Er helt uden af den :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.388 visninger
25 svar
12 synes godt om
3. april 2013

Anonym trådstarter

Hej piger!

Jeg er simpelthen helt grædefærdig

Min søn på halvandet år har de sidste par dage været lidt ked af det, vi tænker at det er fordi hans far er startet på arbejdet igen efter 10 ugers skoleophold (han er i lære som kok og arbejder derfor en del).

Imorges spørg jeg så min dreng om han er ked af det og han svare: "Det er fordi mor har slået mig"

Jeg har ALDRIG nogensinde lagt hånd på ham og kunne ALDRIG finde på det - får det så skidt bare jeg hører om andre der har lagt hånd på deres barn og forstår bare ikke hvorfor han siger det Han har sagt det en gang før og vi har selvfølgelig forsøgt at sige at sådan noget må man ikke sige hvis det ikke passer, men det forstår han jo ikke  

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv og ved ikke om jeg skal snakke med vuggestuen om det eller lade være 

Han har haft en rigtig trods periode hvor han har slået, råbt og sparket meget og der har vi selvfølgelig været skrappe og sagt at det må han ikke - kan det have noget med det at gøre?

Jeg føler mig som verdens dårligste mor selvom jeg ikke har gjordt noget - han er jo mit et og alt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kan være ordene er mixet op... så det han mente var måske mere han var ked af at have slået mor...

de kan stadig have svært ved at sætte det rigtigt sammen i den alder...

vores er også 1½ og det med ord er stadig noget der kan frustrere ham... han prøver ihærdigt at lære hvad vi siger og hvad vi mener og er rigtig godt med men kan stadig svare ja og bagefter mene nej...

Anmeld

3. april 2013

MorDk

Hej piger!

Min søn på halvandet år har de sidste par dage været lidt ked af det, vi tænker at det er fordi hans far er startet på arbejdet igen efter 10 ugers skoleophold (han er i lære som kok og arbejder derfor en del).

Imorges spørg jeg så min dreng om han er ked af det og han svare: "Det er fordi mor har slået mig"

Jeg har ALDRIG nogensinde lagt hånd på ham og kunne ALDRIG finde på det - får det så skidt bare jeg hører om andre der har lagt hånd på deres barn og forstår bare ikke hvorfor han siger det Han har sagt det en gang før og vi har selvfølgelig forsøgt at sige at sådan noget må man ikke sige hvis det ikke passer, men det forstår han jo ikke  

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv og ved ikke om jeg skal snakke med vuggestuen om det eller lade være 

Han har haft en rigtig trods periode hvor han har slået, råbt og sparket meget og der har vi selvfølgelig været skrappe og sagt at det må han ikke - kan det have noget med det at gøre?

Jeg føler mig som verdens dårligste mor selvom jeg ikke har gjordt noget - han er jo mit et og alt! 

Puha kan godt forstå du er ked af det  Det er slet ikke rart når ens barn siger sådan noget. Jeg bliver fx. lidt ked af det nogengange når han KUN vil ha sin far og siger JEG er dum. Men jeg ved jo godt det bare er fordi ordet "smager godt".

En dag da jeg havde irettesat min dreng havde jeg holdt ham tilbage (altså holdt ham i armen) Han hylede op (og NEJ jeg var ikke hård ved ham) Et stykke tid efter da jeg skiftede ham, sagde han mor er dum, mor nev mig  Hmm... Jeg har aldrig nevet ham! Og kunne heller aldrig finde på det.

Hvis du bekymre dig, så sig til vuggestuen hvad der sker derhjemme. Vær' åben og fortæl dem det du har skrevet her...

Vi er meget ærlige overfor vuggestuen, og vi har så også et godt samarbejde, hvilket betyder alverden.

Knus herfra  

Anmeld

3. april 2013

-Sigrid-

Jeg tror de piger som har kommenteret har ret, du skal nok ikke ligge så meget i det som hvis han havde været fem 

Anmeld

3. april 2013

banana3

Anonym skriver:

Hej piger!

Kan han ikke have drømt det?

Håber snart han bliver en glad og tilfreds dreng igen

Anmeld

3. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
-Sigrid- skriver:

Jeg tror de piger som har kommenteret har ret, du skal nok ikke ligge så meget i det som hvis han havde været fem 

mange tak nogen gange fungerer den øverste da stadig til det

Anmeld

3. april 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

kan være ordene er mixet op... så det han mente var måske mere han var ked af at have slået mor...

de kan stadig have svært ved at sætte det rigtigt sammen i den alder...

vores er også 1½ og det med ord er stadig noget der kan frustrere ham... han prøver ihærdigt at lære hvad vi siger og hvad vi mener og er rigtig godt med men kan stadig svare ja og bagefter mene nej...

Han har bare et meget fint sprog :/ Og normalt kan vi forstå hvad han siger  

Tænker også om andre kan have slået ham?

Nogle gange kan han jo f.eks godt fortælle at Magnus fra vuggestuen har slået ham og han så har sagt at det må han ikke..

Er bare så grædefærdig

Tænk hvis han fortæller i vuggestuen jeg har slået ham 

Bare tanken om at nogle skulle slå min lille dreng gør mig dårlig 

Anmeld

3. april 2013

nielsen80

Anonym skriver:

Hej piger!

Jeg tænker det kan være to ting - 1) som wampiers skriver, simpelthen forvirring over ordbrug og stilling, eller 2) leg med fantasi og virkelighed. Børn i den alder, synes jeg, ofte siger noget der ikke er sandt. Her er i flæng, hvad venner har fortalt deres børn har sagt, uden noget hold i det: min far er politimand, min forældre skal skilles, jeg faldt på trappen i går osv.

Begge dele er helt normale, omend lidt hårdt, når han sådan ligefrem siger du slår

Anmeld

3. april 2013

Lusi

Anonym skriver:

Hej piger!

Vores datter gjorde det samme. Og hvis jeg fx holdte hende i hånden eller armen, hvis vi gik ude, kunne hun også finde på at skrige av av, som om jeg holdte helt vildt fast.
Men altså, da hun sagde første gang, at jeg havde slået hende, snakkede jeg med børnehaven om det og sagde at det altså ikke passede. De havde oplevet det mange andre gange før, med andre børn.
Så altså snak med dem. Jeg har altid synes, det har været rart, at komme dem i forkøbet

Anmeld

3. april 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Puha kan godt forstå du er ked af det  Det er slet ikke rart når ens barn siger sådan noget. Jeg bliver fx. lidt ked af det nogengange når han KUN vil ha sin far og siger JEG er dum. Men jeg ved jo godt det bare er fordi ordet "smager godt".

En dag da jeg havde irettesat min dreng havde jeg holdt ham tilbage (altså holdt ham i armen) Han hylede op (og NEJ jeg var ikke hård ved ham) Et stykke tid efter da jeg skiftede ham, sagde han mor er dum, mor nev mig  Hmm... Jeg har aldrig nevet ham! Og kunne heller aldrig finde på det.

Hvis du bekymre dig, så sig til vuggestuen hvad der sker derhjemme. Vær' åben og fortæl dem det du har skrevet her...

Vi er meget ærlige overfor vuggestuen, og vi har så også et godt samarbejde, hvilket betyder alverden.

Knus herfra  

Det gør bare så ondt indeni 

Tror jeg vil tage en snak med vuggestuen om det, men frygter også bare at de så kan tænke om jeg prøver at dække over mig selv ved at sige det 

Synes de pædagoger i min søns vuggestue ikke altid er lige lette ar tale med, men der er heldigvis en som er rigtig sød og vil prøve at snakke med hende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.