Hvor meget tog I på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2009

Guldet

Jeg tog 12 kg på..! Synes det var okay.. !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2009

LotteGabriella

LotteGabriella skriver:

Jeg tog 9 kg på i alt, men var også en stor pige i forvejen derfor gjorde jeg alt for ikke at ta' for meget på

jeg glemte lige at skrive, at alle 9 kg var væk da jeg havde født - havde tabt 1 kg, jubiiiiii Men så tog jeg i stedet for på efter endt amning

Anmeld

26. juni 2009

Sjl-msl-Mkl

patella skriver:

Hejsa.

Jeg er i 16. uge og har allerede taget 5 kg på.. er det for meget? 

Hvor meget vil man normalt ha taget på i 4 måned? Det skal siges at jeg er normal af bygning, vejede 64,5 ved graviditetens start og måler 173 cm. Det er mit første barn.
Er bare bange for at det kommer til at gå alt for stærkt. Jeg er naturligvis meget sulten men FORSØGER at spise det rigtige

Findes der et sted hvor man kan se en skala over hvor meget man tager på i de forskellige trimestre?

Tak for jeres svar...

Jeg fødte 35+2, og jeg var oppe og runde de +12 kg.
Da jeg var 12 uger henne, havde jeg kun taget 4 kg. på, synes ikke det var meget. Så på ca. 3 mdr. røg de meget hurtigt på.

Anmeld

26. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg tog 25 kg på i løbet af begge mine graviditeter... og det var for meget Jeg tabte dem dog rimelig nemt igen efter fødslen.
Jeg synes ikke 5 kg er meget at have taget på indtil videre... men kan da godt være du skal passe lidt på hvis du ikke vil ende med at tage lige så meget på som jeg gjorde

Anmeld

26. juni 2009

MetteT

LotteGabriella skriver:

jeg glemte lige at skrive, at alle 9 kg var væk da jeg havde født - havde tabt 1 kg, jubiiiiii Men så tog jeg i stedet for på efter endt amning

Åhhh ja... Efter amning...
Jeg tog 18 kg på i graviditeten og da Kathrine var 7 uger havde jeg tabt det hele... Meeeeeen... Da jeg så stoppede amningen tog jeg 4kg på igen.. og dem kæmper jeg stadig med... ØV

Anmeld

26. juni 2009

Mira0911

Jeg tog 18 kg på.. Efter jeg havde født tabte jeg 8 kg... Og jeg døjer med at tabe mig 6 kg endnu... Det er hammer svært.. Det er ikke lige sådan til at komme af med..

Anmeld

26. juni 2009

Misjelle

Jeg tog 11 kg på under graviditeten. Min læge sagde til mig at barnet, fostervand, livmoder og moderkage ca. vejer 10 kg, så alt over det var hårdt arbejde bagefter . Var heldig at tabe det hele da jeg fødte, men synes dog det har fordelt sig anderledes.

Anmeld

26. juni 2009

Diana...

6 kg

Anmeld

26. juni 2009

Vinker

Ikke alle kan styrer det med vægten selvom de passer på med hvad de spiser og også får rørt sig undervejs.... men hvis du tænker lidt over hvad du putter i munden og rører dig lidt hver dag så gør du dit for at det ikke skal ende med alt for mange kilo. Men får du masser af væske i kroppen vejer det jo godt til - det forsvinder så hurtigt igen efter fødslen. Og amningen er jo den bedste slankekur

Det er rigtigt at man skal passe på efter man har ammet for der tar man hurtigt på igen fordi kroppen ikke forbrænder så mange kalorier mere. Dét er bare surt!

Jeg tog selv 17 kilo på da jeg ventede Niklas Emil. Jeg fødte da jeg var 39+5, men var jeg gået 2 uger over tid så havde jeg sikkert også taget et par kilo mere på for synes godt nok det gik stærkt der til sidst. det hænger nok også sammen med at man ikke rører sig helst så meget når maven er kæmpe.

Du skal ikke fokusere så meget på vægten at det fylder for meget i dine tanker. Respekter at vægten stiger og at det er fordi du jo bærer rundt på en lille baby  Er viljen der til at komme tilbage til ens normal vægt bagefter så skal det også nok lykkes  Hvor der er vilje, er der vej!

Held og lykke med graviditeten!

Mange hilsner fra Rikke - mor til Niklas Emil fra 25. sep. 2008

Anmeld

26. juni 2009

tumle81

Jeg tog ca 20 kg på første gang, og manglede efterfølgende ca 6 kg som bare aldrig røg af

Min mand synes så at jeg var for tynd da vi mødtes så han var fint tilfreds med at der var lidt ekstra

Anden gang tog jeg også ca 20 kg og denne gang røg det hele af, de sidste 2-3 kg måtte jeg dog kæmpe lidt for!!

Her 3. gang har jeg allerede taget 10 kg og er "kun" 22+3, frygter lidt for hvordan det ender, men er altså mere sulten og pga bækkenløsning kan jeg ikke lave meget fysisk aktivitet da jeg så får mange smerter

Må bare tage en kamp bagefter og smide det hele igen...

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.