11 september og Dianas død...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Da jeg fandt ud af at Diana var død var lige vågnet efter en ret heftig bytur
Havde det mega skidt da jeg vågnede, så tændte fjernsynet og så det på tekst tv.

11. september var jeg lige flyttet til Aalborg, og var med min daværende kæreste i føtex! Der stod en masse mennesker samlet ovre ved fjernsynene i butikken, og min kæreste gik derhen og så hvad der skete, og blev så ellers stående derovre. Jeg blev mega sur på ham... hallo, vi kan da se fjerner når vi kommer hjem igen!! Men da jeg så hvad der skete skyndte vi os at få handlet færdigt, og tog hjem og så ellers fjerner resten af aftenen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2009

ekzunz

Jeg husker klart og tydeligt hvor jeg var!

Da Diana døde i 1997 var jeg i Thailand med min x-mand. Det var den dag vi skulle hjem, jeg så det på CNN. De første nyheder jeg hørte, var at hun var kørt galt, men var endnu ikke død - men det skete jo desværre kort efter.

Den 11. sept. var jeg på arbejde og hørte om det i radioen. Vi hørte det bare som at det var et uheld at et fly var styrtet ned.
Dengang havde jeg noget kørende med Per, (har jeg stadig men nu er det helt legalt) men han var endnu ikke flyttet fra sin kone. Han kørte mig hjem fra arbejde og vi så hvad der i virkeligheden var sket. Han blev hos mig hele aftenen hvor vi så nyheder og talte meget om det. Jeg kan huske at jeg faktisk var ret bange den dag. Ingen vidste jo om de ville stoppe dér eller om der også kunne ske noget i København.

Anmeld

26. juni 2009

Lise

Da Diana døde var jeg 17 år gammel og boede stadig (delvist) hjemme. Jeg havde en veninde hjemme og sove den weekend, og min storebror kom buldrende ind af døren hen på morgenstunden i en gigantisk brandert mens han grinende fortalte at Prinsesse Diana var død  Vi troede ikke rigtigt på ham til at starte med, men senere på dagen kunne vi jo så få det bekræftet..

Den 11. september var jeg i skole til kl 16. Da jeg kom hjem tændte jeg radioen og satte mig ved computeren. Hørte med et halvt øre det forfærdelige der var igang på det tidspunkt (tror jeg fik det næsten fra starten af - mon ikke det kan passe med tiden?), og tændte så for fjernsynet. Der sad jeg så HELE dagen og var fuldstændig rystet...

Anmeld

26. juni 2009

3rollinger

Jeg husker ikke Dianas doed, altsaa hvad jeg lavede den dag.

Men jeg var paa ferie med min kaereste i hans fasters lejlighed d 11 september. Han var lige blevet rask efter en omgang menigitis og vi skulle bare hygge os og han have kraefterne igen. Og vi saa det naesten live i fjernsynet, altsaa de viste hvordan det foerste fly var floejet ind i den foerste bygning, og vaerterne vidste stadig ikke hvad der skete. Og pludselig kom der et fly til. Vi saa ogsaa fjernsyn hele dagen.

D. 11 marts som var den dato hvor der var samme slags terrorangreb i Madrid var jeg gravid med Laura. Jeg fik det at vide paa vej til arbejde og gik som i bobbel paa arbejdet. Alt var ligesom paralyseret men alligevel fortsaette alle. Det var uvirkeligt. Dagen efter var vi 2 mio mennesker paa gaden for at demonstrere. Der var en saadan tristhed og uvirkelighed over alle. Mange havde jo mistet mennesker og hvis man ikke kendte nogen direkte kendte man nogen der kendte nogen. En forfaerdelig tid.

Anmeld

26. juni 2009

Stumpen

Da Diana døde gik jeg på ungdomsskole -2. år og havde besøg af en veninde fra 1. år og var inde i poolrummet, da jeg fik det at vide..

11.sep. var en tirsdag, hvor jeg gik på vuc og tog dansk om aftenen.. Jeg boede dengang hos min søster og svorger og det var ham der kom ind og vækkede mig fra min morfar og sagde at jeg skulle tænde fjernsynet..

Anmeld

26. juni 2009

Lusi

11 september stod jeg op og skulle i skole, mener jeg gik i 8. klasse.
Nå men stod op og gik ind til min mor og sagde godmorgen. Hun lå i sengen og så tv og spurgte hvorfor pokker hun lå og så film på dén tid af døgnet.

Der gik lidt før hun svarede og hun så meget mærkelig ud i hoved og svarede at hun også selv troede det var en film der var, men havde jo altså fundet ud af, at det var nyhederne og det virkelig var sket og mens vi stod der, fløj fly nr. to ind i bygningen og vi vidste ik rigtig hvad vi skulle sige..

