Har du "pottetrænet" dit barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2009

kiroo

min pige blev pottetrænet hos sin gæste DP. og var vildt bange for store toiletter, hendes egen dp, tvang hende op på Det Store. så hun fik en potte hjemme og smed bleen lige efter hun blev to. hun startede i vuggestue med små toiletter, og smed bleen helt efter en uge.
drenge er som regl lidt længere om det. men ligefrem tre til fire år, syntes jeg er lang tid, tit har forældrene ikke overskud.
da jeg arb. i vug kom de store børn på toilettet når de blev skiftede, så vi kunne sende dem vidre i børnehave næsten ble frie..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

Honningblomst

TbCp skriver:

Når du siger pottetræne... hvad mener du så.

Vi har en potte stående på toilettet. Liva har sat sig på den nogle gange, men pt. gider hun ikke. Hun har aldrig lavet noget på den.

Det kalder jeg pottetræning, altså at potten er fremme så hun kan bruge den hvis hun vil.
Det ser jeg egentlig intet galt i.
Men når du siger pottetræning lyder det næsten som om du synes det er forkert.

Så vil bare lige høre hvordan du definere det

Det jeg mener er at træne sit barn til at blive renlig....om det så er en potte, et toilet eller noget helt tredje er ikke vigtigt.
Men at træne et barn til at være renlig, når nu det er kroppen der bestemmer hvornår de er klar.
Jeg synes ikke det er forkert, bare fuldstændig unødvendigt..smiler
Knus Eva-

Anmeld

25. juni 2009

Joan ( Smallie )

Eva skriver:

Det jeg mener er at træne sit barn til at blive renlig....om det så er en potte, et toilet eller noget helt tredje er ikke vigtigt.
Men at træne et barn til at være renlig, når nu det er kroppen der bestemmer hvornår de er klar.
Jeg synes ikke det er forkert, bare fuldstændig unødvendigt..smiler
Knus Eva-

Jo men mener du så det er træning når de selv vil?
Skal bare lige høre for jeg mener ikke vi træner her hjemme men opfylder det ønske han har. Han sidder sig bare lige ned på potten og tisser som vi andre vil gøre på et toilet og når han har gjort det kan han nemt sidde og hygge med en bog. Og vi bruger potten fordi han er bange for toiletet.

Joan

Anmeld

25. juni 2009

Honningblomst

Joan ( Smallie ) skriver:

Jo men mener du så det er træning når de selv vil?
Skal bare lige høre for jeg mener ikke vi træner her hjemme men opfylder det ønske han har. Han sidder sig bare lige ned på potten og tisser som vi andre vil gøre på et toilet og når han har gjort det kan han nemt sidde og hygge med en bog. Og vi bruger potten fordi han er bange for toiletet.

Joan

Jamen hvorfor så ikke bare tage hans ble af...så ved han jo hvad der sker...hvorfor både og, det må da været svært for ham.
Når mine har ville, så røg bleen og så var de renlige stort set med det samme...de skulle jo bare lige vænne sig til at de ikke kunne hygge tisse når de ville-smiler
Knus..

Anmeld

25. juni 2009

Englebisse

Eva skriver:

Synes det lyder meget mærkeligt hvis kroppen har ændret sig på det område..jeg tror faktisk det er vores måde at leve på der gør det...alle børn er i intitution, pædagogerne har ikke tiden til at støtte op om projektet eller forældre der ikke gider, orker, rummer at tage bleen...
Mine drenge var alle under tre år...faktisk var den ene 2½ og den anden 2 år og 3 mdr. da de blev renlige og det var helt udramatisk..bleen af, nu skal du tisse på toilet og så kørte det.
Jeg tror det er så vigtigt at fange dem når de er klar...
Nå, men bare mine tanker omkring gamle børn med bleer på-smiler
Knus Eva..

Faktisk siger eksperterne at flere og flere børn først er renlige ved 3-4 års alderen. Men dette kan jo selvfølgelig variere meget fra barn til barn. Et barn på 4 år kan derfor sagtens ikke være renlig uden dette er mærkeligt. Jeg ved ikke hvorfor alderen har rykket sig i forhold til tidligere. Men man ser det også samme med piger som får menstrutation i en yngere og yngere alder. Om det har noget med kost eller om det fysiologisk betinget er ikke til at vide. 
Som pædagog har jeg set mange blebørn i en alder af 3 til 4 år. 
Synes også det er lidt underligt at se sådan et stort barn med ble.... Dog er det jo selvfølgelig vigtigt at man som forældre og pædagog støtter barnet.
Knus

Anmeld

25. juni 2009

Joan ( Smallie )

Eva skriver:

Jamen hvorfor så ikke bare tage hans ble af...så ved han jo hvad der sker...hvorfor både og, det må da været svært for ham.
Når mine har ville, så røg bleen og så var de renlige stort set med det samme...de skulle jo bare lige vænne sig til at de ikke kunne hygge tisse når de ville-smiler
Knus..

