Har du "pottetrænet" dit barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2009

BellaT

Tynen skriver:

Ja, jeg må hellere lige understrege at det langt fra er alle gangene hun tisser
Men hvis hun hygger sig med at sidde derude, så fred være med det.

Vi er lige gået over til 2-delt undertøj igår.. Det er lige pludselig gået op for mig hvor mange toiletbesøg det kan give, når hun finder ud af at hun selv kan tage underbukser og ble af
Halleluja!!

Ej ja! Måske man alligevel skulle vente med at gå over til det todelte.. 
Hmmm, men bodyerne fåes jo ikke større nu. Så der er nok ingen udvej. He He.. Og det er f..... træææls at stå der og knappe bodyen op over skulderen for at undgå "dis" på den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

Tina2

Nej, det har jeg ikke.... Nu bruger Milas så stadig ble og vil ind imellem gerne sidde på det der børnebræt man kan få til toilettet... Har dog ikke lavet noget endnu.

Filuca begyndte også selv at vise interesse for toilettet da hun var omkring 2 år, og så var vi hos mine forældre en weekend hvor det var rigtig varmt, og så lod jeg hende gå bare i underbukser, og hun sagde flere gange når hun skulle tisse.... Havde et par uheld, men kun det.....

Så tog vi bleen af hende efter den weekend og så havde hun den stadig på om natten, men da den efter de 5 første nætter var tør, tog vi den også om natten. Da var hun 2 år og 3 mdr og har været blefri siden.....
Det var lige præcis et tidspunkt hun var klar på, så det var skønt.... Tror dog ikke Milas er klar om 2 mdr, men man ved jo aldrig....
Kom meget pludseligt med Filuca synes jeg:-)

Ejer ikke en potte:-)

Anmeld

25. juni 2009

Tynen

BellaT skriver:

Ej ja! Måske man alligevel skulle vente med at gå over til det todelte.. 
Hmmm, men bodyerne fåes jo ikke større nu. Så der er nok ingen udvej. He He.. Og det er f..... træææls at stå der og knappe bodyen op over skulderen for at undgå "dis" på den.

Det var også derfor vi skiftede
Det er altså lidt nitte at skulle skifte body fordi den ryger ned når sidder der..

Vi må krydse fingre for at hun ikke opdager tricket foreløbig

Anmeld

25. juni 2009

Lise

Vi har ikke pottetrænet Simon (han bliver 2 om tre uger). Vi har en potte, men den er aldrig blevet brugt til andet end at lege med. Egentlig synes jeg også det at lave på potte er ret klamt  Så hellere bare starte på toilettet.
MEN han har endnu aldrig vist den mindste interesse for det han laver i bleen, eller det vi andre gør på toilettet. Han vil hellere lege...
Håber han en dag giver os et tegn, og at vi så er så kvikke at gribe den. Aner ikke hvordan vi skal gribe det an.

Anmeld

26. juni 2009

millesofie

Eva skriver:

Jeg har aldrig helt forstået konceptet i at træne et barn til noget som de rent fysiologisk enten er klar til eller ikke...
Jeg har aldrig brugt pottetræning og i min verden er det spild af tid...og noget der hører fortidens tankegang til...
Hvad mener I...pottetræning eller ej...og hvorfor?
Knus Eva..hvis børn heller aldrig har brugt potte-smiler

Jeg har svaret ja
men har i den forstand ikke "pottetrænet" nogen
Jeg bor sammen med min mor og lillebror på nu 3½
og var med under processen

han var klar første gang som 1½ årig men må sige at det er min skyld at det ikke blev der, jeg synes det var for tidligt man kunne jo ikke tale med ham

men chancen kom igen under et år senere da han var et par mrd over 2 han gik selv rundt uden tøj på og potten har altid stået fremme, og pludselig fattede han selv menigen med den (vi var selvfølge henrykte)

han har aldrig haft et uheld og fra samme dag havde han heller ikke nat ble på

Anmeld

27. juni 2009

DK

Altså Kirstine kom på toilettet, og ikke en potte. Men hun havde en potte på værelset om natten, da hun så tissede på den og ikke i sengen. Hvis den stod der, havde hun tisset på den, hvis ikke så tissede hun i sengen. Jeg tror det har været for stor en opgave i hendes hoved, at kalde på os, at gå nedenunder og ud på toilettet om natten, men nemt med potten.

Det fungerede kanon for os i det første halve år efter hun havde smidt bleen.

Anmeld

27. juni 2009

Cris

Da min nevø var 19 eller 20 måneder så blev bleen af... Min søster begyndte at sige til ham, da han blev 18 måneder: skal du tisse? Se, jeg tisser... Og så nogle ting meget tit. Også nogle ting ligesom: kom, vi skal nu ud at tisse ligesom pappa. Og han fik lov til at stå og tisse. Da de har et hus ude på landet, hver gang de ver der ude så gik han rundt uden ble og ville tisse på blomster og så nogle ting... Og så blev bleen af for alvor. Det tog en lille måneds tid og så var der ingen problemer, heller ikke om natten!   Måske var han mere klar end de andre... Jeg synes, at man kan altid prøve lidt, nogle gange er de klart tidligere end vi tror. Måske med lidt motivation kan man hjælpe dem. Men helt sikkert uden stress og uden at presse dem, bare stille og rollig kan man prøve igen og igen om det lykkes. Det med at tage kampen og slås med dem og lave en masser af stress er noget fra en anden tid, da kvinderne ikke har haft vaskemaskiner og heller ikke eksisterede papir bleer og børnene skulle trænes så hurtigt som muligt... Her i Indien bruger de alle de mange mange fattige mennesker et styk bomuld (fra gamle t-shirts og så nogle ting) og avis papir til numsen. Så kan I tror, at børnene lærer hurtigt at bede om potten!!!!

Anmeld

27. juni 2009

Nanna1985

Fia startede på med at gå på toilet, men så ville hun pludselig ikk på toilet og så fik vi en potte og den tissede hun på i et godt stykke tid, når hun havde lyst.. Så skiftede hun mellem wc og potte og nu går hun kun på toilet, når hun skal tisse, jeg kan ikk få hende til at lave PUHA, det vil hun kun i sin ble og hun er 2 ½ år nu..

Anmeld

27. juni 2009

Tro på dig selv.

Jeg har aldrig helt forstået konceptet i at træne et barn til noget som de rent fysiologisk enten er klar til eller ikke...
Jeg har aldrig brugt pottetræning og i min verden er det spild af tid...og noget der hører fortidens tankegang til...
Hvad mener I...pottetræning eller ej...og hvorfor?
Knus Eva..hvis børn heller aldrig har brugt potte-smiler

Har en pige på 4 måneder nu...Når hun en gang skal til, og af med hendes ble så bliver det med sådan et sæde, man sætte oven på wcét... Synes ikke det med potte er så lækert.. og synes nok ogå det lidt gammel dags.... De laver de der fine toliet sædder idag, og sådan et vil jeg bruge igen, og det vel også mest rigtigt og lære barnet at puha og tis, det skal laves på wcét.... brugte det også til min store pige, som i dag er 7 år.

Susanne

Anmeld

28. juni 2009

MorCamilla

Jeg har stemt andet... For jeg har ikke pottetrænet ham, men ind i mellem ber han selv om at få bleen af og komme på potten, og så laver han oz noget på den..

Jeg vil ikke pottetræne ham, jeg vil ikke kaste ham ud i noget han måske ikk er klar til . jeg tror på at det kommer "af sig selv" når han er klar til det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.