Kom iøvrigt for sent i skole den dag, kan jeg huske.. Kunne ik rigtig komme væk fra det tv.. 
Og det var der mange andre i klassen der også gjorde og kan specielt huske en af pigerne, da hun joggede ind af døren og sagde "hva så tøser! er i klar til at dø..? 

Anmeld

26. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

der er bare nogle begivenheder hvor man kan huske hvor man var da man hørte om det...

Da Diana døde var Jeppe spæd, to måneder gammel og det var SÅ varmt...jeg husker tydeligt da min daværende kæreste fortalte at hun var død og så på så tragisk vis...
11 sep. da boede jeg i lejlighed med Jeppe og endte med at sidde og se tv hele dagen..vejret var godt og verden ikke det samme mere..

Hvor var I..kan I huske det..??

Knus Eva..

Ja, det er rigtig... Det er sådanne ting, ligesom når man spørger min farmor, hvor hun var, da hun hørte at kennedy var død....

Da Diana var død, var jeg lige kommet ud af badet... Der var radioavis på min mors køkkenradio og jeg kan huske, vi begge to bare stod og gloede på den der radio og tænkte: HVad siger manden?... mmm....

Da det var 11. september var jeg på arbejde i Hørsholm. Jeg havde kontor med vinduer ud til et grønt område. Jeg havde en radio stående... Det var snart fyraften og der var børneradio. elskede at høre børneradio... I slutningen af børneradio ca 10 i hel, kommer der en forvirret radioavis dame stemme ind børneradio og siger. Der er vidst fløjet et fly ind i world trade center...  tænkte jeg bare... Jeg sad bare og tænkte WHAT?!...
Jeg gik ind til mine kollegaer og sagde, hør lige her, hvad de sagde. og de var bare sådan AIII Det må være en joke... - Vi prøvede at gå på nettet for at se, nettet bragede ned med et brag. Sad og lyttede til radioavis...

På vejen hjem var jeg bange. Jeg var sikker på at det var 3. verdenskrig (hvilket det jo også har vist sig at være... på en måde) min daværende kæreste var soldat og jeg havde ikke lyst til at han skulle i krig...
Jeg tog ud til min veninde og hendes kæreste. VI sad og så CNN hele aftenen. Jeg havde ikke lyst til at være alene.
Det var en meget surreal dag aften og dagene efter...

Jeg vil nok også huske igår aftes, da jeg fik sms'en med MJ's død...

Anmeld

26. juni 2009

Valle81

Da Diana var død kan jeg ikke huske hvad jeg har lavet.

Men den 11 september kan jeg huske at jeg lige var kommet hjem fra mit arbejde i Bilka, og tændte tv, for at ville slappe lidt af.

Irriterede mig vildt over at det så ud som en eller anden gammel film, da jeg bare ville se Beverly eller et eller andet total flad ud på sofaen ting.

Der gik lige lidt, før jeg fattede at det var virkelighed , og så ringede jeg rundt til de nærmeste for at høre om hvad og hvordan osv.

Anmeld

26. juni 2009

xx

Min mor stod i vores køkken og radioen kørte så jeg hørte de snakkede om det på vej ned af trappen fra mit værelse på 1. sal.......først fangede jeg ikke rigtig, hvad der blev snakket om, men så gik det pludselig op for mig at Diana var død. Det var mærkeligt. Hun har egentlig aldrig interesseret mig og gør det stadig ikke, men alligevel kan jeg fuldstændig detaljeret huske den morgen. 

11. september havde jeg 7 måneders dag med min daværende kæreste og skulle til ud af døren for at holde en rigtig hygge dag da hans mor kom ind og fortalte hvad der var sket. Alle planer blev ændret og vi endte med at sidde hele dagen og se nyheder og om aftenen kørte vi ind og samlede min mor op og videre til den amerikanske ambassade, hvor vi tændte et lys for ofrene...

-s... 

Anmeld

26. juni 2009

Disney79

Valle81 skriver:

Da Diana var død kan jeg ikke huske hvad jeg har lavet.

Men den 11 september kan jeg huske at jeg lige var kommet hjem fra mit arbejde i Bilka, og tændte tv, for at ville slappe lidt af.

Irriterede mig vildt over at det så ud som en eller anden gammel film, da jeg bare ville se Beverly eller et eller andet total flad ud på sofaen ting.

Der gik lige lidt, før jeg fattede at det var virkelighed , og så ringede jeg rundt til de nærmeste for at høre om hvad og hvordan osv.

Jeg troede oz jeg skulle se Beverly også viste de bare en eller anden film med fly indtil min mand sagde at der stod direkte oppe i hjørnet

Og derefter sad vi der og så det hele... Min Onkel var nemlig plandlagt til at skulle være der over den dag men heldigvis fik ret hurtigt at vide han var på vej hjem til DK da det skete

Da prinsesse Diana døde sad jeg hos mig selv og så teksten køre over skærmen også ringede min mormor....  Hun holder meget af Kongefamilien i dk men os Verdens Prinsesse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.