He he jo kan godt se du har ret men det hænger nok lidt sammen med at han ikke laver stort på potten endnu. Men har da planer om at når han holder ferie nu her og det er dejligt varmt så ryger bleen også. Og så håber jeg på han finder ud af det.
Men hvad gøre man så? Sprøger dem hver time om de skal tisse? Hiver dem ind på toiletet når man kan se de laver stort? Kom lige med jeres guldkorn for i bund og grund er det jo nok mig der ikke er helt klar til det endnu. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an for syntes jo heller ikke han er så gammel endnu.

Joan

Anmeld

25. juni 2009

Tynen

Nej, jeg vil ikke "træne" hende til at blive renlig.
Desuden synes jeg en potte er noget af det mest nederen jeg kan forestille mig, så det bruger vi ikke til hende.

Nu bliver hun først 2 på tirsdag, så har slet ikke travlt med at få bleen af hende endnu.
Desuden kommer Lillebror om en 10 uger så det vil sikkert ende med et tilbagefald, hvis hun endelig skulle nå blive "renlig".

Hun tisser dog på toilettet et par gange om ugen.
Hun står og river ud i bodyen og siger "Dis, dis" og så kommer hun altså op og sidde.
Tror det hænger sammen med at de er ved at gøre en i hendes DP blefri og så den faktore at hun ELSKER at skylle ud, rulle toiletpapir ud (Og gerne en ½ rulle) og vaske fingre bagefter 

Anmeld

25. juni 2009

BellaT

Tynen skriver:

Nej, jeg vil ikke "træne" hende til at blive renlig.
Desuden synes jeg en potte er noget af det mest nederen jeg kan forestille mig, så det bruger vi ikke til hende.

Nu bliver hun først 2 på tirsdag, så har slet ikke travlt med at få bleen af hende endnu.
Desuden kommer Lillebror om en 10 uger så det vil sikkert ende med et tilbagefald, hvis hun endelig skulle nå blive "renlig".

Hun tisser dog på toilettet et par gange om ugen.
Hun står og river ud i bodyen og siger "Dis, dis" og så kommer hun altså op og sidde.
Tror det hænger sammen med at de er ved at gøre en i hendes DP blefri og så den faktore at hun ELSKER at skylle ud, rulle toiletpapir ud (Og gerne en ½ rulle) og vaske fingre bagefter 

Lige præcis og nemlig...
Heller ingen potte eller træning her, men en tur på toilettet, når han selv siger, at han skal "dis". Nogle gange tisser han, andre gange er det vist mest pga de der andre spændende ting som toiletpapir og udskyl og håndvask.

Anmeld

25. juni 2009

Tynen

BellaT skriver:

Lige præcis og nemlig...
Heller ingen potte eller træning her, men en tur på toilettet, når han selv siger, at han skal "dis". Nogle gange tisser han, andre gange er det vist mest pga de der andre spændende ting som toiletpapir og udskyl og håndvask.

Ja, jeg må hellere lige understrege at det langt fra er alle gangene hun tisser
Men hvis hun hygger sig med at sidde derude, så fred være med det.

Vi er lige gået over til 2-delt undertøj igår.. Det er lige pludselig gået op for mig hvor mange toiletbesøg det kan give, når hun finder ud af at hun selv kan tage underbukser og ble af
Halleluja!!

Anmeld

25. juni 2009

starsofheaven

Jeg har haft min datter på potten længe, hun er 1 år nu og hun har aldrig sagt noget til det men sidder bare og hygger sig med en bog eller andet legetøj, og hun laver det hele på potten og så længe hun sys det er "sjovt" så sys jeg det er iorden. Børn er forskellige jo. Jeg var selv renlig da jeg var lige over 1 år fordi min mor begyndte at pottetræne mig og jeg har aldrig haft nogle problemer med det ene el andet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.