Frk. Himmelblå skriver:
Tag til lægen..
Og så kunne jeg tænke mig at vide, hvordan lægen kunne konstatere, at det ikke var meningitis? Jeg ved, at der er meget standardiserede metoder til at tjekke dette (feber, nakkestivhed), men jeg ved også, at hvert år reddes masser af børn med meningokokinfektion ALENE af deres mødres såkaldte hysteri. For man kan sagtens have disse bakterier i udbrud UDEN at blive nakkestiv. (Har ligget på stue med 3! børn med sådanne forløb under indlæggelser med eget barn, som i øvrigt har fejlet noget helt andet).
Og gør så lægen helt konkret opmærksom på, at du er bekymret for kræft. Sig, at du gerne vil have din bekymring noteret i journalen. Er den formuleret, så fanger bordet den dag, lægen - forhåbentlig ikke! - tager fejl, og det kan altså være med til at aktivere noget ekstra interesse for sagen...
Undskyld, jeg har praktiserende-læge-lede. Har haft SÅ mange dårlige oplevelser, og har også skiftet, og det er blevet lidt bedre. Desværrre må jeg sige, at selv på sygehuset møder vi inkompetente læger en mas. Med deres skemaer og forudindtagethed. Heldigvis kender jeg nu mit barn og hendes symptomer så godt, at jeg ofte kan fortælle lægerne, hvad hun fejler, når jeg kommer med hende. Det hjælper noget.. Eller jeg kan guide dem i retning af at stille en diagnose med sætninger som "Jeg tror, du skal bestille en blodprøve nu." og "Hvad med lige at måle saturationen igen". Jesus... Suk... Og bøvs...
Håber, I finder ud af noget. Om ikke andet kunne det da være rart lige at definere, hvad det er for en virus, der er tale om....
Og du er sikker på, det er petekkier og ikke blot "knopper/udslæt"? For førstnævnte er altså ikke normalt ved virus,- siger ikke, at det ikke kan finde sted, men normalt er det sgutte!

Tak for dit svar!
Grunden til at lægen ikke mente at det var meningitis var at min datter hverken havde feber, var sløv el.lign. og at hun kun mente at der var grund til bekymring hvis de symptomer opstod eller hvis der kom mere udslæt eller hvis de blev større, da de var meget små.
Vagtlægen bekræftede også i anden omgang at det var petekkier. Men de var igen meget små, så ved ikke om de skal være større før de indikerer noget alvorligt!? Lægevagten sagde i hvertfald at han før har set dem ved virusinfektion.
Nå men det endte faktisk med, at jeg i morges fik overbevist mig selv om at det var på retur, da hun for første gang i laaaang tid har haft en rimelig rolig nat, og de fleste af petekkierne var samtidig blevet meget blege. Så jeg fik beroliget mig selv nok til at tro på at det var et virus, som nu endelig var ved at være ude af kroppen.
Det er så desværre blusset op igen her til aften, så nu ringer jeg og forlanger en blodprøve i morgen.
Men jeg er i det mindste lidt mere rolig i dag. Jeg vil stadig gerne sikre at det ikke er noget alvorligt, men har tiltro til at det nok bare er virus el.lign. (selvom det undrer mig lidt at hun så ikke har haft feber, men tjaa... Hvad ved jeg...)