dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Men det er jo lidt lige meget om det er snyd i dine øjne når/hvis det ikke er ulovligt det de gør..

er det ikke ulovligt at bo sammen have et barn sammen men kun oplyse morens indkomst for at få så meget friplads som muligt ? i mine øjne er det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

L&V

Anonym skriver:

er det ikke ulovligt at bo sammen have et barn sammen men kun oplyse morens indkomst for at få så meget friplads som muligt ? i mine øjne er det.

Igen det er ik noget du ved noget om lyder det til men noget du har overhørt og lige før vidste du ik om han boede der og hvis han gør så undersøger kommunen det selv

Anmeld

5. april 2013

Valle81

Anonym skriver:

de har kun oplyst morens indtægt og ikk farens.

Nej, det kan også godt være. Men tro mig. Når året er omme, så får de indberettet årsindtægten på husstanden fra SKAT, og så kommer de til at betale det hele tilbage:0)

Så snyd ja, men de snyder kun sig selv:0)

Anmeld

5. april 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Men det er jo ikke noget du ved ud fra en samtale du har overhørt.. Og sådan noget tjekker kommunen os selv

Hvordan kan du sige jeg ikke har overhørt en samtale om det ? det er da helt hen i vejret at sige det.

tror ikke alle kommuner har tid til at tjekke op på så noget.

jeg har overhørt en samtale som handlet om at de gerne ville spare penge ved ha få så meget friplads som muligt så derfor har de kun oplyst morens indtægt og ikke farens, jeg ved desværre ikke om faren så har skiftet sin adresse for så meget OVERHØRTE jeg ikk

Anmeld

5. april 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Igen det er ik noget du ved noget om lyder det til men noget du har overhørt og lige før vidste du ik om han boede der og hvis han gør så undersøger kommunen det selv

ved noget om hmm

jeg skriver det jeg høre og det er at de vil spare penge på dp så derfor har de kun oplyst morens indtægt så de kan få så meget friplads som muligt.

jeg ved at de bor sammen og er glade men jeg ved ikke om han så har skiftet sin adresse for at det skal fungere med fripladsen.

det er min mands kammerat jeg snakker om og jeg sad nede i stuen da de havde den samtale så lidt har jeg da hørt

Anmeld

5. april 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Nej, det kan også godt være. Men tro mig. Når året er omme, så får de indberettet årsindtægten på husstanden fra SKAT, og så kommer de til at betale det hele tilbage:0)

Så snyd ja, men de snyder kun sig selv:0)

Jeg troede bare at det måske er lidt snyd at kun oplyse morens indtægt for at spare penge selvom de bor sammen og er glade.

jeg ved så ikk om faren har flyttet sin adresse men hvis han har flyttet adressen men stadig bor der er det så ikk at snyde lidt ?

så flytter han jo kun adressen for at det kan lykkes.

jeg har intet i mod det synes de er nogle søde mennesker men undret mig bare om det er lovligt

Anmeld

5. april 2013

L&V

Anonym skriver:

Hvordan kan du sige jeg ikke har overhørt en samtale om det ? det er da helt hen i vejret at sige det.

tror ikke alle kommuner har tid til at tjekke op på så noget.

jeg har overhørt en samtale som handlet om at de gerne ville spare penge ved ha få så meget friplads som muligt så derfor har de kun oplyst morens indtægt og ikke farens, jeg ved desværre ikke om faren så har skiftet sin adresse for så meget OVERHØRTE jeg ikk

Prøv og læs hva jeg skriver i stedet..
Jeg skriver ikke at du ikke har overhørt samtalen men en brøkdel af en samtale også konkludere du alt muligt det er måske lige i overkanten..

Og jo det gør kommunerne faktisk. Og hvis ikke så gør skat.

Og så længe du ikke ved om faderen bor der osv så er der jo intet belæg for alt det der. få styr på fakta inden du gør livet surt for andre

Anmeld

5. april 2013

Jupiter

Jeg vil bare lige tilføje at kommunen har et system som sender beskeder ud til sagsbehandleren hvis der fx sker ændringer i husstandsindkomsten eller antal beboere på adressen, så det FINDER DE TID TIL at tjekke 

Anmeld

5. april 2013

Valle81

Anonym skriver:

Jeg troede bare at det måske er lidt snyd at kun oplyse morens indtægt for at spare penge selvom de bor sammen og er glade.

jeg ved så ikk om faren har flyttet sin adresse men hvis han har flyttet adressen men stadig bor der er det så ikk at snyde lidt ?

så flytter han jo kun adressen for at det kan lykkes.

jeg har intet i mod det synes de er nogle søde mennesker men undret mig bare om det er lovligt

Hvis han har flyttet adresse og alligevel bor der og de får tilskud osv, jo så er det socialt bedrageri, ingen tvivl om det.

Det andet er jo også at snyde, men det går ud over dem selv i sidste ende. SKAT og kommunerne arbejder MEGET tæt sammen, og har de penge til gode, så skal de nok få dem hjem igen:0)

Anmeld

5. april 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Prøv og læs hva jeg skriver i stedet..
Jeg skriver ikke at du ikke har overhørt samtalen men en brøkdel af en samtale også konkludere du alt muligt det er måske lige i overkanten..

Og jo det gør kommunerne faktisk. Og hvis ikke så gør skat.

Og så længe du ikke ved om faderen bor der osv så er der jo intet belæg for alt det der. få styr på fakta inden du gør livet surt for andre

livet surt for andre ? og hvad mener du med det om jeg må spørge ?

jeg har overhørt meget af samtalen og det jeg hørte var at de gør det på den måde for at spare ( fair nok med det ) jeg ved så at de er lykkelige og stadig bor sammen med ved ikk om han har flyttet adresse men stadig blevet boende.

jeg har intet i mod det det er min mands kammerat jeg spørg bare her inde for at høre om det er lovligt andet ligger der ikke i det.

det her er da et forum til spørgsmål snak osv og dette er mit spørgsmål.

nu vender du den lidt og prøver få det til at lyde som om jeg har skumle bagtanker ved at finde ud af sandheden.

det skal siges at det har jeg ikke jeg var bare nysgerrig omkring det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.