Hvor meget tog I på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2009

Bondepigen

Jeg tog 10 kg på som var væk igen samme dag som jeg havde født

Jeg tog mest på i slutningen, men min søster tog meget på i starten, men hendes de ekstra kilo er osse væk nu. Hun fødte i feb. i år.

Tror ikke du skal tænke så meget over det, bare prøv at spise lidt fornuftigt...

Held og lykke med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2009

Anja

Husk, at når det er varmt, så får man mere væske i kroppen, så nogle af de kg kan sagtens bare være væske.

Jeg tog 13 kg på første gang, hvoraf ca halvdelen var væske da det var højsommer da jeg havde termin.

Anden gang tog jeg kun 3 kg på, men vejede så også 15 kg for meget i forvejen så kroppen tog bare nogle af de kg og lavede om til graviditetskg.

Hvor meget du tager på under en graviditet afhænger af mange ting, så det er vanskeligt at sammenligne med andre.

Anmeld

26. juni 2009

Tina2

Synes overhovedet ikke det er for meget du har taget på.....

Jeg havde taget 4 kg på i uge 8 og 13 kg i uge 24.......

Første graviditet: +25 kg (havde tabt 30 kg efter 4 mdr)
Anden graviditet: +31 kg (havde tabt alle 31 kg efter knap 10 mdr)

Kan knap se på en positiv graviditetstest før kg'ene suger sig til mig..... Er normalvægtig og høj (180 cm) men får sindssygt meget vand i kroppen i løbet af graviditeten.....

Det er SÅ forskelligt hvad folk tager på og hvor nemt de kommer af med det igen..... Jeg har det simpelthen så træls med at veje for meget, hvilket jeg jo gør når jeg er gravid og bagefter..... Så jeg gør alt hvad jeg kan for at komme af med dem, men skal jo stadig tage hensyn til barnet og amningen......

Men af er de kommet:-)

Anmeld

26. juni 2009

Ni-ko-li-ne

jeg snuppede også lige 18 kg.... efter Nikoline kom til verden tabte jeg 11 kg i løbet af 4 dage... og de 7 hænger ved endnu... trods 5 mdr. amning...

Anmeld

26. juni 2009

Tina2

Tina2 skriver:

Synes overhovedet ikke det er for meget du har taget på.....

Jeg havde taget 4 kg på i uge 8 og 13 kg i uge 24.......

Første graviditet: +25 kg (havde tabt 30 kg efter 4 mdr)
Anden graviditet: +31 kg (havde tabt alle 31 kg efter knap 10 mdr)

Kan knap se på en positiv graviditetstest før kg'ene suger sig til mig..... Er normalvægtig og høj (180 cm) men får sindssygt meget vand i kroppen i løbet af graviditeten.....

Det er SÅ forskelligt hvad folk tager på og hvor nemt de kommer af med det igen..... Jeg har det simpelthen så træls med at veje for meget, hvilket jeg jo gør når jeg er gravid og bagefter..... Så jeg gør alt hvad jeg kan for at komme af med dem, men skal jo stadig tage hensyn til barnet og amningen......

Men af er de kommet:-)

Tabte mig begge gange 15 kg indenfor den første uge efter fødslen pga vand, resten sku der arbejdes lidt for......

Anmeld

26. juni 2009

Ox.

Jeg var til sidste lægebesøg i tirsdags, og blev vejet, har taget  6 kilo på i alt, indtil videre, trods jeg selv synes jeg har spist godt på det sidste... har normalt nemt ved at tage på så troede det var meget mere ..

Sussie 35+2

Anmeld

26. juni 2009

LotteGabriella

MetteT skriver:

Åhhh ja... Efter amning...
Jeg tog 18 kg på i graviditeten og da Kathrine var 7 uger havde jeg tabt det hele... Meeeeeen... Da jeg så stoppede amningen tog jeg 4kg på igen.. og dem kæmper jeg stadig med... ØV

jeg har så taget de 9 kg på igen, øv øv øv nåh men nu skal vi snart på ferie og det er en god slankekur for mig, fordi jeg ikke er så god til at spise i varmen, andet end frugt, is og masser af vand Så må vi se om der ryger noget af, og om jeg kan holde det når vi kommer hjem igen og hvis ikke, ja så er det heller ikke jordens undergang

Anmeld

26. juni 2009

Mutti2

patella skriver:

Hejsa.

Jeg er i 16. uge og har allerede taget 5 kg på.. er det for meget? 

Hvor meget vil man normalt ha taget på i 4 måned? Det skal siges at jeg er normal af bygning, vejede 64,5 ved graviditetens start og måler 173 cm. Det er mit første barn.
Er bare bange for at det kommer til at gå alt for stærkt. Jeg er naturligvis meget sulten men FORSØGER at spise det rigtige

Findes der et sted hvor man kan se en skala over hvor meget man tager på i de forskellige trimestre?

Tak for jeres svar...

Jeg tog 35 kg på. Aner ikke hvor de sad. Men 4 mdr efter havde jeg smidt dem alle igen, og en smule ekstra!!

Knus Pernille

Anmeld

26. juni 2009

Stumpen

Med Mathilde opgav jeg at gå på vægten, da den sagde +20... Ud over at jeg ÅD i den graviditet, så havde jeg mega meget vand i kroppen pga. varme (sommer 06)

I denne graviditet har jeg foreløbelig taget 14-16 kg på...

Anmeld

26. juni 2009

Balderson

Jeg har 9 uger tilbage af min graviditet og har kun tage 6 kg på, så lyder dine 5 kg selvfølgelig meget, men du kan sagtens tage på i starten og så er det det..

Det er vidst melem 12-14 kg lægerne siger det er ok...

Jeg tog 9 kg på under min første graviditet og en uge efter fødslen havde jeg smidt 16 kg...

Jeg tror bestemt ikke at jeg kommer over de 9 kg eller at jeg lige pludselig tager 12 kg på her sidst i min graviditet...

Så hvis du bare tænker over hvad du spiser, så skal det nok gå ;0)

Jeg kan f.eks. godt tage et glas sodavand, men hvis jeg så har lyst til mere så er det bare vand..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.