Christina, nu uden spiral ;-) skriver:
Det er jo arbejdsrelateret stress !
Så du mener alvorligt, at det job som har kørt dig ned også skal bestemme om du skal have børn, når det ellers passer ind i dit liv ?Jeg er sygemeldt lige nu med det samme. Og hvis jeg kunne fjerne alt omkring mit job inden i mit hoved, ville jeg havde det perfekte.
Jeg har været rigtig glad for mit job, der har dog været en masse ændringer ny ledelse og besparelser det sidste år. Nu kunne jeg så ikke mere, og jeg var ikke den 1.
Jeg tror på jeg kommer tilbage, jeg skal bare lige komme helt op på hesten igen ( jeg har nu været syg i 3 uger)
Jeg kan slet ikke forstå din kommentar :-S På den anden side tror jeg kun, man kan sætte sig ind i den situation, hvis man selv har været der eller har haft en tæt på som har prøvet det. Og man vel og mærke er åben over for at mennesker er forskellige.
Tak for di indlæg 
Jeg har haft det på samme måde. Kunne jeg fjerne mit arbejde og den negative spiral det var blevet til, ja så havde jeg det faktisk rigtig godt. Jeg oplevede igen at nyde tiden sammen med mit barn. Jeg troede efter 1. omgang af min sygemelding at jeg skulle tilbage i mit arbejde, som jeg jo i bund og grund var rigtig glad for! Jeg mødte desværre bare en ledelse som mente noget andet end mig og som ikke mente mine stærke sider, og det jeg brændte for ved mit arbejde, var det vigtigste. Derfor var det, efter jeg havde været tilbage iknap 3 måneder, den eneste mulighed jeg havde, at fuldtidssygemelde mig igen.
Hvis mit arbejde skulle have bestemt at jeg skulle sætte min fremtidige lykke på standby eller helt lukke for den, tror jeg ikke jeg ville være et lykkeligt menneske. Jeg tror ikke jeg ville have kunnet tilgive mig selv så. Jeg har virkelig lært af dette, hvor meget min familie betyder for mig og jeg føler min aller vigtigste rolle i mit liv er at være mor
Jeg tror jeg ville blive en bitter kvinde, hvis jeg havde valgt at sætte mit personlige liv på stand-by pga. af arbejde. Man kan altid blive fyret. Jeg ved godt jeg var ekstra udsat i min situation og ja der må jeg erkende jeg var naiv og troede jeg havde et bedre forhold til mine chefer end jeg havde. Den må jeg jo så tage på mine skuldre. Men der fra og så til at sige at det er min egen skyld at jeg er gået ned med stress og dermed mistet mit job, synes jeg der er milevidt.
Jeg kan kun sige til andre der har været/ er i samme situation som mig. HVIS i oplever at blive sygemeldte fra jeres arbejde, SÅ SØRG FOR at have en klar og detaljeret arbejdsplan for hvordan du kommer tilbage!! En plan udarbejde mellem dig og din arbejdsplads. rug evt. kommunen som hjælp, hvis din arbejdsgiver ikke har erfaringen med at arbejde med stressramte medarbejdere. Det var det der gik galt for mig. Jeg fik kort efter jeg kom tilbage, på 4 timer om dagen, det HELE tilbage igen. de gamle ansvarsområder, de gamle opgaver, det hele. Det jeg før havde brugt 50 til +60 timer om ugen på. Jeg kunne ikke stå for presset fra min chef og følte at hvis denne bad mig om dette, måtte det jo være fordi denne mente det kunne klares på den tid. Jeg sagde ikke nej, havde kun en meget sparsomlig plan for min tilbagevenden (en jeg selv havde lavet) og ingen forståelse fra ledelsen om hvad stress er, og hvordan man får sine medarbejdere tilbage på den bedst mulige måde. Jeg har lært en masse ud af de tæsk jeg har fået. Og jeg tror på jeg kan bruge det konstruktivt i mit fremtidige arbejdsliv
Kram til dig. Jeg håber du snart får det bedre og at du møder en større forståelse fra din arbejdsplads end jeg har gjort