Har du "pottetrænet" dit barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er dine børn blevet "pottetrænet"...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.864 visninger
31 svar
0 synes godt om
25. juni 2009

Honningblomst

Jeg har aldrig helt forstået konceptet i at træne et barn til noget som de rent fysiologisk enten er klar til eller ikke...
Jeg har aldrig brugt pottetræning og i min verden er det spild af tid...og noget der hører fortidens tankegang til...
Hvad mener I...pottetræning eller ej...og hvorfor?
Knus Eva..hvis børn heller aldrig har brugt potte-smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

Valle81

Jeg har aldrig helt forstået konceptet i at træne et barn til noget som de rent fysiologisk enten er klar til eller ikke...
Jeg har aldrig brugt pottetræning og i min verden er det spild af tid...og noget der hører fortidens tankegang til...
Hvad mener I...pottetræning eller ej...og hvorfor?
Knus Eva..hvis børn heller aldrig har brugt potte-smiler

Nej det har jeg ikke:0)

Det kom helt narturligt en dag.

Varm sommerdag, Asta gik rundt uden ble.

Jeg var gået på toilet og sad og tissede ..........lille hyggelig detalje.......så kom Asta ud til mig, og hun stod så urolligt. Så spurgte jeg: Skal du tisse. og hun svarede ja.

Så jeg nærmeste væltede af toilettet og satte hende op, og tjah hun tissede og lavede puha, og fra den dag har hun ikke brugt en ble, heller ikke om natten:0)

Det var i uge 26 2006, så hun var lige under 2 1/2:0)

Jeg havde slet ikke overvejet at det var tid til potte, men det kom bare vupti vupti:0) og hun var klar, havde minimale uheld, og dem der var, var om natten:0)

Min kærestes søn er snart 3 1/2 og han kom for nogle måneder siden og sagde at nu synes han gerne han ville på potten. Så den weekend var det af med bleen, og en ang i timen sendte vi ham ud og tisse og det gjorde han gladeligt, og vupti ingen ble siden:0)

Knus fra Christina, hvis børn minimalt har brugt potte( synes det er lidt "klamt" så hurtigt over på toilet:0))

Anmeld

25. juni 2009

Joan ( Smallie )

Vil ikke sige jeg træner med ham. Han siger han gerne vil på potten og det får han lov til. Han sidder og hygger sig med en bog og vil da ikke sige nej når han gerne selv vil.
Om aften når vi har spist sprøger je ham nogen gange om han vil på potten og hvis han sigr nej så skal han ikke. Så han kommer faktisk kun på potten hvis han gerne selv. Niels er blevet meget bevist om hvornår han laver det ene og det andet og fortæller fint om det så tror det er fordi han er klar til det.
Og så ser han det nok som en hygge stund.

Joan

Anmeld

25. juni 2009

Englebisse

Nej vil aldrig pottetræne mit barn. Som du skriver Eva man kan ikke pottetræne børn som ikke er klar til det. Børn er først klar når de ved hvad det vil sige at give slip og holde. Det er børn først omkring 3-4 års alderen.
Som pædagog har jeg desværre set store børn rent ud sagt skide i bukserne fordi de har pottetrænet som små børn. Man ser også store børn tisse i sengen fordi de har pottetrænet. 
Synes det er forfærdeligt at nogle kan lade deres små børn side på potte indtil de har lavet noget. Så derefter blive rost og belønnet for noget som er naturligt for alle. 
Så nej tak til pottetræning her...

Anmeld

25. juni 2009

Honningblomst

Englebisse skriver:

Nej vil aldrig pottetræne mit barn. Som du skriver Eva man kan ikke pottetræne børn som ikke er klar til det. Børn er først klar når de ved hvad det vil sige at give slip og holde. Det er børn først omkring 3-4 års alderen.
Som pædagog har jeg desværre set store børn rent ud sagt skide i bukserne fordi de har pottetrænet som små børn. Man ser også store børn tisse i sengen fordi de har pottetrænet. 
Synes det er forfærdeligt at nogle kan lade deres små børn side på potte indtil de har lavet noget. Så derefter blive rost og belønnet for noget som er naturligt for alle. 
Så nej tak til pottetræning her...

Enig...mener dog det er fra 1½ år og frem at de kan være klar til det-smiler-
Knus..

Anmeld

25. juni 2009

Englebisse

Eva skriver:

Enig...mener dog det er fra 1½ år og frem at de kan være klar til det-smiler-
Knus..

Man siger deromking, men det har rykket sig. Så børn bliver faktisk ældre og ældre før de kan mærke de skal holde og give slip.
Knus

Anmeld

25. juni 2009

Honningblomst

Englebisse skriver:

Man siger deromking, men det har rykket sig. Så børn bliver faktisk ældre og ældre før de kan mærke de skal holde og give slip.
Knus

Synes det lyder meget mærkeligt hvis kroppen har ændret sig på det område..jeg tror faktisk det er vores måde at leve på der gør det...alle børn er i intitution, pædagogerne har ikke tiden til at støtte op om projektet eller forældre der ikke gider, orker, rummer at tage bleen...
Mine drenge var alle under tre år...faktisk var den ene 2½ og den anden 2 år og 3 mdr. da de blev renlige og det var helt udramatisk..bleen af, nu skal du tisse på toilet og så kørte det.
Jeg tror det er så vigtigt at fange dem når de er klar...
Nå, men bare mine tanker omkring gamle børn med bleer på-smiler
Knus Eva..

Anmeld

25. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977
Vi har ikke pottetrænet ham, men han bruger den alligevel. Han var begyndt at bruge toilettet, men en dag gled vores børnebræt og var ved at falde ned i kummen. For ikke at tage modet fra ham, fandt jeg potten frem fra gemmeren. Så den bruger vi indtil han igen har mod på wcet igen

Anmeld

25. juni 2009

Grynt

Har aldrig "potte-trænet" nogle af mine 4 unger. Jeg kan bare ikke se ideen i at lære dem at gå på potte, for så senere at tage den fra dem og "toilet-træne" dem. Totalt spild af tid syntes jeg. Desuden kan jeg hellere ikke fordrage potter...syntes det er noget når det mest klamme i hele verden

Grynt

Anmeld

25. juni 2009

TbCp

Når du siger pottetræne... hvad mener du så.

Vi har en potte stående på toilettet. Liva har sat sig på den nogle gange, men pt. gider hun ikke. Hun har aldrig lavet noget på den.

Det kalder jeg pottetræning, altså at potten er fremme så hun kan bruge den hvis hun vil.
Det ser jeg egentlig intet galt i.
Men når du siger pottetræning lyder det næsten som om du synes det er forkert.

Så vil bare lige høre hvordan du definere det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.