garn kan koste

Prisen har jeg ingen fornemmelse af endnu - lige nu er det bare et hygge-projekt. Alt efter hvordan det bliver, hvor meget garn der skal bruges og hvor lang tid det tager, så vil jeg overveje om det er nogen jeg vil sælge af.

Anmeld

7. april 2013

JulieE

Hvor er det fint  God idé med at hækle med dobbelt garn!

Jeg ved ved at lave en badeværelsesmåtte, af gammel sengetøj, jeg har revet i strimler, men det bliver nok en del tykkere end det du laver dér 

Anmeld

7. april 2013

Lene Unik

JulieE skriver:

Jeg ved ved at lave en badeværelsesmåtte, af gammel sengetøj, jeg har revet i strimler, men det bliver nok en del tykkere end det du laver dér 

Ja, det jeg laver er ikke så tykt som dit bliver. Jeg har også set på Zpaghetti garnet, og er også meget fristet til at prøve at hækle i det.

Anmeld

7. april 2013

helle85

JulieE skriver:

jeg har set på det der zpagetti garn og har hørt at man kan bruge stof i stedet for. kan det værer lige meget hvad for noget stof?? og ved du hvor brede strimlerne skal værer? o hvad gør man nå man skifter farve eller noget?? for man kan jo ikke hæfte ender som på almindeligt garn

Anmeld

7. april 2013

JulieE

helle85 skriver:

jeg har set på det der zpagetti garn og har hørt at man kan bruge stof i stedet for. kan det værer lige meget hvad for noget stof?? og ved du hvor brede strimlerne skal værer? o hvad gør man nå man skifter farve eller noget?? for man kan jo ikke hæfte ender som på almindeligt garn

zpagehtti garn er rester fra tekstil produkton, så det er stof 

Jeg rev strimler i ca 4,5 - 5 cm (men det bliver et rimelig tykt tæppe) og hækler rundt om enden, når jeg skal skifte strimmel eller farve, hvis du forstår?  Det glider ikke på samme måde som garn, så hæftning er ikke nødvendigt, tror jeg 

Anmeld

7. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Lene Unik skriver:

Ja, det jeg laver er ikke så tykt som dit bliver. Jeg har også set på Zpaghetti garnet, og er også meget fristet til at prøve at hækle i det.

Nettemor har hæklet lidt i zpagettig garn, det ser bare vildt fedt ud!!

Tror dit tæppe bliver rigtig godt! Vh stine

Anmeld

7. april 2013

K&S

JulieE skriver:

Jeg rev strimler i ca 4,5 - 5 cm (men det bliver et rimelig tykt tæppe) og hækler rundt om enden, når jeg skal skifte strimmel eller farve, hvis du forstår?  Det glider ikke på samme måde som garn, så hæftning er ikke nødvendigt, tror jeg 

Det lyder spændende, smider du billede ind, når du er færdig? 

Anmeld

8. april 2013

helle85

JulieE skriver:

mange tak. jeg tror godt jeg forstå hvad du mener hvad hæklenål bruger du? og ved du om garnet også er så bredt? jeg vil prøve at starte med at hækle en kurv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.