Mænd!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

Silas&Mille

AnnaKJ skriver:

Men en kontoruddannelsen kræver vel en elevplads? Og de hænger ikke ligefrem på træerne

Det er heldigvis det eneste han er mandschauvenistisk omkring Han er udover det meget hjælpsom og kærlig

Nej det gør de desværre ikke. 
Søger selv en elevplads indenfor kontor. Der er faktisk rigtig mange stillinger man kan søge, men der er bare RIGTIG MANGE andre der også søger.

Måske jeg så godt ville kunne leve med sådan en mand
Men synes godt nok det er en MEGET gammeldags holdning at have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
AnnaKJ skriver:

Du har helt ret!
Og er skudt fuldstændig ved siden af mig selv efter den udtalelse.
Jeg skal både stå for at bringe og hente børn hver dag, fordi han SKAL arbejde 11 timer om dagen.
Ved bare virkelig ikke hvad jeg skal finde på af uddannelse?
Han bøjer sig bare ikke!

Tager jeg helt fejl, hvis jeg husker det som at du gerne vil være jordmor?? Det ville i hvert fald gi nogle problemer i forhold til arbejdstider osv. 

Hvis han mener at alt ska indrettes efter ham, og det så ville betyde at du ska opgive drømme jobbet, ville du så ha lyst til det? Hvis ik er du nød til at sige det til ham! Vh stine

Anmeld

4. april 2013

AnnaK89

Silas&Mille skriver:

Nej det gør de desværre ikke. 
Søger selv en elevplads indenfor kontor. Der er faktisk rigtig mange stillinger man kan søge, men der er bare RIGTIG MANGE andre der også søger.

Måske jeg så godt ville kunne leve med sådan en mand
Men synes godt nok det er en MEGET gammeldags holdning at have

Ja der er virkelig mange om pladserne

Det er en gammeldags holdning - helt enig
Og jeg vil da gøre mit for at det skal bliver bedre

Anmeld

4. april 2013

AnnaK89

StineW79 skriver:

Tager jeg helt fejl, hvis jeg husker det som at du gerne vil være jordmor?? Det ville i hvert fald gi nogle problemer i forhold til arbejdstider osv. 

Hvis han mener at alt ska indrettes efter ham, og det så ville betyde at du ska opgive drømme jobbet, ville du så ha lyst til det? Hvis ik er du nød til at sige det til ham! Vh stine

Ja det er rigtigt
Men tror ikke det bliver jordemoder - det var ikke min første prioritet

Jeg kan godt forstå ham (lidt), da han selv kommer fra en familie hvor faderen altid arbejdede og moderen med en lavere løn.
Og de vaner kan være svære at slippe, men jeg må få banket noget fornuft ind i hans hoved.

Anmeld

4. april 2013

K&S

AnnaKJ skriver:

Men en kontoruddannelsen kræver vel en elevplads? Og de hænger ikke ligefrem på træerne

Det er heldigvis det eneste han er mandschauvenistisk omkring Han er udover det meget hjælpsom og kærlig

Der er rigtig mange der søger kontorelever lige 

Anmeld

4. april 2013

AnnaK89

K&S skriver:

Der er rigtig mange der søger kontorelever lige 

Nu?
Men jeg har kun en hf og den kan jeg ikke komme videre med.
Så skal jeg have sådan en hhx-fagpakke eller en hgs, og det kan jeg først til august. Så jeg ville ikke kunne søge før til vinter

Anmeld

4. april 2013

K&S

AnnaKJ skriver:

Nu?
Men jeg har kun en hf og den kan jeg ikke komme videre med.
Så skal jeg have sådan en hhx-fagpakke eller en hgs, og det kan jeg først til august. Så jeg ville ikke kunne søge før til vinter

De fleste offentlige virksomheder søger nu med start til august/september, men der er flere private virksomheder, der søger hele året 

Indenfor hvilket speciale søger du? 

Anmeld

4. april 2013

MortilElias2010

AnnaKJ skriver:

Ja - jeg ved godt at vi skal være søde ved vores mænd, og ikke svind dem, men for pokker hvor kan de altså stramme den nogen gange!

Vi sad og snakkede uddannelse og fremtidig job.
Og jeg skal så bare indrette mig totalt efter hans arbejdstider. En normal dag hedder fra 7-15.15, men det bliver som regel altid til 6-16.30/17.00.
Jeg siger så, at jeg mener vi begge må gå på kompromis.
Men det mener han ikke og siger bare at hans arbejde afhænger af at han er fleksibel og ja det gør det da, men det behøver vel ikke betyde at han skal arbejde 11 timer hver dag?!
Tro mig, jeg er da glad for at min mand tjener gode penge så længe jeg er på su, men han kan ikke forvente at jeg kan finde en uddannelse og et job, hvor jeg først skal møde 7.30/8.00 - senest 15.30?
Jeg kan ikke aflevere Lærke før kl. 7.00 og skal hentes senest kl 16.00 og Carolina senest 16.30.

Hvilke uddannelser/jobs er det indenfor disse tider?

Pædagog - men selvfølgelig SKAL du da ikke indordne dig de tider! Til den tid bliver I nødt til at gå på kompromis! 

Anmeld

5. april 2013

AnnaK89

K&S skriver:

De fleste offentlige virksomheder søger nu med start til august/september, men der er flere private virksomheder, der søger hele året 

Indenfor hvilket speciale søger du? 

Kunne godt tænke mig at blive bogholder indenfor et revisionsfirma

Anmeld

5. april 2013

AnnaK89

MortilElias2010 skriver:

Pædagog - men selvfølgelig SKAL du da ikke indordne dig de tider! Til den tid bliver I nødt til at gå på kompromis! 

Fortæl min mand det
Han er helt sikker på at han sætter sig selv i et dårligt lys på hand arbejde hvis han pludselig begynder at arbejde mindre.
Men alle arbejdsgivere med en familie ved da godt, at det handler om at få det hele til at fungere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.